Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України Журнал 'Радник в сфері державних закупівель'2 — Ваші питання1
>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

22.02.2018

Уряд скасував необхідність розробки та погодження історико-містобудівного обґрунтування

 Вся проектна документація на нове будівництво і історично населених місцях буде розроблятися виключно відповідно до історик-архітектурних опорних планів.

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
22.02.2018
Читати всю статтю ...

21.02.2018

ProZorro плани на майбутнє

24 години на виправлення помилок

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
21.02.2018
Читати всю статтю ...

20.02.2018

Визнання недійсним рішення Замовника

про відхилення тендерної пропозиції Учасника та визнання недійсним рішення Замовника про відміну торгів

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
20.02.2018
Читати всю статтю ...

Набув чинності Закон про корпоративні договори

Як зазначили автори Закону, його розробка була направлена на підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах та товариствах з обмеженою відповідальністю

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
20.02.2018
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України

 Замовляйте індивідуальні семінари-тренінги, навчання  та підвищення кваліфікації з публічних закупівель  у Своєму місті за доступними цінами.

Тільки у нас після проходження навчання, семінару Ви отримаєте:
-  детальний звіт з відповідями на всі проблемні питання, які обговорювалися;
-  доступ до  постійно оновлюваної бази методичних матеріалів у сфері публічних закупівель;
-  2 місяці безкоштовних консультацій;
-  30% знижку на передплату журналу «Радник в сфері публічних закупівель» на 2017 рік.

Телефонної гарячої лінії для надання консультацій (044) 451-85-71 з 16:00 до 17:30 з понеділка по четвер (передплатникам журналу).


Ніна
21.12.2017 17:10

Шановні консультанти, скажіть будь ласка, остання проплата по договору прошла 20.12.2017. Строк дії договору по 31.12.2017. Звіт про виконання договору необхідно розмістити до 23.12 чи до 03.01.2018? Дякую.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.1 ст. 10 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднити на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, установленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: звіт про виконання договору — протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання. При цьому, перебіг строку починається з наступного дня після закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання. Що стосується питання від якої дати рахувати строк для оприлюднення звіту у випадку якщо у договорі вказано, що він діє до конкретної дати або до безумовного виконання сторонами зобов'язань за договором: з дати виконання сторонами зобов'язань за договором чи з дати завершення строку дії договору, на жаль, в Законі це чітко не зазначено, тому на сьогоднішній день існує різна практика з цього питання, в т.ч. і судова. Зокрема, згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень (далі - ЄДР), в ньому відсутня практика притягнення до адміністративної відповідальності члена тендерного комітету, відповідального за оприлюднення звіту про виконання договору, коли звіт вчасно оприлюднювався виходячи з дати виконання сторонами зобов'язань за договором. В той же час, в ЄДР присутні справи з розгляду протоколів про адмінпорушення, які були складені державними аудиторами через те, що замовники оприлюднювали звіт виходячи з дати закінчення строку дії договору. При цьому, суди в практично однакових ситуаціях виносили рішення як про притягнення членів тендерного комітету до адмінвідповідальності, так і приймали рішення про відсутність у їх діях складу адміністративного правопорушення. Детальніше з цим питанням, а також судовою практикою можна ознайомитись у журналі № 12 (75) за грудень 2017 року на стор. 14-23.

