>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

21.06.2017

Мінекономрозвитку закликає державні підприємства якомога швидше сформувати незалежні наглядові ради

20 червня відбувся одноденний семінар для представників державних підприємств

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
21.06.2017
Читати всю статтю ...

20.06.2017

Висновок про оцінку впливу на довкілля замість державної екологічної експертизи.

З 18 червня набув чинності Закон України від 23.05.2017 № 2059-VIII “Про оцінку впливу на довкілля”.

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
20.06.2017
Читати всю статтю ...

19.06.2017

ДП “ПРОЗОРРО” повідомило про те, що з 16 червня ProZorro інтегрується з Єдиним Державним Реєстром.

Тепер замовник при оцінці пропозицій може швидко і безоплатно  отримати розширену інформацію про учасника в електронній формі. 

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
19.06.2017
Читати всю статтю ...

Підсумки навчання 12-14 червня 2017 року на тему:

 «Поглиблене навчання за Законом України “Про публічні закупівлі”: від перших кроків до проведення процедур та основної практики. Особливості роботи з майданчиками, веб-порталом prozorro.gov.ua та модулями аналітики у закупівлях»

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
19.06.2017
Читати всю статтю ...

#Поради_від_Радника

 Прямий договір замість переговорної процедури: чи можливо та за яких умов? 

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
19.06.2017
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання •

 Замовляйте індивідуальні семінари-тренінги, навчання  та підвищення кваліфікації з публічних закупівель  у Своєму місті за доступними цінами.

Тільки у нас після проходження навчання, семінару Ви отримаєте:
-  детальний звіт з відповідями на всі проблемні питання, які обговорювалися;
-  доступ до  постійно оновлюваної бази методичних матеріалів у сфері публічних закупівель;
-  2 місяці безкоштовних консультацій;
-  30% знижку на передплату журналу «Радник в сфері публічних закупівель»

Телефонної гарячої лінії для надання консультацій (044) 451-85-71 з 16:00 до 17:30 з понеділка по четвер (передплатникам журналу).


Марина
10.04.2017 15:14

Доброго дня! Підкажіть будь-ласка відповідь на наступні питання. Громадська організація отримала від обласної адміністрації бюджетні кошти у сумі, що перевищує межу застосування Закону України "Про публічні закупівлі". Тобто ця організація є одержувачем коштів, але не розпорядником. 1. Чи підпадає така громадська організація під визначення "замовник" в розумінні Закону та чи зобов'язана проводити процедуру закупівлі у відповідності до Закону. 2. Якщо підпадає, то яким чином затвердити тендерну документацію та оголосити закупівлю, якщо на ці кошти планується залучити іноземних викладачів (американців) в галузі інклюзивного навчання.

Відповідь: Доброго дня! Щодо питання № 1. Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 1 України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон, Закон про публічні закупівлі) замовники - органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи;у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків. До замовників також належать юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання та відповідають хоча б одній з таких ознак: органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування належить частка у статутному капіталі суб’єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи володіють більшістю голосів у вищому органі суб’єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради суб’єкта господарювання; наявність спеціальних або ексклюзивних прав. Разом з цим звертаємо Вашу увагу, що у зв’язку зі введенням у дію Закону про публічні закупівлі Уповноважений орган надав роз’яснення «Щодо здійснення закупівель замовниками» № 3302-06/12875-06 від 29.04.2016, в якому детально розглянуто визначення приналежності до замовників юридичних осіб у розумінні Закону (детальніше див. на стор. 42-44 у випуску журналу № 5 (57) за червень 2016 року. Закон про публічні закупівлі не конкретизує джерело походження коштів. Відповідно до частини 3 статті 1 Закону України від 22.03.2012 № 4572-VI «Про громадські об'єднання», громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи. Відповідно до частини 5 статті 1 цього ж Закону, громадське об'єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу. Громадське об'єднання зі статусом юридичної особи є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку. Відповідно до статті 2 Закону України від 22.03.2012 № 4572-VI «Про громадські об'єднання» дія цього Закону поширюється на суспільні відносини у сфері утворення, реєстрації, діяльності та припинення громадських об'єднань в Україні. Дія цього Закону не поширюється на суспільні відносини у сфері утворення, реєстрації, діяльності та припинення: 1) політичних партій; 2) релігійних організацій; 3) непідприємницьких товариств, що утворюються актами органів державної влади, інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування; 4) асоціацій органів місцевого самоврядування та їх добровільних об'єднань; 5) саморегулівних організацій, організацій, які здійснюють професійне самоврядування; 6) непідприємницьких товариств (які не є громадськими об'єднаннями), утворених на підставі інших законів. Особливості регулювання суспільних відносин у сфері утворення, реєстрації, діяльності та припинення окремих видів громадських об'єднань можуть визначатися іншими законами. Відповідно до пункту 38 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України одержувач бюджетних коштів – це суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету. Надати конкретну відповідь на поставлене Вами питання не вбачається за можливе, оскільки для детальної відповіді необхідно переглянути Ваші правовстановлюючі документи. Щодо питання № 2. Закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з процедур, передбачених статтею 12 Закону. Вибір виду процедури замовник здійснює самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Статтею 22 Закону передбачено положення, які в обов’язковому порядку повинна містити тендерна документація, зокрема інструментом для замовника при формулюванні вимог до тендерної пропозиції учасника, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, є детальний опис послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики, вимоги щодо функціональних характеристик предмета закупівлі, посилання на стандартні характеристики, вимоги, термінологію тощо, а також встановлення кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 Закону та інформації про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Разом з цим, частиною 2 статті 36 Закону передбачено випадки застосування замовником переговорної процедури закупівлі як винятку, у разі не можливості проведення конкурентних процедур згідно Закону. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie

