>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

20.11.2017

Поради_від_Радника

Чи може останній день кінцевого строку подання пропозицій припадати на вихідний?

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
20.11.2017
Читати всю статтю ...

Уряд визначив пріоритетним казначейське обслуговування через систему "Клієнт казначейства - Казначейство"

На Урядовому порталі оприлюднено постанову Кабінету Міністрів Українивід 15.11.2017 № 816-р 

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
20.11.2017
Читати всю статтю ...

МЕРТУ оприлюднило лист з рекомендаціями для складання тендерної документації

В п’ятницю на офіційному веб-порталі Мінекономрозвитку України було оприлюднено лист від 16.11.2017 № 3304-06/41825-06.

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
20.11.2017
Читати всю статтю ...

16.11.2017

НКРЕКП затвердило механізм формування інвестпрограм для ліцензіатів у сфері перероблення побутових відходів

Цей Порядок установлює механізм розроблення, затвердження, погодження, подання, розгляду, схвалення і виконання інвестиційних програм

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
16.11.2017
Читати всю статтю ...

Уряд ухвалив підтримав проект Закону про Митний тариф України

Законопроект не змінює ставки увізного мита на товари, а лише запроваджує нову класифікацію окремих товарів

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
16.11.2017
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України

 Замовляйте індивідуальні семінари-тренінги, навчання  та підвищення кваліфікації з публічних закупівель  у Своєму місті за доступними цінами.

Тільки у нас після проходження навчання, семінару Ви отримаєте:
-  детальний звіт з відповідями на всі проблемні питання, які обговорювалися;
-  доступ до  постійно оновлюваної бази методичних матеріалів у сфері публічних закупівель;
-  2 місяці безкоштовних консультацій;
-  30% знижку на передплату журналу «Радник в сфері публічних закупівель» на 2017 рік.

Телефонної гарячої лінії для надання консультацій (044) 451-85-71 з 16:00 до 17:30 з понеділка по четвер (передплатникам журналу).


Наталья Ф.
14.09.2017 00:26

Добрий день, підкажіть будь-ласка. Підприємство бере в аренду генератор за договором аренди на 3 дні (тимчасове володіння та користування обладнанням). За яким кодом по ДК 021:2015 кодувати??? Дякую!

Відповідь: Добрий день! Предмет закупівлі визначається згідно Порядку визначення предмету закупівлі (далі - Порядок), затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454 у відповідності до Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) та основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749. Відповідно до ч.1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт. Згідно Порядку предмет закупівлі товарів і послуг замовник визначає згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. При визначені конкретного коду класифікатора рекомендуємо користуватись сервісами доступними за наступними посиланнями: 1) http://cep.kse.org.ua/article/cpv/index.html - цей сервіс дозволяє побачити за яким CPV-кодом інші замовники купують аналогічні товари. Друга частина сервісу - інформація про постачальників вибраного в пошуку товару (ТОП-20 за кількістю переможних процедур). Також є додаткова можливість обрати постачальника за певним регіоном. Вся інформація, представлені в цьому сервісі, з офіційного API ProZorro. Зокрема, за даними цього сервісу оренду генератора здійснювали за кодом: 51110000-6 Послуги зі встановлення електричного обладнання або 98390000-3 інші послуги 2) http://radnuk.com.ua/poshyk-dk/ - сервіс пошуку за ключовим словом в словнику CPV на нашому офіційному сайті. Тут також можливо зробити пошук за кодом-CPV. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у вересні проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85- 71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес- ланч, видача сертифікатів про навчання.

Євгенія
13.09.2017 15:41

Добрий день, підскажіть будь ласка як зараз проводити закупівлі по електричній енергії?

