Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України Журнал 'Радник в сфері державних закупівель'2 — Ваші питання1
>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

15.01.2018

Поради_від_Радника

І ще раз про планування. 

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
15.01.2018
Читати всю статтю ...

12.01.2018

Актуальні матеріали, розміщені в січневому журналі

 ігнорування замовником положень Закону щодо обов’язку здійснювати планування закупівлі https://youtu.be/2OsEH6H5Yl4

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
12.01.2018
Читати всю статтю ...

11 січня Кабмін ухвалив рішення про перенесення робочих днів у 2018 році.

За ним у 2018 році рекомендується перенести робочі дні з:

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
12.01.2018
Читати всю статтю ...

Поради_від_Радника

 Чи необхідно відображати в річному плані/додатку до річного плану предмети закупівлі, на які не поширюється дія Закону?

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
12.01.2018
Читати всю статтю ...

11.01.2018

Читайте у журналі "Радник в сфері державних закупівель" № 1 (76) за січень 2018р.

для передплатників програми радник-інфо http://radnuk.com.ua/radnuk-info/ журнал доступний для завантаження.

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
11.01.2018
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України

 Замовляйте індивідуальні семінари-тренінги, навчання  та підвищення кваліфікації з публічних закупівель  у Своєму місті за доступними цінами.

Тільки у нас після проходження навчання, семінару Ви отримаєте:
-  детальний звіт з відповідями на всі проблемні питання, які обговорювалися;
-  доступ до  постійно оновлюваної бази методичних матеріалів у сфері публічних закупівель;
-  2 місяці безкоштовних консультацій;
-  30% знижку на передплату журналу «Радник в сфері публічних закупівель» на 2017 рік.

Телефонної гарячої лінії для надання консультацій (044) 451-85-71 з 16:00 до 17:30 з понеділка по четвер (передплатникам журналу).


Руслана
06.10.2017 15:41

Доброго дня. Дайте будь-ласка відповідь на наступне запитання: Ми провели відкриті торги на закупівлю фармацевтичної продукції на початку року. Заключили договір, але на даний час на дві позиції з цього договору збільшилась ціна більше ніж на 10%, тобто додаткову угоду підписати не можна. Постачальник не може поставити ці два препарати за цією ж ціною (Ми не вибрали всю продукцію: одного препарату залишилось 40 упаковок, а іншого – 500 (Препаратів залишилось на суму до 15000,00 грн.). Як нам бути, та як дані препарати нам необхідні? Виключити ці дві позиції з договору?(Тобто зменшити суму договору додатковою угодою, а на різницю сум купити необхідну кількістю вищезгаданих препаратів)? Якщо так то як проводити закупівлю цих препаратів? Ми повинні на ці препарати також проводити ще одні відкриті торги (Допорогова закупівля чи прямий договір)? Буду вдячна за відповідь.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ст. 180 Господарського кодексу України ціна, предмет та строк дії договору відносяться до істотних умов договору. Виключний перелік випадків, коли можливо вносити зміни до істотних умов договору про закупівлю наведено у ч. 4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон). Дійсно підстава для збільшення ціни одиниці товару більше ніж на 10 % в зазначеній частині ст. 36 Закону не передбачена, тому вирішити вказане Вами питання, шляхом укладення додаткової угоди про внесення змін до істотних умов в частині збільшення ціни договору, за Законом, неможливо. В той же час, на підставі п. 1 ч. 4 ст. 36 Закону можливо зменшити обсяги закупівлі. Щодо питання вибору процедури закупівлі, то тут можливо провести дозакупівлю необхідних препаратів за процедурою відкритих торгів. Це довший, але найбільш безпечний варіант. Або скористатись роз'ясненням МЕРТУ (лист № 3302-06/29640-06 від 14.09.2017), в якому зокрема зазначено, що Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі, зокрема, 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону; 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Якщо очікувана вартість предмета закупівлі є меншою ніж вартісні межі, встановлені ч.1 ст. 2 Закону замовник може провести закупівлю, або із застосуванням електронної системи закупівель, або уклавши прямий договір. Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим (краще було б, наприклад, додатково отримати комерційні пропозиції від кількох постачальників, щоб підтвердило об'єктивну ситуацію зі збільшенням ринкової ціни товару). Проте, звертаємо Вашу увагу на те, що в Закон і це питання не врегульовано, а роз'яснення МЕРТУ носять рекомендаційний характер. В будь-якомувипадкузамовниксамостійноприймаєрішеннящодозастосуванняпроцедуризакупівлі. Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38-42.