Ілона
10.04.2017 10:20

Доброго дня! Підкажіть будь-ласка, чи обов’язково Замовнику оприлюднювати повідомлення про внесення змін до договору, а саме при укладені додаткової угоди щодо змін у графіку фінансування на 2017 рік, якщо в основному договорі зазначено: 12. Строк дії договору підряду 12.1. Даний Договір набирає чинність з моменту підписання його сторонами і діє в частині завершення робіт відповідно до п.6.2-6.3. (6.2. Завершення робіт – IV квартал 2017 року, за умови повного фінансування та оплати виконаних робіт, поставки обладнання у розмірах, передбачених п. 4.1. цього договору. Підрядником виконуються лише роботи, які фінансуються та погоджені Замовником. Підрядник виконує роботи в обсягах згідно орієнтовного плану фінансування, що додається. 6.3. Строки початку робіт можуть бути змінені у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили такі зміни/продовження, у тому числі: - виникнення обставин непереборної сили (форс-мажорних); - невиконання або неналежного виконання Замовником своїх договірних зобов’язань (несвоєчасного надання будівельного майданчика (фронту робіт), проектної, дозвільної документації, порушення умов фінансування, його затримка або відсутність повного фінансування), зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; - внесення змін до проектної документації; - дій третіх осіб, що унеможливлюють належне виконання робіт, за винятком випадків, коли ці дії зумовлені залежними від Підрядника обставинами; - виникнення інших обставин, що можуть вплинути на строки виконання робіт.), а в частині проведення розрахунків – до 31.12.2016. У разі виникнення незалежних від Сторін обставин, що унеможливлюють виконання ними своїх договірних зобов’язань строк дії Договору може продовжуватись на термін, визначений у додатковій угоді до даного Договору. Після завершення бюджетного періоду (року) сторони керуються пунктом 5.8 Договору (5.8. Замовник не несе відповідальності за ненадходження/несвоєчасне надходження коштів з джерел фінансування. У разі недофінансування Замовника протягом бюджетного року Замовник здійснює оплату виконаних робіт у наступних роках після затвердження йому фінансування та кошторисних призначень на ці цілі. Замовник здійснює розрахунок з Підрядником шляхом подання платіжного доручення для проведення розрахунку з Підрядником до головного управління Державної казначейської служби в області. У разі не проведення платіжного доручення органами ДКСУ заборгованість переноситься на наступний бюджетний рік і погашається після отримання Замовником бюджетних призначень.).