Відповідь: Добрий день! У прийнятому у квітні цього року Законі України “Про ринок електричної енергії” № 2019-VIII (далі — Закон), який набрав чинності (окрім окремих положень) з 11 червня 2017 року передбачено впровадження з 01.07.2019 нової моделі ринку, яка надасть більше можливостей споживачам у виборі постачальників та способів закупівлі електричної енергії. Унаслідок цього основною процедурою закупівлі стануть відкриті торги, а закупівля за переговорною процедурою стане винятком. Слід зазначити, що навіть за чинних Правил користування електричною енергією, затверджених Постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 31.07.1996 № 28, споживачі (крім населення) не обмежені в можливості проводити конкурентні закупівлі.Проте, як свідчить аналіз проведення закупівель у системі ProZorro, конкурентні закупівлі електричної енергії застосовують доволі рідко і нерезультативно. В зв'язку з цим, редакція журналу направила лист до НКРЕКП з проханням прояснити ситуацію з впровадженням норм Закону. У своїй відповіді НКРЕКП зазначило, зокрема, що перехідними та прикінцевими положеннями Закону передбачено наступне: споживачі (крім побутових та малих непобутових споживачів), яким на день набрання чинності Законом постачання здійснював електропостачальник за регульованим тарифом, повинні не пізніше ніж через 18 місяців з дня набрання чинності Законом обрати собі електропостачальника та укласти з ним договір постачання електричної енергії. Тобто, поки що, закупівлю електроенергії можна здійснювати за переговорною процедурою, якщо Вашого постачальника внесено до Зведеного переліку суб'єктів природних монополій (з цим переліком можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Антимонопольного комітету України). Детальніше з відповідю НКРЕКП можна ознайомитись у випуску Журналу № 9 (72) за вересень 2017 року на стор. 40-42. Увага Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Ольга
13.09.2017 15:35

Доброго дня! Наша організація проводила три рази відкріті торги на суму більш ніж 200 тис. грн. на придбання картриджів. Учасники були, але за наявністю невірної тендерної документації з їх сторони ми повинні були відмінити торги. Тому відміна відбулась три рази. Є в нас можливість не проводити знов відкриті торги, а зробити прямий договір на придбання цих картриджів, якщо так, тоді на які джерела законодавства ми можемо спиратись?

Відповідь: Добрий день! Виходячи з інформації наданої в запитанні, а саме того, що Ви вже проводили відкриті торги, можна дійти висновку, що Ви у будь-якому випадку маєте здійснювати закупівлю за однією з процедур, передбачених ч.1 ст. 12 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон). Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 35 Закону, як виняток, замовник може провести переговорну процедуру у випадку, якщо ним було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. В іншому випадку, замовник проводить закупівлю за процедурою відкритих торгів. Виходячи з наданої Вами у запитанні інформації, участь у відмінених відкритих торгах брала достатня кількість учасників, хоча їх тендерні пропозиції були відхилені Вами, а тому Вам необхідно знову проводити відкриті торги. Випадки укладення прямого договору на закупівлю предмета закупівлі, вартість якого перевищує вартісні межі встановлені в ч.1 ст. 2 Закону, в Законі не передбачені. При цьому, відповідно до ч. 7 ст. 2 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Ольга
13.09.2017 14:09

Добрый день! Подскажите такой вопрос, наша организация проводила электронные торги на покупку картриджей на сумму 300 тыс. грн. Три раза проводились торги, три раза торги отменились. Можем ли мы в таком случае без проведения электронных торгов заключить прямой договор на закупку этих картриджей, если да, то на какие источники можно ссылаться, или где может это быть прописано в законодательстве?