Вікторія
06.10.2017 10:24

Добрий день! Допоможіть будь ласка з таким питанням: В січні була проведена переговорна процедура на послуги у сфері водовідведення та послуги з розподілу води та супутні послуги, були підписані 2 договора. Вже після підписання договорів виявилося, що один заклад який нам підпорядковується обліковується за іншим тарифом, а не такими які прописані в 2-х договорах. Додатковою угодою сума договорів була зменшена на суму, яка виділялась на заклад. Чи потрібно знову проводити переговорну процедуру на послуги водопостачання та водовідведення на окремий заклад в зв’язку з тим, що в нього тариф інший, чи можна просто підписати прямий договір, так як переговоорна процедура вже була проведена і був підписаний договір, але в зв’язку з різними тарифами прийшлось зняти суму з договору? Сума, яка була знята з договорів становить 800грн. по 400 грн. з кожного.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ст. 180 Господарського кодексу Україниціна є істотною умовою договору. Відповідно до ч. 4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можутьзмінюватисяпісляйогопідписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених цією частиною статті 36 Закону. У Вашому випадку було проведено закупівлю за переговорною процедурою та укладено договір про закупівлю, до істотних умов якого було внесено зміни в частині зменшення ціни договору у зв'язку із зменшенням обсягу закупівлі. Підстава за якою можливо було б внести зворотні зміни у ч.4 ст. 36 Закону відсутні. Таким чином, для закупівлі послуг водопостачання та водовідведення на окремий заклад, рекомендуємо провести нову переговорну процедуру закупівлі, попередньо включивши її до річного плану закупівель. Оскільки в частині 7 чстатті 2 Закону про публічні закупівлі встановлено, що забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначенихцим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникненняпроведенняпроцедуривідкритихторгівабозастосуванняцього Закону.УвагаАкція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронни хверсій з 2011 по 2018 рі квключно.

Інна
05.10.2017 15:18

Добрий день! Наша організація - є бюджетною установою. На початку року нами було проведено процедури закупівель на продукти харчування. Протягом року, у зв"язку з сезонним зниженням цін, деякі товари було поставлено за цінами, нижчими ніж було указано на торгах і сума договорів була зменшена. В наслідок чого у нас з"явилися залишки коштів. Також, протягом року відбувалося збільшення цін на деякі продукти харчування, внаслідок чого обсяги закупівлі було зменшено. Питання: Чи можимо ми на вивільнені кошти закупити продукти харчування, обсяги яких було зменшено? Чим керуватися?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до роз'яснення МЕРТУ (лист № 3302-06/29640-06 від 14.09.2017) зазначено, що Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі, зокрема, 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Якщо очікувана вартість предмета закупівлі є меншою ніж вартісні межі, встановлені ч.1 ст. 2 Закону замовник може провести закупівлю, або із застосуванням електронної системи закупівель, або уклавши прямий договір. Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Проте, звертаємо Вашу увагу на те, що в Законі це питання не врегульовано, а роз'яснення МЕРТУ носять рекомендаційний характер. В будь-якому випадку замовник самостійно приймає рішення щодо застосування процедури закупівлі. Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38-42.

Cвітлана
03.10.2017 10:48

Добрий день! Виконавець пропонує внести зміни в договір про закупівлю згідно пункту 2 частини 4 статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі" зміни ціни за одиницю товару не більще ніж на 10 відсотків відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі та пункту 1 частини 4 статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі" зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника. Однак, виконавцем фактично запропонована ціна за одиницю товару більше на 15 відсотків. При цьому обсяги видатків замовника не змінювалися. Тендерний комітет у зв'язку із порушенням виконавцем істотних умов договору має намір його розірвати. Чи можливо використати кошти, що залишилися після розірвання договору для закупівлі цього ж товару шляхом проведення допорогової закупівлі або укладення прямого договору.