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема повідомлення про внесення змін до договору - протягом трьох днів з дня внесення змін. Разом з цим, відповідно до частини 1 статті 8 Закону основними функціями Уповноваженого органу є, зокрема розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону; розроблення та затвердження повідомлення про внесення змін до договору. Форму повідомлення про внесення змін до договору затверджено наказом МЕРТУ (Уповноважений орган) від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель». Пунктом 11 Форми повідомлення про внесення змін до договору передбачені випадки для внесення змін до істотних умов договору згідно з частиною 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі». Разом з цим, оскільки, стаття 10 Закону не конкретизує, що замовник оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору лише у випадку внесення змін до істотних умов договору згідно з частиною 4 статті 36 Закону, таким чином, на виконання норми Закону замовник оприлюднює повідомлення про внесення змін у випадку внесення будь-яких змін до договору. Проте, виходячи з технічної реалізації форми повідомлення про внесення змін до договору на електронних майданчиках, при заповненні пункту 11 такої форми, система надасть можливість обрати лише 1 з пунктів, закріплених частиною 4 статті 36 Закону. При заповненні пункту 12 Форми повідомлення про внесення змін до договору, який має назву «Опис змін, що внесені до істотних умов договору», замовник має можливість вказати, які саме зміни вносяться до договору. Таким чином, якщо зміни до договору вносяться в інших випадках, окрім визначених частиною 4 статті 36 Закону, замовнику доцільно оприлюднити повідомлення про внесення змін до договору в пункті 12 якого, описати такі зміни. Щодо конкретно заданого Вами питання, виходячи зі змісту наданої Вами інформації, до Вас виникає зустрічне питання: про що йде мова, коли Ви пишете про «зміни у графіку фінансування на 2017 рік»? Якщо зробити припущення, що Ви плануєте продовжити дію договору додатковою угодою до такого договору, виходячи з наступних положень Вашого договору: «…в частині проведення розрахунків – до 31.12.2017. У разі виникнення незалежних від Сторін обставин, що унеможливлюють виконання ними своїх договірних зобов’язань строк дії Договору може продовжуватись на термін, визначений у додатковій угоді до даного Договору» (зверніть увагу, ми змінили 31.12.2016 на 31.12.2017) у зв’язку з затримкою фінансування/недостатнім фінансуванням у 2017-му році обсягу виконаних робіт, тобто розрахуватись за роботи, виконані у 2017 році, планується у наступному бюджетному періоді, а саме у 2018 році (пункт 4 частини 4 статті 36 Закону: продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі), у такому випадку виникає необхідність укладення додаткової угоди до договору, якою продовжується дія такого договору на підставі положень пункту 4 частини 4 статті 36 Закону (застосовується лише у випадку, якщо такі зміни передбачені положеннями самого договору) з подальшим оприлюдненням повідомлення про внесення змін до договору. Разом з цим, виникає до Вас ще одне питання, на початку Ви пишете наступне: «12.1. Даний Договір набирає чинність з моменту підписання його сторонами і діє в частині завершення робіт відповідно до п.6.2-6.3. (6.2. Завершення робіт – IV квартал 2017 року, за умови повного фінансування та оплати виконаних робіт, поставки обладнання у розмірах, передбачених п. 4.1. цього договору.», тобто роботи мають бути завершені у IV-му кварталі 2017 року. Далі мова йде про наступне: «…а в частині проведення розрахунків – до 31.12.2016», тобто згідно наведених Вами умов договору, остаточні розрахунки повинні були бути здійснені до 31 грудня 2016 року, тобто до завершення таких робіт? Такі умови договору не кореспондуються з наступними його положеннями, а саме: «Підрядником виконуються лише роботи, які фінансуються та погоджені Замовником. Підрядник виконує роботи в обсягах згідно орієнтовного плану фінансування…». Враховуючи вищевикладене, редакцією надано відповідь на Ваше питання, виходячи зі змісту наявної інформації у такому питанні. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie

Аліна
07.04.2017 16:03

Доброго дня! Ситуація наступна: для дитячих садочків міста необхідно закупити дезактин, но-шпу, термометри, діазолін, вату, аміак, перекись водню, зеленку, йод, пластир, бинти. Питання наступне: чи відноситься дезактин, термометри, вата, аміак, пластир, бинт до лікарських засобів і за показником якої цифри Єдиного закупівельного словника ці предмети закупівлі відображати в додатку до річного плану закупівеЗаздалегідь дякую!