Відповідь: Добрий день! Виходячи з інформації наданої в запитанні, а саме того, що Ви вже проводили відкриті торги, можна дійти висновку, що Ви у будь-якому випадку маєте здійснювати закупівлю за однією з процедур, передбачених ч.1 ст. 12 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон). Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 35 Закону, як виняток, замовник може провести переговорну процедуру у випадку, якщо ним було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. В іншому випадку, замовник проводить закупівлю за процедурою відкритих торгів. Виходячи з наданої Вами у запитанні інформації, участь у відмінених відкритих торгах брала достатня кількість учасників, хоча їх тендерні пропозиції були відхилені Вами, а тому Вам необхідно знову проводити відкриті торги. Випадки укладення прямого договору на закупівлю предмета закупівлі, вартість якого перевищує вартісні межі встановлені в ч.1 ст. 2 Закону, в Законі не передбачені. При цьому, відповідно до ч. 7 ст. 2 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у вересні проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85- 71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес- ланч, видача сертифікатів про навчання.

Ольга
13.09.2017 11:13

Доброго дня. При формуванні звіту про укладений договір чи є обов'язковим (чи рекомендаційним)прикріплення сканованого договору ?

Відповідь: Добрий день! В Законі України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) це питання не врегульовано. В той же час в п. 4.1.1. Порядку здійснення допорогових закупівель, затверджених наказом ДП “Зовнішторгвидав” № 35 від 13.04.2016 передбачено, що замовнику забезпечено можливість щодо оприлюднення звіту про укладені договори та скан-копії договору про Закупівлю. Хоча, Наказ № 35 не є нормативно-правовим документом і за його порушення не передбачено відповідальності замовника, рекомендуємо все ж таки з метою дотримання, передбаченого ст. 3 Закону, принципа відкритості і прозорості на всіх стадіях закупівель публікувати скан-копію договору разом зі звітом про укладені договори. Також звертаємо увагу, що наказом Мінекономрозвитку України від 22.03.2016 № 490, затверджено форми документів у сфері публічних закупівель, зокрема форму Звіту про укладені договори. Відповідно до п. 2 Наказу № 490 формами документів, зазначених у пункті 1 цього наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. Отже, обов’язковим полем для заповнення, є у тому числі пункт 14 форми Звіту про укладені договори, який має назву «Інформація про технічні та якісні характеристики товарів, робіт чи послуг». На разі відповідне поле у системі ProZorro є неактивним, тобто у разі внесення необхідної інформації за допомогою функціоналу майданчика, така інформація не відображається в електронній системі закупівель. Таким чином, оскільки в системі електронних закупівель реалізована можливість розміщення копії договору разом зі звітом про укладений договір, замовник з метою дотримання законодавства, може додатково прикріпити окремий файл форми Звіту про укладені договори, у якому вказати усю необхідну інформацію, передбачену формою такого Звіту, у тому числі, стосовно пункту 14. Увага Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Людмила
13.09.2017 09:39

можливо підскажете де можна знайти відповідь? чи відноситься вартість технагляду за будівництвом на збільшення вартості приміщення після введення в експл.приміщення якщо платили з КЕКВ 3142 по окремому договору і ця сума є в зведеному кошторисному розрахунку в частині 10 утримання служби замовника? буду дуже вдячна!!!!!!!!