Відповідь: Добрий день! У листі МЕРТУ № 3302-06/29640-06 від 14.09.2017 зазначено, що Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі, зокрема, 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Якщо очікувана вартість предмета закупівлі є меншою ніж вартісні межі, встановлені ч.1 ст. 2 Закону замовник може провести закупівлю, або із застосуванням електронної системи закупівель, або уклавши прямий договір. Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Проте, звертаємо Вашу увагу на те, що в Законі це питання не врегульовано, а роз'яснення МЕРТУ носять рекомендаційний характер. В будь-якому випадку замовник самостійно приймає рішення щодо застосування процедури закупівлі. Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38-42.

Ольга Павлівна
03.10.2017 10:10

У абзаці 2 частини 5 статті 28 ЗУ Про публічні закупівлі 2 та 3 речення читаються:"Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п’ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій.". Як цю норму Закону, а саме - ці речення, трактувати, щоб вони не заперечували одне одному?

Відповідь: Добрий день! Тут не має жодних протерічь. Слід враховувати, що тут мова йде про процедуру відкритих торгів з публікацією англійською мовою (міжнародні торги, євроторги). Їх проведення пердбачені ч. 4 ст. 10 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон). Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону при проведенні міжнародної процедури у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі. Замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів (ч. 5 ст. 28 Закону). Тобто, при міжнародних торгах, замовник спочатку розглядає тендерні пропозиції учасників і приймає рішення про допуск/не допуск учасників до аукціону. Про що замовником складається протокол розгляду, форма якого затверджена наказом МЕРТУ № 490. Після того як замовник оприлюднив протокол, система автоматично повідомляє учасників про рішення замовника та оприлюднює перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Якщо до аукціону допущено не менше 2 учасників, система автоматично визначає дату і час проведення аукціону, але аукціон буде призначено не раніше ніж через 5 днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій. Ці 5 днів даються для оскарження рішення замовника про відхилення/не відхилення тендерних пропозицій учасників. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у жовтні проводяться в Києві (щотижня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Ольга
03.10.2017 09:47

Доброго дня!Ми бюджетна організація,виступаємо Замовниками на торгах!підскажіть чи потрібно роздруковувати тендерну документацію,прошивати,проштамповувати?

Відповідь: Добрий день! На питання створення, оформлення та зберігання документів у сфері публічних закупівель поширюється українське законодавство з питань діловодства і документообігу, у тому числі електронного, з особливостями, відображеними в Законі України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та виданих на його виконання підзаконних актах. Відповідно до ст. 11 Закону складання проектів документів складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом покладено на тендерний комітет або уповноважену особу (осіб). Питання внутрішньої організації роботи комітету, тобто хто конкретно які документи готує, має регулюватись Положенням про тендерний комітет, яке затверджує замовник, або безпосередньо головою тендерного комітету із занесенням розподілу обов’язків та наданих доручень до протоколу засідання тендерного комітету. Крім того, замовники також можуть розробляти власні локальні акти з питань діловодства, у яких, не відступаючи від положень законодавства, урегульовують технічні аспекти складання тих чи інших документів. Щодо конкретно тендерної документації, то вона, як правило, створюється як паперовий оригінал та оприлюднюється в електронній системі закупівель здебільшого способом завантаження у форматах pdf чи doс. Строки зберігання тендерної документації визначені зокрема у Переліку типових документів, які створюють під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затверджений наказом Мін’юсту від 12.04.2012 № 578/5, зареєстрованим у Мін’юсті 17.04.2012 за № 571/20884. Детальніше з питанням створення, візування та зберігання документів у сфері публічних закупівель можна ознайомитись у Журналі № 9 (60) за вересень 2016 року на стор. 16-23 та Журналі № 6 (69) за червень 2017 року на стор. 10-16.