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до статті 2 Закону України «Про лікарські засоби» лікарський засіб - будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу. До лікарських засобів належать: АФІ, продукція in bulk; готові лікарські засоби (лікарські препарати, ліки, медикаменти); гомеопатичні засоби; засоби, які використовуються для виявлення збудників хвороб, а також боротьби із збудниками хвороб або паразитами; лікарські косметичні засоби та лікарські домішки до харчових продуктів. Відповідно до статті 9 Закону України «Про лікарські засоби» лікарські засоби допускаються до застосування в Україні після їх державної реєстрації, крім випадків, передбачених цим Законом (не підлягають державній реєстрації лікарські засоби, які виготовляються в аптеках за рецептами лікарів (магістральними формулами) та на замовлення лікувально-профілактичних закладів (офіцинальними формулами) з дозволених до застосування діючих та допоміжних речовин). Рішенням про державну реєстрацію затверджуються фармакопейна стаття або методи контролю якості лікарського засобу, здійснюється погодження технологічного регламенту або технології виробництва, а також лікарському засобу присвоюється реєстраційний номер, який вноситься до Державного реєстру лікарських засобів України. Порядок державної реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів і розмірів збору за їх державну реєстрацію (перереєстрацію), затверджений постановою КМУ від 26.05.2005 № 376 встановлює механізм проведення державної реєстрації (перереєстрації) лікарських засобів, визначених статтею 2 Закону України «Про лікарські засоби», застосування яких в Україні допускається тільки після такої реєстрації. Відповідно до Положення про Державний реєстр лікарських засобів, затвердженого однойменною постановою КМУ від 31.03.2004 № 411 Державний реєстр лікарських засобів містить відомості про лікарські засоби, дозволені для виробництва і застосування в Україні. МОЗ вносить до Реєстру відомості про лікарський засіб на підставі наказу МОЗ про його державну реєстрацію. До Реєстру вносяться відомості про лікарський засіб, зокрема назва лікарського засобу (торговельна назва, міжнародна непатентована назва). Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454, під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначають за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі — МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, то замовник у дужках зазначає МНН кожного лікарського засобу. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів. Відповідно до даних Державного реєстру лікарських засобів України, який знаходиться на сайті Міністерства охорони здоров’я України аміак/розчин аміаку, діазолін, но-шпа, йод, внесені до такого реєстру. Наприклад Ви хочете купити ношпу - код за ДК 021:2015 (CPV) 33600000-6 Фармацевтична продукція Ношпа (Drotaverine). Предмет закупівлі товарів і послуг замовник визначає згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Відповідно до Постанови КМУ від 2 жовтня 2013 р. № 753 Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів, медичний виріб — будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, що застосовуються як окремо, так і в поєднанні між собою (включаючи програмне забезпечення, передбачене виробником для застосування спеціально для діагностичних та/або терапевтичних цілей та необхідне для належного функціонування медичного виробу), призначені виробником для застосування з метою забезпечення діагностики, профілактики, моніторингу, лікування або полегшення перебігу хвороби пацієнта в разі захворювання, діагностики, моніторингу, лікування, полегшення стану пацієнта в разі травми чи інвалідності або їх компенсації, дослідження, заміни, видозмінювання або підтримування анатомії чи фізіологічного процесу, контролю процесу запліднення та основна передбачувана дія яких в організмі або на організм людини не досягається за допомогою фармакологічних, імунологічних або метаболічних засобів, але функціонуванню яких такі засоби можуть сприяти. Наприклад Ви хочете купити: вату, бинт - ДК 021:2015 (CPV) 33140000-3 — Медичні матеріали (Бавовняна вата по 100г, медична марля по 5м). Разом з цим, звертаємо Вашу увагу, що редакція журналу не спеціалізується на медичному профілі, тож за підтверджуючою інформацією щодо даного питання радимо звернутися до безпосередніх фахівців в галузі медицини. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie

Орест
07.04.2017 10:17

Доброго дня. Прохання підсказати чи існує обмеження щодо вартості придбання товарів, робіт чи послуг при застосуванні переговорної процедури закупівлі, якщо тендер відмінено двічі.

Відповідь: Доброго дня! З поставленого Вами питання можемо зробити висновок, що мова йде про зміну очікуваної вартості при застосуванні переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 4 частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації). Разом з цим, нагадуємо, що виключною підставою для відміни торгів першого разу та вдруге є застосування норми абзацу п’ятого частини 1 статті 31 Закону, а саме: подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій. Безпосередньо щодо Вашого питання повідомляємо наступне. Наразі систематичною є ситуація коливання цін і тарифів, у зв’язку із чим ще одним питанням, яке турбує замовників, є коригування (збільшення/зменшення) очікуваної вартості предмета закупівлі в разі застосування переговорної процедури закупівлі на підставах, зазначених у пункті 4 частини 2 статті 35 Закону. Положення Закону про публічні закупівлі не містять обмежень щодо зміни очікуваної вартості предмета. У роз’ясненні МЕРТУ (вих. № 3302-06/3816-06 від 07.02.2017) зазначено, що частиною 1 статті 4 Закону передбачено можливість внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану. При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, періодичність і характер таких змін (зміна очікуваної вартості закупівлі, предмета закупівлі, орієнтовного початку процедури закупівлі тощо) законодавством не визначені та не обмежені. Тому замовник може періодично вносити зміни до річного плану закупівель/додатка до річного плану відповідно до наявного фінансування, потреби в товарах, роботах, послугах тощо до здійснення відповідної закупівлі. Отже, прочитавши роз’яснення, можна дійти висновку, що зміни можливо вносити, але до початку відповідної закупівлі. Таким чином, показники очікуваної вартості можуть бути різними як у перших, так і у других торгах та під час застосування переговорної процедури закупівлі. Детальніше Ви можете прочитати на стор. 18-22 у випуску журналу № 3 (66) за березень 2017 року. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie

Валентина
06.04.2017 19:32

Доброго дня. Підскажіть, будь ласка, якщо Переможцем відкритих торгів не було завантажено в електронному вигляді документи (ст.17 Закону), а були надані лише в паперовому вигляді (як зазначалося у тендерній документації) торги необхідно відмінити? Дякую.