Відповідь: Добрий день! Безпосередньо, Ваше питання не стосується публічних закупівель, тому більш фахово на нього може відповісти фахівець з питань бухгалтерського обліку. Зі свого боку, можемо зазначити наступне. Відповідно до пункту 3.11 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва — це кошторисний документ, який визначає повну кошторисну вартість об’єкта будівництва або його черги, включаючи кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати. Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва складається на основі об’єктних кошторисів, об’єктних кошторисних розрахунків і кошторисних розрахунків на окремі види витрат. Виходячи зі змісту пункту 5.8.3 зведений кошторисний розрахунок містить зокрема Главу 10 “Утримання служби замовника”. Згідно з пунктом 5.8.13 до Глави 10 “Утримання служби замовника” включаються, зокрема, кошти на утримання служби замовника (включаючи кошти на здійснення технічного нагляду). Згідно з Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 7 "Основні засоби", затвердженим наказом Мінфіну № 92 від 27.04.2000, капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи - витрати на будівництво, реконструкцію, модернізацію (інші поліпшення, що збільшують первісну (переоцінену) вартість), виготовлення, придбання об'єктів матеріальних необоротних активів (у тому числі необоротних матеріальних активів, призначених для заміни діючих, і устаткування для монтажу), що здійснюються підприємством. Первісна вартість - історична (фактична) собівартість необоротних активів у сумі грошових коштів або справедливої вартості інших активів, сплачених (переданих), витрачених для придбання (створення) необоротних активів. Первісна вартість об'єкта основних засобів складається, зокрема, з: суми, що сплачують підрядникам за виконання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків). Згідно п. 48 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну № 561 від 30.09.2003 затрати з будівництва (виготовлення), придбання і поліпшення об'єктів основних засобів з початку і до закінчення зазначених робіт та введення об'єктів в експлуатацію визнаються незавершеними капітальними інвестиціями (незавершеним будівництвом). Затрати на будівництво, виготовлення, придбання і поліпшення об'єктів (капітальні інвестиції) групуються за такими напрямками робіт (витрат): проектно-вишукувальні роботи; будівельні роботи; роботи з монтажу устаткування; придбання устаткування, що потребує монтажу; придбання устаткування, що не потребує монтажу, інструментів та інвентарю; інші капітальні роботи і затрати. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Галина
13.09.2017 09:34

Доброго дня. Замовником проведено процедуру відкритих торгів на закупівлю робіт з реконструкції приміщення на 29 млн. грн. в 2016 році. Згідно договору терміни виконання робіт 2018 рік. В процесі виконання виникає потреба у виконанні додаткових робіт протягом всього терміну дії угоди. Так станом на серпень місяць, вересень 2017 року виникла знову необхідність в додаткових роботах в сумах, що не перевищують пороги Закону «Про публічні закупівлі». Не виключена можливість проведення таких робіт і в жовтні та листопаді та в майбутніх періодах. Що робити: – укладати по кожному випадку прямий договір з підрядником? – не оплачувати дані суми та накопичувати напротязі всієї реконструкції і тоді у відповідності до порогів Закону провести або переговорну процедуру або укласти прямий договір? Але Підрядник в свою чергу вимагає оплати за виконані додаткові роботи щомісячно.

Відповідь: Добрий день! Як зазначено у листі Мінрегіонувід 13.02.2017 № 8/15 – 5717, яке надійшло до редакції журналу “Радник в сфері державних закупівель”, при виникненні в процесі будівництва додаткових обсягів робіт, що не були передбачені затвердженою проектною документацією, в обов’язковому порядку замовником приймається рішення щодо внесення змін в проектну документацію та визначення джерел фінансування цих робіт. Детальніше про це у випуску Журналу № 5 (68) за травень 2017 року на стор. 25-26. Відповідно до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 № 560 зміни до затверджених (схвалених) проектів будівництва вносяться на підставі завдання на проектування. При цьому, схвалення та перезатвердження проектів будівництва здійснюється у порядку, встановленому для їх затвердження. Закупівля робіт здійснюється шляхом застосування однієї з процедур, встановлених статтею 12 Закону України “про публічні закупівлі” (далі - Закон) з дотриманням вимог Закону та виходячи з вартісних меж, передбачених ч.1 ст. 2 Закону. Зокрема, ст. 35 Закону передбачено можливість закупівлі додаткових робіт за результатами переговорної процедури. З цього приводу в роз'ясненні МЕРТУ щодо закупілі робіт (лист № 3302-01/38216-06 від 25.11.2016) зазначено наступне. Відповідно до статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: потреби здійснити додаткову закупівлю в того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами чи послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням;необхідності проведення додаткових будівельних робіт, не зазначених у початковому проекті, але які стали через непередбачувані обставини необхідними для виконання проекту за сукупності таких умов: договір буде укладено з попереднім виконавцем цих робіт, такі роботи технічно чи економічно пов’язані з головним (первинним) договором; загальна вартість додаткових робіт не перевищує 50 відсотків вартості головного (первинного) договору. Таким чином, у разі коли замовником було укладено договір на виконання робіт у ході виконання яких виникла необхідність у додатковій закупівлі (проведенні додаткових будівельних робіт, що не були включені у початковий проект), вартість якої перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник може здійснити закупівлю таких робіт шляхом застосування переговорної процедури закупівлі за наявності підтверджених обставин та умов, передбачених пунктами 5 і 6 частини другої статті 35 Закону. Але в будь-якому випадку згідно із ст. 11 Закону вибір процедури закупівлі здійснює тендерний комітет або уповноважена особа (особи). Детальніше з листом МЕРТУ щодо закупілі робіт можна ознайомитись у випуску Журналу № 1 (64) за січень 2017 року на стор. 35-37. В той же час звертаємо увагу, що згідно ч. 7 ст. 2 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у вересні проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85- 71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес- ланч, видача сертифікатів про навчання.