Тетяна
21.12.2017 16:01

Доброго дня! В травні - червні 2017 року наша організація проводила відкриті торги щодо закупівлі апаратури для запису та відтворення аудіо - та відеоматеріалу – за кодом ДК 021:2015 - 32330000-5 (апаратно-програмний комплекс для створення системи відеоконференцзв’язку) на суму 24 999 389,40 (двадцять чотири мільйони дев’ятсот дев’яносто дев’ять тисяч триста вісімдесят дев’ять гривень 40 коп.) грн. з ПДВ. В липні 2017 року був укладений договір щодо вищезазначеної закупівлі, в якому встановлено термін поставки товару - до 01 жовтня 2017 року, а строк дії договору - до 31 грудня 2017 року. Відповідно до частини 5 статті 36 Закону дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку. Прошу роз’яснити наступне: чи може наша організація укласти додаткову угоду щодо закупівлі апаратури для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу – за кодом ДК 021:2015 - 32330000-5 (апаратно-програмний комплекс для створення системи відеоконференцзв’язку) в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до умов відповідно до ч.4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених в цій частині ст. 36 Закону, зокрема, у випадку зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини п’ятої цієї статті. В ч.5 ст. 36 Закону зазначено, що дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку. Також для застосування цієї норми законодавства вимагає дотримання певних умов: 1) продовжувати на 20 % на наступний рік можна договори про закупівлю, укладені відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»; 2) продовжувати на 20 % на наступний рік можна тільки чинний договір; 3) продовжувати дію договору про закупівлю необхідно з урахуванням усіх змін, що були внесені до нього протягом року (у разі наявності); 4) норму застосовують лише в разі прийняття рішення проводити процедуру закупівлі в наступному році; 5) продовжувати дію договору, укладеного за результатами проведення процедури закупівлі, на наступний рік необхідно на строк, достатній для проведення нової процедури закупівлі; Таким чином, в Законі відсутнє застереження, яке б заборонило Вам укласти додаткову угоду про продовженя строку дії договору для цілей, вказаних у ч.5 ст. 36 Закону. В той же час, звертаємо Вашу увагу на вимоги ч.7 ст. 2 Закону, які забороняють Замовнику ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону. В зв'язку з цим, рекомендуємо приймати рішення щодо укладення вищезазначеної додаткової угоди при наявності обгрунтування того, чому Ви не можете зачекати з придбанням цієї апаратури до моменту завершення процедури закупівлі в наступному році. Детальніше з питанням внесення змін до договору про закупівлю, керуючись ч. 5 ст. 36 Закону можна ознайомитись у випуску журналу № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 20-22, у випуску журналу № 1 (52) за січень 2016 року на стор. 24-27 та у випуск журналу № 7 (70) за липень 2017 року на стор. 42-43.

Юлія
20.12.2017 18:22

Доброго вечора! Нами, як Замовником, на початку року було проведено переговорну процедуру на закупівлю теплової енергії та укладено договір з постачальником (кількість Гкал - 86,4327, сума договору - 120000,00). Проте, протягом року нами спожито меншу кількість Гкал. ніж зазначено в договорі. Питання: Як правильно зменшити тендерний договір (і кількість, і сума договору), якщо згідно ч. 4 ст. 36 ЗУ "Про публічні закупівлі" - істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання після його підписання до повного виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі окрім випадків, і дані "ВИПАДКИ" є вичерпними.?????

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених в цій частині ст. 36 Закону. Зокрема, згідно п.1 ч.4 ст. 36 Закону істотні умови договору про закупівлю можна змінювати у випадку зменшення обсягів закупівлі, зокрема, з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника. Тобто уклавши з постачальником додаткову угоду на вказаній підставі Ви зменшуєте обсяги закупівлі за договором і відповідно суму договору. Детальніше з питанням щодо внесення змін до істотних умов договору Ви можете на журналі № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 35-37 та у журналі № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 36-41.

Яна
19.12.2017 16:10

Добрий вечір! У зв`язку з тим, що в силу вступив Закон України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання" просимо Вас надати роз`яснення щодо закупівель послуг (робіт) у команальних підприємств міста, що не є монополістами у визначеному порядку, шляхом застосування переговорної процедури (п.2, ст. 35 Закону України "Про публічні закупівлі")

Відповідь: Добрий день! Закон України "Про публічні закупівлі" (далі Закон, Закон про публічні закупівлі) є спеціальним нормативно-правовим актом в сфері проведення публічних закупівель. Законом не передбачено випадків для встановлення особливостей проведення закупівель у зв'язку з набуттям чинності Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання". З врахуванням зазначеного проведення закупівель повинно здійснюватись відповідно до вимог Закону про публічні закупівлі. Однією з процедур закупівлі, передбачених ст. 12 Закону - є переговорна процедура. Відповідно до ст.35 Закону переговорна процедура застосовується як виняток у випадках наведених у ч.2 ст. 35 Закону. Зокрема, відповідно до п.2 ч.2 ст.35 Закону про публічні закупівлі застосування переговорної процедури може застосовуватись як виняток за відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. При цьому для застосування даного пункту не вимагається обов'язкового визнання суб'єкта монополістом. Основним критерієм є відсутність конкуренції на відповідному ринку. Проте відсутність конкуренції повинна бути належним чином підтверджена. В іншому випадку для здійснення закупівель необхідно застосовувати процедуру відкритих торгів. Детальнішу інформацію щодо підстав проведення переговорної процедури Ви можете прочитати в журналі № 6 (69) за червень 2017 на стор. 30-38.