Відповідь: Доброго дня! По-перше, звертаємо увагу, що згідно пункту 2 частини 1 статті 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо: переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону. Отже якщо умовами документації було передбачено подання документів у паперовому вигляді переможець виконав таку вимогу і підстав його відхилення у замовника не має. По-друге, Законом передбачено виключні підстави відміни процедури закупівлі згідно частини 1 статті 31 Закону замовник відміняє торги в разі: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель; порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, передбаченого цим Законом; подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом. Про відміну процедури закупівлі за такими підставами має бути чітко визначено в тендерній документації. Отже рішення щодо відміни процедур закупівлі приймає виключно замовник у разі настання підстав зазначених у статті 31 Закону. На майбутнє рекомендуємо замовнику передбачати у тендерній документації подання документів і учасником і переможцем згідно статті 14 Закону. Відповідно до частини 1 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. При цьому подання інформації в паперовому вигляді Законом не передбачено. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie

Орест
06.04.2017 16:03

Доброго дня. Підскажіть будь-ласка. чи можна затосувати переговорну процедуру закупівлі в порядку статті 35 Закону України "Про публічні закупівлі" у випадку коли торги були двічі відмінені через "подання для участі в тограх менше двох тендерних пропозицій". Причому, під час проведення першої процедури тендерних торгів пропозиції 1-го з двох учасників були відхилені замовником, а в другому випадку - пропозиції подав тільки один учасник.

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. При цьому виключною підставою для відміни торгів першого разу та вдруге є застосування норми абзацу п’ятого частини 1 статті 31 Закону, а саме: подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій. Таким чином, хоча торги у Вашому випадку не відбулись двічі, проте лише останні було відмінено на підставі норми абзацу п’ятого частини 1 статті 31 Закону. Враховуючи вищевикладене, на разі у Вас відсутні підстави для проведення переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 4 частини 2 статті 35 Закону. Детальніше щодо зазначеного питання Ви можете ознайомитися у випуску журналу № 3 (66) за березень 2017 року на стор. 18-22. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie

КП
06.04.2017 15:52

Нашим підприємством було оголошено відкриті торги на закупівлю товарів. В торгах взяли участь 4 учасникі, а саме: ТОВ «А», ТОВ «Б», ТОВ "С", ТОВ "Д". За результатами аукціону переможцем процедури торгів стало ТОВ «А». Уважно вивчивши умови Тендерної пропозиції ТОВ «А», нами було виявлено: Згідно даних системи «ProZorro» документи для участі у відкритих торгах ТОВ "А" та ТОВ "С" було надано однією фізичною особою гр. І. Відповідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань гр.І. є засновником та керівником ТОВ "С". Також, ми звернули увагу, що засновником та керівником ТОВ "А" є громадянка П. Було встановлено, що громадянка П. та громадянин І. перебувають у родинних стосунках, а саме громадянка П. є матір’ю громадянина І. Місце реєстрації гр.П та гр.І. мають однакове. Просимо надати роз’яснення, чи є викладені вище факти підставою для прийняття рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилення тендерної пропозиції ТОВ «А» та ТОВ «С».

Відповідь: Відповідно до пункту 16 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) пов’язана особа - особа, яка відповідає будь-якій з таких ознак: а) юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється таким учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з таким учасником процедури закупівлі; б) фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі; в) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин, та члени сім’ї такої службової (посадової) особи; г) фізичні особи - члени тендерного комітету, керівник замовника та/або члени їхніх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин. Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу або вирішальний вплив на господарську діяльність учасника процедури закупівлі безпосередньо або через більшу кількість пов’язаних фізичних чи юридичних осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, що надають можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше ніж 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі. Для фізичної особи загальна сума володіння часткою у статутному капіталі учасника процедури закупівлі визначається залежно від обсягу корпоративних прав, що сукупно належать такій фізичній особі, членам її сім’ї та юридичним особам, які контролюються такою фізичною особою або членами її сім’ї. Для цілей цього Закону членами сім’ї вважаються подружжя, діти, батьки, рідні брати і сестри, дідусь, бабуся, онуки, усиновлювачі, усиновлені, а також інші особи, за умови їх постійного проживання разом з пов’язаною особою і ведення з нею спільного господарства. Таким чином, виходячи зі змісту наданої Вами інформації тендерні пропозиції ТОВ «А» та ТОВ «С» скоріш за все були надані пов’язаними учасниками. Виходячи зі змісту ст. 17 Закону Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника, зокрема, в разі, якщо тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie

Зоряна
06.04.2017 15:39

Доброго дня! Скажіть будь-ласка. Ми комунальне підприємство, що здійснює діяльність в окремих сферах господарювання. Чи можна заключити один договір на поставку будівельних товарів з одним постачальником, в якому передбачити різні групи товарів (покласифіковані по 4 знаку ДК 021:2015), і відповідно проставити по-кожному коду суму закупівлі, а потім загальну суму договору? Чи потрібно заключати на кожний товар за 4 знаком - окремий договір? Таким чином з одним постачальником (наприклад будівельний супермаркет) може бути більше декількох десятків договорів. Дякуємо за відповідь.