Тетяна
12.09.2017 15:41

На відміну від Закону про здійснення державних закупівель Закон про публічні закупівлі не має механізму виправлення арифметичних помилок, допущених учасником. Чи правильно ми розуміємо, що оскільки Законом про публічні закупівлі дане питання не врегульовано, то Замовник має право розглядати тендерну пропозицію учасника (недискваліфіковувати), якщо допущені арифметичні помилки неформальні і не призводять до зміни вартості пропозиції учасника.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Тобто якщо замовник передбачив у тендерній документації перелік формальних помилок і, розглядаючи тендерну пропозицію виявив формальну помилку, він не буде відхиляти таку тендерну пропозицію. При цьому, можливості не відхиляти тендерну пропозицію при виявленні арифметичної помилки, або виправляти арифметичну помилку, Законом не передбачено. Також звертаємо увагу, що згідно частини 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків встановлених в даній частині статті. Увага Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Світлана
12.09.2017 12:05

Підкажіть будь ласка відповідь на наступне питання. Міським комунальним підприємством (на повному госпрозрахунку)за рахунок коштів отриманих внаслідок господарської діяльності (кошти підприємства) було здійснено закупівлю бензину А-95 на суму 49000 грн. (без застосування ел.системи закупівль), згідно Додатку до річного плану. Наразі виникла необхідність у додатковій закупівлі бензину на суму 25000грн.(виникли непередбачувані витрати бензину на відрядження). Як правильно здійсни закупівлю бензину? Буду вдячна за пораду.Гарного дня)

Відповідь: Доброго дня! З Вашого запитання зрозуміло, що після здійснення додаткової закупівлі, загальна вартість закупівлі за цим предметом становитиме 74 тис.грн. Тобто буде нижчою ніж вартіснї межі, встановлені в ч.1 ст. 2 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон). Таким чином, відповідно до ч.1 ст. 2 Закону Ви можете провести закупівлю з використанням електронної системи закупівель (через аукціон), або без використання системи, шляхом укладення прямого договору. Проте спершу закупівлю необхідно внести до додатку до річного плану. Якщо закупівля буде знову проводитись без використання електронної системи закупівель, звертаємо Вашу увагу на наступне. В частині 1 статті 2 Звстановлено, що у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Тобто в даній статті іде мова саме про вартість предмета закупівлі. Виходячи з викладеного, в разі, якщо підприємством одразу була запланована закупівля на суму, що дорівнює або є більшою за 50 тисяч грн. по певному предмету закупівлі, незалежно від кількості договорів, періодичності їх укладання, часового проміжку між датами укладання договорів, рекомендуємо оприлюднювати звіт про укладені договори по кожному з них, незважаючи на суму договору. В разі, якщо замовником спочатку була запланована закупівля по певному предмету на суму 49 тис. грн., проте протягом року по цьому ж предмету закупівлі замовник укладає ще один договір (приміром 25 тис. грн., як у Вашому випадку), що в сукупності з вартістю вже запланованої закупівлі - складе суму, яка перевищує 50 тис. грн., але не вища порогів в ч. 1 ст. 2 Закону (в Вашому випадку - 74 тис. грн.), рекомендуємо оприлюднювати звіт про укладені договори хоча б за останнім договором, незважаючи на суму договору. Разом з цим, звертаємо Вашу увагу на позицію Уповноваженого органу з даного питання, яка викладена у листі МЕРТУ № 3302-06/21890- 07 від 15.07.2016. В даному листі зазначено, що Наказом Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» затверджено форму звіту про укладені договори (далі — Звіт). Відповідно до пункту 15 Звіту замовники зазначають ціну договору. Таким чином, замовники оприлюднюють звіт про кожний укладений договір в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 Закону, у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі у такому договорі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини. Детальніше з питанням оприлюднення звітів про укладені договори можна ознайомитись у випуску журналу № 8 (71) за серпень 2017 року, стаття “Звіт про укладені договори: рекомендації та проблемні питання”, стор. 37-40. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Наталя Іванівна
12.09.2017 07:54