Оля
03.10.2017 09:15

Добрий день! Підскажіть будь-ласка з наступного питання. Підприємством укладено прямий договір на 60 000,00 грн. на надання послуг та оприлюднено звіт відповідно до ст. 10 Закону. У разі внесення змін до договору, а саме, збільшення суми договору на 20 000,00 грн., у зв'язку зі збільшенням потреби в даних послугах чи потрібно публікувати повідомлення про внесення змін до договору та додаткову угоду чи можно лише внести зміни до додатку до річного плану закупівель?

Відповідь: Добрий день! В першу чергу, слід зазначити, що повідомлення про внесення змін до договору оприлюднюється тільки при внесенні змін до договору про закупівлю, укладеного за результатами однієї з процедур закупівлі, передбаченої ст. 12 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) (відкриті торги, переговорна процедура, конкурентний діалог). Допорогові закупівлі не регулюються Законом, а тому при внесенні змін до договору, укладеного за результатами допорогової закупівлі, повідомлення про внесення змін до договору не оприлюднюється як і додаткова угода до такого договору. По-друге. До річного плану закупівель/додатку до річного плану закупівель вносяться тільки закупівлі. Збільшення суми договору, шляхом внесення до нього змін, не є закупівлею в розумінні Закону, а тому не вноситься до річного плану закупівель/додатку до річного плану закупівель. Також звертаэмо увагу, що выдповыдно до листа МЕРТУ вих. № 3302-06/29640-06 від 14.09.16 (Детальніше Журнал №10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 41) зазначено, що у разі: 1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити; 2) виділення додаткових коштів; 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону; 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Увага Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Юлія
02.10.2017 16:03

Доброго дня!Підскажіть будь ласка! Чи можна заключити договір по відкритих торгах по газопостачанню у 2017 році, на постачання газу на 2018 році.Чи буде цей договір дійсний для реєстрації в казначействі у 2018 році?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч. 1 ст. 4 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) закупівлі здійснюють відповідно до річного плану. При цьому, в Законі не врегульовано питання щодо того, коли потрібно складати річний план на наступний рік і відповідно проводити процедуру закупівлі. З цього питання Уповноважений орган (лист МЕРТУ № № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016) зазначив, що Закон не містить обмежень щодо організації процедур закупівель до набрання чинності Закону про Державний бюджет України, затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінансового плану, замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах/роботах/послугах у наступному році, може на прикінці поточного року (або початку наступного) розпочати процедуру закупівлі, керуючись очікуваною вартістю предмета закупівлі, за умови, що у проекті договору про закупівлю та у договорі про закупівлю буде передбачено відповідний порядок виникнення договірних зобов'язань в залежності від реального фінансування. При цьому, наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2016 № 1114 внесено зміни до Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобовязань розпорядників бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України (далі - Порядок). Згідно цих змін, а саме абзацу 2 пункту 2.2 глави 2 Порядку, за умови взяття бюджетного зобов'язання, за яким застосовується процедура закупівлі товарів, робіт і послуг, розпорядник бюджетних коштів подає з урахуванням законодавства у сфері закупівель до органу Казначейства документи, зазначені в абзаці першому цього пункту, протягом 7 робочих днів з дати оприлюднення звіту про результати проведення процедури закупівлі у разі наявності в обліку органу Казначейства кошторису (плану використання бюджетних коштів) або протягом 7 робочих днів з дати взяття на облік органом Казначейства кошторису (плану використання бюджетних коштів). Таким чином, замовник може провести процедуру закупівлі і укласти договір про закупівлю, а зареєструвати його в Казначействі протягом 7 робочих днів з дня взяття на облік органом Казначейства кошторису (плану використання бюджетних коштів). Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску Журналу № 3 (66) за березень 2017 року на стор. 10-13 та у випуску Журналу № 4(67) за квітень 2017 року на стор. 34-37.

Юлія
02.10.2017 14:14

Доброго дня! Підкажіть будь-ласка , чи можемо ми розірвати договір без підписання додаткової угоди, якщо товар не було поставлено у строки визначені в договорі за результатами переговорної процедури закупівлі та зазначена така умова в договорі: «Замовник має право Достроково розірвати цей Договір у разі невиконання зобов'язань Переможцем, а також у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товару або у разі скорочення видатків на здійснення закупівлі дійсного товару, повідомивши про це Переможця у 10 (десяти) денний строк»?