Відповідь: Доброго дня! Норми Цивільного та Господарського Кодексів України не містять обмежень щодо укладення одного договору на різні групи товарів. Разом з цим, відповідно до абзацу п’ятого частини 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Форму звіту про укладені договори затверджено наказом МЕРТУ від 22.03.2016 № 490. Відповідно до п. 9 «Конкретна назва предмета закупівлі» та п. 15 «Ціна договору» Форми звіту про укладені договори при заповненні такого звіту необхідно буде вказати відповідну інформацію. Виходячи з вищевикладеного для зручності звітування доцільно укладати окремий договір на кожен предмет закупівлі. Законодавством не встановлено обмежень на кількість укладених договорів з одним і тим самим контрагентом. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie

Любов
06.04.2017 14:51

Доброго дня! У нашій установі для канцтоварів виділено 52000грн.Чи потрібно укладати договір на рік чи можна договір складати по мірі закупівліканцтоварів.

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Ви маєте право як на початку року здійснити планування усіх закупівель та обсягів та відповідно скласти і затвердити річний план закупівель/додаток до річного плану закупівель, так і планувати закупівлі поступово по мірі необхідності. У випадку, якщо Ви не бажаєте здійснювати закупівлю одразу на усю суму, яку передбачаєте витратити на канцтовари протягом року, буде доцільним кожну закупівлю зазначати в додатку до річного плану окремою позицією, зважаючи на те, що вказана вами закупівля буде проводитись в різні періоди. Цей висновок ґрунтується на тому, що пунктом 8 форми річного плану закупівель/додатку до нього, затвердженої Наказом МЕРТУ від 22.03.2016 № 490, передбачено зазначення орієнтовного початку проведення процедури закупівлі. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливіть - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie

Костянтин
05.04.2017 16:33

Згідно п. 31) ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»: тендерний комітет - службові (посадові) та інші особи замовника, призначені відповідальними за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із цим Законом. Статтею 11. Закону визначено, що «До складу тендерного комітету входять не менше п’яти осіб. У разі якщо кількість службових (посадових) осіб у штатній чисельності працівників замовника є меншою, ніж п’ять осіб, до складу тендерного комітету мають входити всі службові (посадові) особи замовника». Питання: Чи випливає з цього, що до складу тендерного комітету маю входити виключно службові (посадові) особи замовника, якщо їх кількість у штатній чисельності працівників замовника більша ніж п’ять осіб (більша ніж чисельність тендерного комітету)?

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до п. 32 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерний комітет - службові (посадові) та інші особи замовника, призначені відповідальними за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із цим Законом. Відповідно до ч. 2 ст. 11 Закону до складу тендерного комітету входять не менше п’яти осіб. У разі якщо кількість службових (посадових) осіб у штатній чисельності працівників замовника є меншою, ніж п’ять осіб, до складу тендерного комітету мають входити всі службові (посадові) особи замовника. Таким чином, виходячи зі змісту ст. 1 та ст. 11 Закону до складу тендерного комітету повинні входити саме службові (посадові) особи замовника у кількості не менше 5-ти осіб. Отже, тендерний комітет замовника повинен налічувати 5-ть службові (посадових) осіб обов’язково або більше службових (посадових) осіб на розсуд замовника. У випадку, якщо штат замовника налічує менше 5-ти посадових осіб, всі посадові особи такого замовника в обов’язковому порядку входять до складу тендерного комітету. Нагадуємо, що відповідно до статті 65 Господарського кодексу України до посадових осіб підприємства належать: керівник, головний бухгалтер, члени наглядової ради, виконавчого органу та інших органів управління підприємства відповідно до статуту. Статутом підприємства посадовими особами можуть бути визнані й інші особи. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie

Ольга
04.04.2017 15:39

Доброго дня! Запитання щодо переговорної процедури закупівлі. У випадку проведення переговорної процедури закупівлі (причина - двічі відмінено тендер через відсутність учасників)чи може очікувана вартість закупівлі відрізнятись від очікуваної вартості закупівлі, що була оголошена у відкритих торгах(поки пройшли дві процедури відкритих торгів, ціни можуть зрости, або навпаки, ціна може зменшитись)або змінюватись кількість предмету закупівлі (як зменшуватись, так і збільшуватись)? У статті про переговорну процедуру № 3(66)не знайшла відповіді на своє питання.Дякую