Доброго дня! Чи вважається помилкою? В тендерної документації код ДК 021:2015 вказано всі 9 цифр, торги находяться у стадії підписання договору.

Відповідь: Добрий день! З Вашого запитання незрозуміло що є предметом закупівлі - товари, послуги чи роботи, тому надаємо розгорнуту відповідь. Відповідно до п.18 ч.1 ст.1 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Відповідно до розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454 (далі - Порядок), предмет закупівлі товарів і послуг замовник визначає згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу. Згідно розділу ІІІ Порядку визначення предмета закупівліробіт здійснюється замовником за об'єктами будівництва з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої-п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника. Єдиний випадок, коли вказуються всі дев'ять цифр - у випадку, якщо замовник не може підбрати підходящий код класифікатора, він має право скористатися кодом CPV ”99999999-9 — Не відображене в інших розділах”. Таким чином, визначення предмету закупівлі послуг за показником 9-ї цифри (крім коду 99999999-9) буде порушенням Порядку визначення предмета закупівлі. При цьому, відповідальності конкретно за неправильний вибір коду класифікатора не передбачено. Але відповідальність може наступити якщо виявиться, що це не просто помилка, а таким чином замовник здійснив поділ предмета закупівлі з метою уникнення передбаченої Законом процедури відкритих торгів (ч. 7 ст. 2 Закону, ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення). В майбутньому, при визначені кода класифікатора рекомендуємо користуватись сервісами доступними за наступними посиланнями: 1)http://cep.kse.org.ua/article/cpv/index.html - цей сервіс дозволяє побачити за яким CPV-кодом інші замовники купують аналогічні товари. Друга частина сервісу - інформація про постачальників вибраного в пошуку товару (ТОП-20 за кількістю переможних процедур). Також є додаткова можливість обрати постачальника за певним регіоном. Вся інформація, представлені в цьому сервісі, з офіційного API ProZorro. 2) http://radnuk.com.ua/poshyk-dk/ - сервіс пошуку за ключовим словом в словнику CPV на нашому офіційному сайті. Тут також можливо зробити пошук за кодом-CPV. Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску Журналу № 1 (64) за січень 2017 року на стор. 44-46, у випуску Журналу № 2 (65) за лютий 2017 року на стор. 8-12. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у вересні проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85- 71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес- ланч, видача сертифікатів про навчання.

Анна
11.09.2017 15:45

Доброго дня! Новий член тендерного комітету (юрисконсульт), який призначений Замовником на період відсутності іншого члена, що знаходиться у відпустці, відмовляється підписувати протокол затвердження Додатку до річного плану (зміни до нього), аргументуючи це тим, що Законом України "Про публічні закупівлі" передбачено затвердження тендерним комітетом лише Річного плану.Чи правомірні дії члена комітету? Чи потрібно затверджувати Додаток до річного плану та зміни до нього на засіданні тендерного комітету? Чим це регламентовано?