Відповідь: Добрий день! З наведеного Вами витягу з договору про закупівлю випливає, що Замовник має право на дострокове, а не одностороннє розірвання договору. Питання розірвання договору про закупівлю регулюється положеннями Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та самим договором про закупівлю. Згідно зі ст. 188 ГК України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не до¬пускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повин¬на надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про ре¬зультати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заін¬тересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміне¬ним або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку на¬брання чинності не встановлено за рішенням суду. Згідно зі ст. 654 ЦК України зміна або розірвання договору здійснюється у тій формі, в якій укладено основний договір (наприклад, нотаріально посвідчена письмова форма, державна реєстрація договору). Договір вважається зміненим або розірваним з моменту: підписання додаткової угоди; нотаріального посвідчення та/або державної реєстрації (ст. 640 ЦК України); набрання чинності рішення суду (ч. 3 ст. 653 ЦК України). Таким чином, враховуючи зазначене та обсяг інформації, наданої у запитанні, у Вас не має підстав для розірвання договору без підписання додаткової угоди, окрім як на підставі набрання чинності відповідного рішення суду. Крім того, звертаємо увагу на те, що у разі не виконання стороною договору своїх зобов'язань за договором, інша сторона може застосовувати штрафні санкції, вимагати компенсацію збитків тощо, за умови, що це передбачено умовами договору. Більш детальну інформацію знову ж таки неможливо надати, без детального вивчення умов Вашого договору про закупівлю. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Аліна
02.10.2017 08:36

Доброго дня! Запитання №1: чи може тендерний комітет приймати рішення при відсутності, з поважних причин (лікарняний, відпустка), двох членів з п’яти? Запитання №2: чи може тендерний комітет приймати рішення у складі чотирьох чоловік, при відсутності одного члена, у зв’язку зі звільненням? Запитання №3: чи можна оголосити відкриті торги на очікувані кошти, які надійдуть на рахунок замовника лише у грудні місяці?

Відповідь: Добрий день! Питання 1. Відповідно до ст. 11 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) для організації та проведення процедур закупівель замовник утворює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб). Склад тендерного комітету та положення про тендерний комітет затверджуються рішенням замовника. При розроблені положення про тендерний комітет Мінекономрозвитку рекомендує керуватись Примірним положенням про тендерний комітет або уповноважену особу (осіб), яке затверджене наказом МЕРТУ від 30.03.2016 № 557. Зокрема в п. 2.5. цього Примірного положення зазначено, формою роботи комітету є засідання, яке є правомочним за присутності на ньому не менше двох третин членів комітету. Проте, з огляду на те, що це положення є примірним, замовник може встановити і інший поріг правомочності. Такими чином, вирішувати питання щодо правомочності тендерного комітету у разі відсутності когось з членів комітету, Вам слід виходячи вашого положення про тендерний комітет. Питання 2. Аналогічно до попередньої відповіді, але ще раз звертаємо Вашу увагу, що склад тендерного комітету затверджує замовник, тому у разі звільнення когось з членів тендерного комітету, замовник може оперативно включити до складу тендерного комітету іншого працівника. Питання 3. Можете. Закон не забороняє розпочати процедуру закупівлі, керуючись очікуваною вартістю предмета закупівлі, за умови, що у проекті договору про закупівлю та у договорі про закупівлю буде передбачено відповідний порядок виникнення договірних зобов'язань в залежності від реального фінансування. При цьому, наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2016 № 1114 внесено зміни до Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобовязань розпорядників бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України (далі - Порядок). Згідно цих змін, а саме абзацу 2 пункту 2.2 глави 2 Порядку, за умови взяття бюджетного зобов'язання, за яким застосовується процедура закупівлі товарів, робіт і послуг, розпорядник бюджетних коштів подає з урахуванням законодавства у сфері закупівель до органу Казначейства документи, зазначені в абзаці першому цього пункту, протягом 7 робочих днів з дати оприлюднення звіту про результати проведення процедури закупівлі у разі наявності в обліку органу Казначейства кошторису (плану використання бюджетних коштів) або протягом 7 робочих днів з дати взяття на облік органом Казначейства кошторису (плану використання бюджетних коштів). Таким чином, замовник може провести процедуру закупівлі і укласти договір про закупівлю, а зареєструвати його в Казначействі протягом 7 робочих днів з дня взяття на облік органом Казначейства кошторису (плану використання бюджетних коштів). Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску Журналу № 3 (66) за березень 2017 року на стор. 10-13 та у випуску Журналу № 4(67) за квітень 2017 року на стор. 34-37.