Надія
15.12.2017 10:51

Доброго дня! Просимо надати роз’яснення стосовно наступного питання . В серпні 2017 року оголошена процедура (відкриті торги) Капітальний ремонт зеленої зони адміністративної площі, у відповідності з ДСТУ Б Д.1.1-1-2013 (код CPV за ДК 021:2015 — 45110000-1 Руйнування та знесення будівель і земляні роботи), та за результатами закупівлі укладено договір з Підрядником1 за бюджетні кошти. Підрядник1 самостійно розробив проект проведення капітального ремонту (свої роботи він проводить за узгодженим з Замовником робіт проектом, вартість якого не виділена з вартості робіт) та має на нього авторські права. Виконання робіт за даною процедурою повинні були закінчитися до 30.11.2017.Разом з цим, на тій самій території, виконуються роботи іншим підрядником (Підрядник2), які заважають виконанню робіт з капітального ремонту. По незалежним від Підрядника1 причинам, він виконав частину робіт, які заактовані та будуть оплачені в 2017 році, однак не зміг завершити виконання повного обсягу робіт у встановлені терміни з вини Підрядника2. Додатковими угодами термін було перенесено до кінця 2017 року , але ситуація не змінилася кардинально.Підрядник2 не завершив свої роботи, та планує їх завершення вже у 2018 році (Підрядник2 виконує роботи за фінансуванням благодійної організації, тому Замовник не має на нього важелів впливу у вигляді штрафних санкцій). Питання: 1) Чи можливо у межах діючого Закону України «Про публічні закупівлі» та Бюджетного кодексу продовжити діючий договір (за бюджетні кошти) на проведення капітального ремонту з Підрядником1 на 2018 рік (чи можливе розділення на черги проведення капітального ремонту?). Якими пунктами Закону це регулюється. Або підкажіть інший вихід з нашої ситуації. 2) Чи можливе застосування у 2018 році з Підрядником1 переговорної процедури по завершенню, розпочатого у 2017 році, капітального ремонту зеленої зони адміністративної площі на підставі пп.5 ч.2 Ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки проект капітального ремонту та авторський нагляд здійснюється саме Підрядником1. Дакуємо за допомогу.