Відповідь: Доброго дня! Наразі систематичною є ситуація коливання цін і тарифів, у зв’язку із чим ще одним питанням, яке турбує замовників, є коригування (збільшення/зменшення) очікуваної вартості предмета закупівлі в разі застосування переговорної процедури закупівлі на підставах, зазначених у пункті 4 частини 2 статті 35 Закону. Положення Закону про публічні закупівлі не містять обмежень щодо зміни очікуваної вартості предмета. У роз’ясненні МЕРТУ (вих. № 3302-06/3816-06 від 07.02.2017) зазначено, що частиною 1 статті 4 Закону передбачено можливість внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану. При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, періодичність і характер таких змін (зміна очікуваної вартості закупівлі, предмета закупівлі, орієнтовного початку процедури закупівлі тощо) законодавством не визначені та не обмежені. Тому замовник може періодично вносити зміни до річного плану закупівель/додатка до річного плану відповідно до наявного фінансування, потреби в товарах, роботах, послугах тощо до здійснення відповідної закупівлі. Отже, прочитавши роз’яснення, можна дійти висновку, що зміни можливо вносити, але до початку відповідної закупівлі. Таким чином, показники очікуваної вартості можуть бути різними як у перших, так і у других торгах та під час застосування переговорної процедури закупівлі. Детальніше Ви можете прочитати на стор. 22 у випуску журналу № 3 (66) за березень 2017 року. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie

Ольга
04.04.2017 15:14

Здраствуйте, ми комунальне підприємство проводили відкриті торги на поставку товару, участь приймали два учасники, один зовсім неподав жлдного документа, а інший відмовився від підписання договору, як переможець. Після цього було оголошено повторну процедуру відкритих торгів по цій самій закупівлі, участь прийняв лише один учасник, той що і приймав участь в першому тендері, але цього разу надав документи. Скажіть будь ласка, це рахується як два рази відбулися торги, по ній можна після цього проводити переговору процедуру? Чи це рахується лише як перший раз, і на даний час потрібно оголошувати відкриті торги?

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. При цьому виключною підставою для відміни торгів першого разу та вдруге є застосування норми абзацу п’ятого частини 1 статті 31 Закону, а саме: подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій. Таким чином, хоча торги у Вашому випадку не відбулись двічі, проте лише останні було відмінено на підставі норми абзацу п’ятого частини 1 статті 31 Закону. Враховуючи вищевикладене, на разі у Вас відсутні підстави для проведення переговорної процедури закупівлі на підставі пункту 4 частини 2 статті 35 Закону. Детальніше щодо зазначеного питання Ви можете ознайомитися у випуску журналу № 3 (66) за березень 2017 року на стор. 18-22. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie

Ірина
04.04.2017 14:34

Доброго дня. У нас така ситуація:08.02.17р. ми заключили тендерний договір, а 27.02.17р. у нас було підняття ціни за одиницю товару згідно ст. 36, п. 4, пп.2 Закону України "Про публічні закупівлі". Тепер постачальник хоче зменшити ціну за одиницю товару. Підкажіть, будь ласка, згідно якої статті ми можемо знизити ціну, чи поміняється при цьому кількість товару або загальна сума договору, і чи потрібно при цьому підтверджувальні документи на зниження ціни? Дякую.

Відповідь: Доброго дня! Оскільки, Ви першого разу для збільшення ціни без зміни обсягу звертались до п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), отже можемо зробити припущення, що постачальник надавав Вам документальне підтвердження коливання такої ціни на ринку. У випадку, якщо на разі постачальник Вам надає документальне підтвердження коливання ціни на ринку, тільки тепер у сторону зменшення, Ви можете знову звернутись до положень п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону. Якщо ж зменшення ціни – ініціатива Вашого постачальника та Ваша, якої ви досягли за взаємної згоди, тоді Ви маєте змогу звернутись до норми п. 5 ч. 4 ст. 36 Закону, а саме: узгодження зміни ціни в бук зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг). Зазначаємо, що відповідь на Ваше питання було надано, виходячи зі змісту інформації, наявної у самому питанні. Детальніше щодо зміни істотних умов договору Ви можете прочитати у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 35-37, у випуску журналу № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 36-41. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie

Олена
04.04.2017 13:30

Добрий день. Допоможіть будь-ласка розібратися із додатком до річного плану.1) Додаток до річного плану потрібно складати що кварталу? Чи можна один раз на цілий рік? 2) У колонці 4"процедура закупівлі" можна вказувати "Без використання електронної системи"? 3) У примітках можна написати що це додаток до річного плану? 4)Додаток до річного плану потрібно розміщувати на електроному майданчику?