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі — МЕРТУ) від 22.03.2016 № 490 “Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель” додаток до річного плану закупівель, до якого вносять інформацію про закупівлі, очікувана вартість яких не перевищує сум, зазначених в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, складають за формою річного плану закупівель у результаті заповнення відповідних полів в електронній системі закупівель. Згідно ст. 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Відповідно до ч. 3 ст. 11 Закону тендерний комітет або уповноважена особа (особи) планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель. Відповідальність за повноту та достовірність інформації, що оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу, несуть голова та секретар тендерного комітету замовника або уповноважена особа (особи) (ч. 1 ст. 10 Закону). З цього випливає, що додаток до річного плану також затверджує тендерний комітет або уповноважена особа. Згідно ч. 4 ст. 11 Закону рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на його засіданні, або всіма уповноваженими особами. У разі відмови члена тендерного комітету або однієї з уповноважених осіб підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови. Увага Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Зоряна
11.09.2017 10:08

Добрий день! Підкажіть будь-ласка, проведено процедуру відкритих торгів, укладено договір, до деяких поставок є додаткові угоди на зменшення ціни за одиницю продукції без зміни кількості. Таким чином по кожній додатковій угоді вивільнено певні суми коштів 10 000, 7000, та інші суми. Чи можна ці суми вважати такими , які ми обєктивно не могли передбачити , і вважати їх , як додатково отримані, як їх відображати в додатку до річного плану?

Відповідь: Добрий день! У листі МЕРТУ № 3302-06/29640-06 від 14.09.2017 зазначено, що Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі: 1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити; 2) виділення додаткових коштів; 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону; 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Якщо очікувана вартість предмета закупівлі є меншою ніж вартісні межі, встановлені ч.1 ст. 2 Закону замовник може провести закупівлю, або із застосуванням електронної системи закупівель, або уклавши прямий договір. Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. (Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38-42). Проте, звертаємо Вашу увагу на те, що в Законі це питання не врегульовано, а роз'яснення МЕРТУ носять рекомендаційний характер. В будь-якому випадку замовник самостійно приймає рішення щодо застосування процедури закупівлі. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Зоряна
08.09.2017 14:42

Доброго дня! За результатами відкритих торгів укладено договір 22.08.2017р, після першої поставки 08.09.2017р Учасник прислав додаткову угоду на збільшення ціни на 10 відсотків. В підтвердження надав заключення з Торгово-промислової палати про коливання ціни на ринку, але замовником експертизи була інша організація. Чи можемо ми підвищити ціну, якщо в тендерній документації зазначено , що цінова пропозиція дійсна 90 днів? І Чи правомірно посилатися на висновок Торгово-промислової палати, якщо замовником експертизи не був Учасник?