Відповідь: Добрий день! По першому питанню. Відповідно до п. 4 ч.4 ст. 35 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) істотні умови договору про закупівлю можна змінювати у випадку продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі. Як бачимо в п.4 ч.4 ст. 36 Закону не міститься виключний перелік підстав для продовження строку дії договору та виконання зобов’язань, але зазначено, що такі дії можливі на підставі документально підтверджених об’єктивних обставин. У Вашому випадку, затримку виконання договору через те, що виконання одного договору генпідряду затримується через виконання іншого договору генпідряду, в принципі можна розглядати як об'єктивну підставу. Тим більше, що як зрозуміло з Вашого питання, Ви вже один раз продовжили строк дії договору по цій причині, при цьому в Законі не міститься обмеження щодо кількості таких продовжень. Якщо Ви приймите рішення продовжувати строк дії договору, рекомендуємо Ззвернути увагу на Методичні рекомендації щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань та проведення платежів, які затверджені наказом Державної казначейської служби України 29 квітня 2013 року № 68. Згідно цих Методичних рекомендацій укладати договір, виконання якого буде здійснюватись більше ніж 1 рік, можливо тільки при закупівлі робіт, як у Вашому випадку. Для цього, Ви при підготовці змін до договору, разом із додатковою угодою на продовження строку дії договору, вносите зміни до календарного графіку виконання робіт та складеного відповідно до нього плану фінансування. План фінансування складається у відповідності до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668. В плані фінансування Ви вказуєте розбивку на 2017 та 2018 рік (помісячно). В 2017 році - буде фактично використана сума за договором на закупівлю робіт з капітального ремонту. В 2018 році - залишок суми за договором. Що стосується розбивки проекту на черги, то Законом це питання не регулююється. Питання розроблення проектної документації та внесення змін до неї регулюється Порядком розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, завтерджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 № 45. За більш детальним роз'ясненням з приводу таких змін та строків їх затвердження і проходження державної експертизи (у разі необхідності) Вам слід звернутись до Вашої проектної організації. По другому питанню. Звертаємо Вашу увагу, шо переговорна процедура застосовується замовником як виняток у разі наявності підстав, передбачених у ч.2 ст. 35 Закону. Щодо переговорної процедури на підставі п. 5 ч. 2 ст. 35 Закону, то тут визначено, що переговорну процедуру можна провести у разі потреби здійснити додаткову закупівлю в того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами чи послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням. Тобто мова йде все ж таки про додаткову закупівлю, а не про завершення робіт. Таким чином, якщо в кінці 2017 року завершується строк дії договору, але роботи по проекту не встигли закінчити, тоді в 2018 році, для завершення робіт за проектом, якщо до проекту не вносились зміни які потребують додаткової закупівлі, необхідно проводити відкриті торги на закупівлю залишку робіт по проекту. Але в будь-якому випадку замовник самостійно приймає рішення про вибір процедури закупівлі. Детальніше з питанням реєстрації довгострокових бюджетних зобов’язань можна ознайомитись у випуску журналу № 8 (71) за серпень 2017 року на стор. 28-30 та у випуску журналу № 12 (75) за грудень 2017 року на стор. 27-28.

Віталій
15.12.2017 10:29

Добрий день! Підкажіть, будь ласка, чи необхідно вносити зміни до річного плану закупівель та/або додатка до річного плану закупівель за результатами проведення процедур закупівель та/або допорогових закупівель? Наприклад: очікувана вартість, зазначена в річному плані закупівель, складає 700000,00 грн.; договір про закупівлю за результатами проведення відкритих торгів укладено та виконано в повному обсязі (оприлюдненя звіт про виконання договору про закупівлю) в сумі 697600,00 грн. Дуже дякую за неодноразові своєчасно надані відповіді

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ст. 4 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) закупівля здійснюється відповідно до річного плану закупівель. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Хоча питання щодо корегування річного плану в Законі не врегульовано, не рекомендуємо Вам вносити до річного плану закупівель будь-які корективи після оголошення процедури закупівлі. Про це зокрема зазначено у листі МЕРТУ (листом МЕРТУ № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016 детальніше з даним листом можна ознайомитися в Журналі № 10 (61) за жовтень 2016 на стор. 41. Щодо тексту листа, то там встановлено, що форма внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, періодичність і характер таких змін (зміна очікуваної вартості закупівлі, предмета закупівлі, орієнтовного початку процедури закупівлі тощо) законодавством не визначені та не обмежені . Тому замовник може періодично вносити зміни до річного плану закупівель/додатка до річного плану відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, до здійснення відповідної закупівлі. Отже зміни замовнику необхідно вносити до річного плану тільки до початку проведення процедури закупівлі, тобто подання оголошення про проведення. Після проведення закупівлі ніякі зміни не потрібно вносити). Також звертаємо увагу, що у формі річного плану затвердженій наказом МЕРТУ від 22.03.2016 № 490 зазначено, що замовник встановлює розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувану вартість предмета закупівлі. Таким чином, у Вашому випадку, різниця між очікуваною вартістю закупівлі і сумою договору про закупівлю, в т.ч. зменшеною шляхом укладення додаткових угод, показує отриману економію коштів. Детальніше з рекомендаціями щодо планування закупівель можна ознайомитись у випуску журналу № 4 (67) за квітень 2017 року на стор. 34-37.