Відповідь: Доброго дня! Щодо питання № 1. На разі Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) дане питання не регулюється. Отже, замовник може складати, затверджувати та оприлюднювати річний план (додаток до річного плану) як на цілий рік, так і на квартал, так і, відштовхуючись від виникнення потреби у тій чи іншій закупівлі. Головне при цьому оприлюднити додаток до річного плану на ProZorro протягом п’яти днів з дня його затвердження, як того вимагає ст. 4 Закону. Щодо питання № 2. На майданчиках при створенні додатка до річного плану закупівель поле «Тип процедури закупівлі» обирають зі списку, який пропонує електронна система: 1. Так, у випадку укладання прямого договору, за умови, що вартісні межі предмета закупівлі не перевищують 50 тис. грн, доцільно при публікації додатка до річного плану закупівель обирати варіант «Без застосування електронної системи закупівель». 2. У випадку укладення прямого договору, за умови, що вартісні межі предмета закупівлі дорівнюють або перевищують 50 тис. грн, доцільно при публікації додатка до річного плану закупівель обирати варіант «Звіт про укладений договір». 3. У випадку проведення допорогової закупівлі з використанням електронної системи закупівель з метою конкурентного відбору учасників доцільно при публікації додатка до річного плану закупівель обирати варіант «Допорогова закупівля». При цьому зазначаємо, що дане питання законодавчо не врегульоване. Замовник самостійно, виходячи зі змісту допорогової закупівлі, обирає конкретику типа процедури на «вашому» майданчику. Щодо питання № 3. Так, Ви маєте право вказувати у примітках інформацію, яка є необхідною. Це стосується і можливості відзначити у примітках «додаток до річного плану». Щодо питання № 4. Відповідно до частини 1 статті 4 Закону закупівлі здійснюють відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюють на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Відповідно до пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» додаток до річного плану закупівель, до якого вносять інформацію про закупівлі, очікувана вартість яких не перевищує сум, зазначених в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, складають за формою річного плану закупівель унаслідок заповнення відповідних полів в електронній системі закупівель. Отже, відповідь на Ваше питання «Так, потрібно», шляхом заповнення відповідних полів в інтерфейсі відповідного майданчика з подальшим оприлюдненням у центральній базі даних ProZorro. Детальніше з інформацією щодо порушеного Вами питання Ви можете ознайомитися у випуску журналу № 4 (67) за квітень 2017 року на стор. 34-37. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie

Сергій
03.04.2017 11:03

Прошу надати роз’яснення з наступного питання. Сума предмету закупівлі, яка була запланована згідно додатку до річного плану складало 199 999,00 грн., з них 190 000,00 грн. було використано (тип процедури – допорогова закупівля з оприлюдненням звітів про укладені договори). На даний час виникла додаткова потреба в закупівлі товарів на суму 150 000,00 грн., яка була не передбачена у 2017 р. Питання: ми маємо можливість провести тендерні процедури закупівлі на суму 150 000,00, якщо у додатку до річного плану була запланована сума 199 999,00 грн., з них на суму 190 000,00 грн. була проведена допорогова закупівля.

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до позиції МЕРТУ, що відображена у листі інформативного характеру від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06 (детальніше див. випуск журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року, стор. 38–42) ураховуючи, що Законом встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі: 1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити; 2) виділення додаткових коштів; 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною 1 статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною 1 статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Таким чином, у випадку, якщо у вас виникла непередбачувана потреба у придбанні відповідного предмета закупівлі, очікувана вартість якого сягає 150 000 грн, виходячи зі змісту роз’яснення МЕРТУ – така потреба є новим предметом закупівлі. Оскільки вартість потреби не перевищує вартісні межі, вказані у статті 2 Закону, ви можете придбати відповідний товар/роботу/послугу шляхом укладення прямого договору (при цьому необхідно розмістити у системі звіт про укладені договори), або шляхом здійснення конкурентного відбору у системі (допорогова закупівля). Виходячи зі змісту статті 4 Закону, попередню (до оприлюднення оголошення в електронній системі закупівель) необхідно відобразити таку потребу у річному плані закупівель та оприлюднити нові дані у системі. Разом з цим, відповідно до частини 7 статті 2 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону. Також, радимо Вам не балансувати на вартості, яка складає 199 999,00 грн., оскільки, на разі Ви знаходитесь під пильним оком моніторингових організацій і заплямувати Вашу навіть бездоганно чисту репутацію не буде так уже й складно. Тобто Вас можуть звинуватити в умисному заниженні очікуваної вартості з метою уникнення проведення процедури закупівлі відповідно до вимог Закону. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Детальніше за номером телефону (044) 451-85- 71. Додаткову інформацію про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Всього записів: 2930
Сторiнки: назад  5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14  вперед