Сергій
29.09.2017 14:03

Доброго дня! Відповідно до «Порядку визначення предмета закупівлі» затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 17.03.2016 № 454 ст. 2 п.1 «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги…» Враховуючи вищезазначену норму порядку зрозуміло, що предмети закупівлі: 1. код ДК 021:2015 - 50530000-9 (Поточний ремонт портального крану № 1) , очікувана вартість 400 000,00 грн.; 2. код ДК 021:2015 - 50530000-9 (Поточний ремонт портального крану № 2) , очікувана вартість 400 000,00 грн.; 3. код ДК 021:2015 - 50530000-9 (Поточний ремонт портального крану № 3) , очікувана вартість 400 000,00 грн. Для замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання підпадають під процедуру «Відкриті торги», тому що загальна сума закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 50530000-9 складає 1200000,00 грн. Будь ласка роз’ясніть як діяти якщо по декількома предметам закупівлі, замовник не може підібрати підходящий код класифікатора ДК 021:2015, та скористався кодом «99999999-9», враховувати загальну суму закупівлі за кодом «99999999-9» для визначення процедури закупівлі чи в такому випадку процедура закупівлі визначається окремо по кожному предмету закупівлі?

Відповідь: Добрий день! Наказом Мінекономрозвитку України від 09.03.2017 № 341 «Про затвердження Зміни № 1 до національного класифікатора ДК 021:2015» (далі — Наказ № 341), який набув чинності 15.03.2017 до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, було внесено код CPV «99999999-9 — Не відображене в інших розділах». Таким чином, у разі якщо ДК 021:2015 не містить коду для відповідного предмета закупівлі, то замовник має право скористатися кодом CPV «99999999-9 — Не відображене в інших розділах». Радимо замовникам не зловживати можливістю застосування коду CPV «99999999-9» та звертатись до такого коду у виключних випадках і за умови, що предмет закупівлі замовника (згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом МЕРТУ № 454 від 17.03.2016) навіть наближено не відповідає іншим положенням ДК 021:2015. При цьому, як зазначено у роз'ясненні, яке з цього приводу надало МЕРТУ (вих. № 3302-06/3816-06 від 07.02.2017), замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування Закону України «Про публічні закупівлі» (частина 7 статті 2 Закону). Детальніше про це у Журналі № 2 (65) за лютий 2017 року на стор. 38-39 та Журналі № 4 (67) за квітень 2017 року на стор. 42-43.

Ольга
28.09.2017 11:59

Добрий день.Скажіть будь ласка планується облаштування тротуарної доріжки стадіону, та облаштування тротуарних доріжок торгівельного майданчику.Хочемо заключити два прямих договора. Вартість усього облаштування до 200 тис.грн.Під ці закупівлі біль за все підходить код державного класифікатора 45230000-8(Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь). Але по цьому коду 45230000-8 в мене вже є поточний ремонт доріг більше як на 500 тис. грн. Чи не потрібно ці коди сплюсовувати і в результаті проводити тендер. Чи облаштування буде окремим предметом закупівлі?Дякую!