Ольга
14.12.2017 17:41

Доброго дня! Підкажіть будь ласка. Ми бюджетна організація, яка утримує фінансування з міського бюджету, нами були проведені відкриті торги з капітального ремонту центральної стерилізаційної 08.02.2017 р. , договір уклали 02.03.2017 р. і він діє до 31.12.2017 р. Наступні відкриті торги були на закупівлю медичного обладнання для стерилізаційної, які два рази не відбулися, а третій раз відбулися 01.12.2017 р. Договір заключимо 18.12.2017 року, обладнання привезуть та змонтують 25.12.2017 року. У зв’язку з цим, підрядна організація не встигає закінчити капітальний ремонт центральної стерилізаційної, який повинен бути закінчений 31.12.2017 року. Тому виникає питання, чи можна договір по капітальному ремонту центральної стерилізаційної продовжити до 28.02.2018 року. Залишкові кошти будуть в кінці 2017 року повернуті до міського бюджету, а профінансовані у січні 2018 році.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до п. 4 ч.4 ст. 35 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) істотні умови договору про закупівлю можна змінювати у випадку продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі. Звертаємо Вашу увагу, що в п.4 ч.4 ст. 36 Закону не міститься виключний перелік підстав для продовження строку дії договору та виконання зобов’язань, але зазначено, що такі дії можливі на підставі документально підтверджених об’єктивних обставин. У Вашому випадку, затримка виконання договору через те, що двічі не відбулись торги на закупівлю обладнання необхідного для його виконання, в принципі можуть розглядатись як об'єктивні обставини. Звертаємо також Вашу увагу на те, що виходячи з положень Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань та проведення платежів, затверджених наказом Державної казначейської служби України 29 квітня 2013 року № 68 укладати договір, виконання якого буде здійснюватись більше ніж 1 рік, можливо тільки при закупівлі робіт, як у Вашому випадку. Згідно цих Методичних рекомендацій укладати договір, виконання якого буде здійснюватись більше ніж 1 рік, можливо тільки при закупівлі робіт, як у Вашому випадку. Для цього, Ви при підготовці змін до договору, разом із додатковою угодою на продовження строку дії договору, вносите зміни до календарного графіку виконання робіт та складеного відповідно до нього плану фінансування. План фінансування складається у відповідності до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668. В плані фінансування Ви вказуєте розбивку на 2017 та 2018 рік (помісячно). В 2017 році - буде фактично використана сума за договором на закупівлю робіт з капітального ремонту. В 2018 році - залишок суми за договором. Детальніше з питанням про реєстрацію договорів генпідряду можна ознайомитись у випуску журналу № 8 (71) за серпень 2017 року на стор. 28-30 та у випуску журналу № 4 (67) за квітень 2017 року на стор. 34-37.

Тетяна
14.12.2017 15:25

Доброго дня. Підкажіть, будь ласка, чи може бюджетна установа (відділ освіти) провести торги на вивіз твердих побутових відходів закладів та установ освіти шляхом проведення переговорної процедури (очікувана вартість закупівлі 260,0 тис.грн.), якщо рішенням виконавчого комітету міста визначено єдиного виконавця з вивезення твердих побутових відходів. Конкуренція в місті відсутня. Дякую

Відповідь: Добрий день! Відповідно до положень ст. 35 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками. Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у випадках, передбачених ч. 2 ст. 35 Закону, зокрема, у разі відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи (п.2 ч.2 ст. 35 Закону). Таким чином, якщо у замовника наявні підстави визначені в ч. 2 ст. 35 Закону, він може застосувати переговорну процедуру закупівлі. Ми не можемо надати більш детальне роз'яснення без ознайомлення з нормативними документами, які регулюють діяльність з вивезення твердих побутових відходів у Вашому місті та діяльність організації, яку за Вашою інформацією, визначено як єдиного виконавця цих послуг. Але, в будь-якому разі вибір процедури здійснює тендерний комітет/уповноважена особа і несе за це відповідальність, тому при наявності сумнівів щодо підстав для проведення переговорної процедури, рекомендуємо застосовувати процедуру відкритих торгів. Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигніть передплатити журнал до 31.12.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Олена
14.12.2017 10:45

Доброго дня. По процедурі Звіт про укладення договору: чи потрібно роботи Звіт про виконання договору?

Відповідь: Добрий день! Обов’язок замовника оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю встановлено у ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Ця вимога відноситься виключно до договорів про закупівлю, укладених за результатами однієї з процедур, передбачених ст. 12 Закону (відкриті торги, переговорна процедура, конкурентний діалог). Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Обов’язку замовника оприлюднювати звіт про виконання договору по договору, за яким укладено звіт про укладені договори, або іншого договору, укладеного за результатами допорогової закупівлі, ні Законом, ні іншим нормативно-правовим актом не передбачено. Тому Вам не потрібно складати звіт про виконання договору за закупівлею “Звіт про укладені договори”. Детальніше з питанням оприлюднення звіту про укладені договори можна у журналі № 8 (59) за серпень 2016 року на стор. 8-13 та у журналі № 11 (62) за листопад 2016 року на стор. 15-18.

Ольга Павлівна
14.12.2017 10:37

При закупівлі послуг з поточного ремонту відповідно до пункту 1 статті 2 Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016р. № 454, «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015р. № 1749 за показниками четвертої цифри ДК 021:2015 із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Крім того, для закупівлі вищезазначених послуг має бути задіяний відповідний ДБН. Питання: якщо сума нашої закупівлі не перевищує 200,00 тис.грн., а в кошторисі робіт зазначено комплекс робіт (тобто, декілька видів), то як визначити код за ДК 021:2015 – орієнтуватись на найвищу вартість одного із видів робіт, або є якійсь інший пріоритетний показник?

Відповідь: Добрий день! Предмет закупівлі, незалежно від вартісних меж, визначається у відповідності до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454 (далі - Порядок) (зі змінами). Відповідно до розділу ІІ цього Порядку під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 “Склад та зміст проектної документації на будівництво”, затверджених наказом Мінрегіонбуду від 04.06.2017 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робі”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до Єдиного закупівельного словника. Тобто предмет закупівлі послуг з поточного ремонту визначається в розрізі конкретного об'єкта, а не переліку робіт, які на ньому виконуватимуться. Вибір предмету закупівлі відповідно до Єдиного закупівельного словника здійснює замовник самостійно, виходячи зі специфіки закупівлі та вимог Закону і Порядку. Детальніше з прикладами визначення предмета закупівлі поточного ремонту можна ознайомитись у випуску журналу №2 (65) за лютий 2017 року на стор. 8-11.

ТЕТЯНА
13.12.2017 14:14

Добрий день! Проведена процедура відкритих торгів на очікувану суму 500 тис.гривень і укладено договір.Як правильно зареєструвати договір в органах Казначейства,якщо в договорі прописаний пункт,що розрахунки згідно договору будуть виконуватися в межах бюджетних асигнувань відповідного бюджетного періоду. Установі затверджений тимчасовий кошторис на 200 тис.гривень. Реєструємо 200 тис.гривень,а що робити з 300 тис.гривень? Потрібно складати додаткову угоду до договору? В постійному кошторисі загальна сума буде 500 тис.гривень.

Відповідь: обрий день! Відповідно до ч. 4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Відповідно, в договорі повина бути прописана сума договору 500 000,00 грн. Відповідно до ч. 1 ст. 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Таким чином, Державне казнеачейство реєструє договір по тимчасовому кошторису на суму 200 000,00 грн, а потім, коли затвердять постійний кошторис, дореєструє 300 000,00 грн, що залишились.

Юлія
13.12.2017 11:35

Добрий день! Підкажіть будь ласка: Виконавчому комітету міської ради на початку грудня з Обласного бюджету були виділені кошти на придбання житла дітям-сиротам (адреси квартир були вибрані в Області з поданих пропозицій) вартістю 250000 та 135000 грн. Чи потрібно проводити процедуру відкритих торгів, так як сукупна вартість складає 385000 грн, та є товаром?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.3 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є зокрема, придбання, оренда землі, будівель, іншого нерухомого майна або майнових прав на землю, будівлі, інше нерухоме майно. Варховуючи, що квартири - це об'єкти нерухомого майна, їх закупівля не є закупівлею у розумінні Закону і здійснюється без застосування його положень. Шановні колеги! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» повідомляє про можливість замовити за доступними цінами індивідуальне навчання із врахуванням специфіки саме Вашої організації. У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією, а також з розкладом навчань та семінарів Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71.