Відповідь: Добрий день! Предмет закупівлі визначається згідно Порядку визначення предмету закупівлі (далі - Порядок), затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454 у відповідності до Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) та основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749. Згідно п. 2 розділу ІІ Порядку під час закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінейним обєктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією ДБН А.2.2-3:2014 “Склад та змість проектної документації на будівництво”, затверджених наказом Мінрегіону від 04.06.2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до Єдиного закупівельного словника. Згідно розділу ІІІ Порядку визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником за об'єктами будівництва з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої-п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника. З цього випливає, що у випадку закупівлі послуг з поточного ремонту або робіт, з метою визначення необхідності проведення процедур закупівлі, передбачених ч.1 ст. 12 Закону України “Про публічні закупівлі”, встановлення факту перевищення вартісних меж встановлених ч.1 ст.2 Закону здійснюється не за кодом класифікатора (тобто їх не потрібно сплюсовувати), а за кожним окремим об'єктом. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у жовтні проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Євгенія
28.09.2017 11:51

Добрий день, замовник хоче закупити обладнання на суму 400 тис. грн. відповідно до ст 10 ЗУ "Про публічні закупівлі", це процедура відкритих торгів. Питання 1: які документи ми повинні вимагати від постачальників, якщо постачальник нерезедент нашої країни. Питання 2: Чи правильно обирати продецуру відповідно до вартісних меж закупівлі?

Відповідь: Добрий день! По питанню №1. Враховуючи великий обсяг можливої відповіді, радимо Вам ознайомитись з питанням щодо того, які документи можна вимагати від іноземних учасників (нерезидентів), безпосередньо у випусках Журналу, а саме: у Журналі № 4 (67) за квітень 2017 року на стор. 20-25 та Журналі № 1 (52) за січень 2016 року на стор. 28-33. По питанню №2. Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) Закон застосовується: до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень. З Вашого питання можна зрозуміти, що Ви є замовником, тобто для Вас вартісні межі для закупівлі товару дорівнюють або перевищують 200 тисяч гривень. Враховуючи, що очікувана вартість Вашої закупівлі перевищує вказані вартісні межі, вам необхідно проводити закупівлю із застосуванням однієї з процедур, передбачених ч. 1 ст. 12 Закону. При цьому, основною процедурою закупівлі згідно Закону є відкриті торги. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Юля Іванівна
28.09.2017 09:02

Прошу надати роз'яснення чи можна вдруге укласти прямий договір і скласти звіт про укладений договір на один і той же предмет закупівлі, якщо загальна сума закупівлі товару за рік складатиме 180 000 грн., а також чи не буде порушенням не застосувавши допорогову закупівлю.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору. У разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Тобто, при допороговій закупівлі замовник самостійно, або керуючись розпорядчим рішенням свого головного розпорядника коштів, приймає рішення застосувати електронну систему закупівлі або укласти прямий договір. Таким чином, якщо не має прямої заборони від Вашого розпорядника коштів, Ви можете укладати прямі договори на закупівлю того ж самого предмета закупівлі, керуючись вимогами ч. 1 ст. 2 Закону і це не буде порушенням. Увага Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Cвітлана
27.09.2017 11:21

Загальна вартість робіт за договором підряду на виконання робіт передбвчена на 2017-2018 р. Термін виконання робіт - по 30 червня 2018 р.Рішенням сесії Пологівської міської ради від 22.09.2017р. збільшено обсяг фінансування на виконання робіт по договору в повному обсязі на 2017 рік. Чи можливе внесення змін до договору щодо терміну дострокового виконання робіт у 2017???

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ст. 180 Господарського кодексу України строк дії договору є істотною умовою договору. Згідно ч. 4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених цією частиною 2 ст. 36 Закону. Серед вказаних випадків, відсутня підстава для зменшення строку договору. Але і відсутня заборона щодо дострокового виконання договору про закупівлю. Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Згідно ст. 846 Цивільного кодексу України (далі- ЦКУ) у договорі підряду встановлюються строки виконання роботи або її окремих етапів. Відповідно до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, у підрядних договорах капітального будівництва невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт де визначають дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором. Згідно ст. 854 ЦКУ замовник оплачує роботи виконанні дострокові - якщо це відбулось за його згодою. Таким чином, якщо Ви надасте згоду на дострокове виконання і готові це оплатити, генпідрядник може виконати роботи в повному обсязі достроково. Для цього Ви можете внести зміни до календарного плану робіт. Також нагадуємо, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, звіт про виконання договору - протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у вересні проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Всього записів: 3244
Сторiнки: назад  7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16  вперед