Тетяна
11.12.2017 10:03

Добрий день! Прошу Вашої допомоги в наступному питанні. Якщо тендер було двіччі відмінено через недостатню кількість учасників (менше двох) і відповідно до п.4 ч.2 ст.35 Закону ми хочемо проводити переговорну процедуру закупівлі, чи можемо ми збільшити при цьому очікувану вартість закупівлі шляхом внесення відповідних змін до Річного плану закупівель? Чи не буде це вважатися ухилянням від процедури відкритих торгів, якщо на тендер з меншою вартістю ніхто не прийшов, а ми збільшили очікувану вартість та запросили для участі у переговорах одного учасника?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.2 ст. 35 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, зокрема, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Як бачимо, з наведеного вище, заборони щодо зміни очікуваної вартості закупівлі Закон не містить. В той же час, не рекомендуємо зловживати даною підставою. Детальнішу інформацію про судові справи по даному питанню Ви можете прочитати в Журналі № 11 (74) за липень 2017 стор. 42 -43. У разі якщо Ви зможете підтвердити, збільшення ринкової вартості предмета закупівлі (що підтверджується, наприклад, даними проведеного Вами моніторингу цін, або у інший спосіб на приклад довідка з Торгово промислової палати) тоді замовник на власний ризик може застосовувати п.4 ч. 2 ст. 35 Закону. Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигніть передплатити журнал до 31.12.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Катя
08.12.2017 15:33

Подскажите провожу торги на закупку газа, ожидаю 2 раза что они отменятся так как не будет участников, второй раз ожидается что они отменятся 30.12.2017г., могу ли я в начале 2018 года проводить переговорную процедуру либо я должна опять 2 раза выставиться?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ст. 35 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками. Підстави для проведення переговорної процедури наведені у ч. 2 ст. 35 Закону, зокрема, переговорна процедура проводиться, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Законом про публічні закупівлі дане питання не врегульоване. В той же час, згідно ч.1 ст. 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Із зазначеного випливає, що вказані підстави для проведення переговорної процедури використовуються замовником протягом року. Тобто, якщо відкриті торги оголошувались відповідно до річного плану закупівель на 2017 рік і двічі були відмінені, переговорну процедуру замовник може оголосити в 2017 році. В 2018 році замовник може провести процедуру відкритих торгів, попередньо включивши закупівлю до річного плану закупівель на 2018 рік. Якщо в 2018 році закупівля по цьому предмету закупівлі знову буде двічі відмінена і буде забезпечено дотримання інших умов передбачених п. 4 ч.2 ст. 35 Закону, Ви зможете провести переговорну процедуру закупівлі. У будь якому випадку замовник самостійно приймає рішення щодо проведення переговорної процедури закупівлі. Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигніть передплатити журнал до 31.12.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Наталія
08.12.2017 13:24

Доброго дня ! Ми , як замовник , який провадить діяльність в окремих сферах господарювання , плануємо закупити електричну енергію на 2018 рік на очікувану вартість 70 млн грн.(власні кошти). Відповідно до ч.4 ст.2 Закону України «Про публічні закупівлі» ( далі-Закон) дія цього Закону не поширюється на випадки , якщо предметом закупівлі є товари , якщо ціни ( тарифи) на них затверджуються державними колегіальними органами. Закупівля електричної енергії підпадає під саме такий випадок . Питання : Чи потрібно в даному випадку оприлюднювати звіт про укладений договір в системі електронних закупівель відповідно до ч.1 ст.2 Закону України «Про публічні закупівлі» ( оскільки вартість предмета закупівлі перевищує 50 тисяч гривень)?

Відповідь: Добрий день! В ч.4 ст. 2 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) передбачено, що дія цього Закону для замовників, які провадять діяльність в окремих сферах господарювання, додатково не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є предмети закупівлі, перелічені в цій частині ст. 2 Закону. Якщо предметом Вашої закупівлі є предмет, вказаний у ч.4 ст. 2 Закону, а така закупівля не є закупівлею у розуміння Закону і дія Закону на неї не розповсюджується. Відповідно, в такому випадку не потрібно в системі електронних закупівель оприлюднювати звіт про укладений договір, або вчиняти будь-які інші дії передбачені Законом. Увага!. Встигніть прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в грудні. Всі слухачі після проходження навчання отримують право на знижку при річній передплаті журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Всього записів: 3323
Сторiнки: назад  5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14  вперед