Відповідь: Добрий день! В першу чергу, необхідно зазначити, що уклавши з учасником-переможцем торгів договір про закупівлю Ви вступили з ним у договірні відносини, відповідно дія тендерної пропозиції такого учасника припиняється і Вами вже не враховується. Отже строком дії тендерної пропозиції є строк дії пропозиції до підписання договору, оскільки після підписання договору про закупівлю сторони вступають у цивільно-правові та/або господарські відносини, які регулюють норми Цивільного та Господарського кодексів України, з урахуванням особливостей, визначених Законом. Тому після підписання договору в подальшому сторони не обмежені в строках (якщо це не передбачено у договорі) і мають право вносити зміни до договору на підставі частини 4 статті 36 Закону шляхом укладення додаткової угоди до нього. Щодо документа, який підтверджує факт коливання ціни на товар. Згідно п. 2 ч.4 ст. 36 ЗУ “Про публічні закупівлі” зміна істотних умов договору про закупівлю можлива у випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Таким чином, по-перше, ця норма стосується тільки товару. По-друге, зміна ціни в розрахунку на одиницю товару не повинна впивавати на загальну вартість договору про закупівлю. Тобто, при збільшенні ціни одиниці товару замовник зменшує закупівлю кількості товару таким чином, щоб загальна вартість договору про закупівлю не збільшилась. По-третьє, для внесення відповідних змін необхідно підтвердити факт коливання ціни на товар. Підтвердженням факту коливання ціни на товар може бути документ, виданий відповідним органом, організацією, установою, які мають повноваження здійснювати моніторинг цін на товари, визначати зміни ціни товару на ринку. Крім Торгово-промислової палати України, таку довідку можуть надати також ДП “Держзовнішінформ”, ДП “Укрпромзовнішекспертиза” і цей перелік не є вичерпним. Для підтвердження факту коливання ціни в документі (ах), який(і) видається компетентною організація, повинно бути зазначена діюча ринкова ціна на товар і її порівняння з ринковою ціною, на дату з якої почалися зінюватися ціни на ринку (тобто відбулося коливання). Це і буде підтвердженням факту коливання ціни на товар. Необхідно зазначити, що ціна може коливатись як у бік збільшення, так і у бік зменшення. З даним питанням ви можете також ознайомитись на сторінках 37-38 журналу “Радник в сфері державних закупівель” № 12 (63) за грудень 2016 року. Рішення щодо того приймати чи ні довідку ТПП, виданої іншій організації, яка не є стороною договору приймає замовник. При прийнятті такого рішення радимо зважати на умови Вашого договору та те, чи довідка ТПП, яка видана іншій організації повністю відповідає за змістом Вашому предмету закупівлі і датам, за які необхідно підтвердити факт коливання ціни. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у вересні проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85- 71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес- ланч, видача сертифікатів про навчання.

Ольга
08.09.2017 09:48

Доброго дня! При проведенні відкритих торгів найкращу за ціною пропозицію було відхилено рішенням тендерного комітету. Перейшовши до пропозиції наступного учасника, виявили, що довідки за ст. 16 та 17, що вимагалися у тендерній документації, учасник підвантажив лише на стадії кваліфікація, тобто після відхилення пропозиції попереднього учасника. У тенд. документації ми не прописували фразу типу "всі довідки повинні бути надані до проведення аукціону". В даному випадку ми повинні відхилити пропозицію учасника, подання довідок на стадії кваліфікація є неправомірним??? Чи обрати його переможцем? Дякую

Відповідь: Добрий день! Відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. В ч. 2 ст. 21 та у п. 13 ч. 2 ст. 22 Закону зазначено, що в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів та у тендерній документації обов’язково зазначається кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Документи подані учасником на виконання умов тендерної документації вже після встановленого замовником кінцевого терміну подання тендерних пропозицій замовником не розглядаються. Відповідно до ст. 25 Закону тендерні пропозиції, отримані електронною системою закупівель після закінчення строку їх подання, не приймаються та автоматично повертаються учасникам, які їх подали. Технічно, можливість дозавантажувати документи учасники отримують вже після аукціону. Таким чином, учасник завантаживши довідки по статтям 16 і 17 вже після встановленого Вами кінцевого строку для подання тендерних пропозицій прямо порушив вимоги Вашої тендерної документації. В зв'язку з цим, на підставі п. 4 ч. 1 ст. 30 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо: тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.Увага Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Олена
08.09.2017 09:12

Добрий день! Якщо для закупівлі виділено приміром 300 000 тим грн, але за результатом могіторингу цін виясняється, що товар коштує дешевше.Чи можна оголосити закупівлю на меншу суму, не ту яку виділили.дякую.

Відповідь: Добрий день! Перед тим, як оголошувати закупівлю замовник вносить закупівлю до річного плану закупівель/додатку до річного плану закупівель. Згідно статті 4 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Формою річного плану закупівель, затвердженою наказом МЕРТУ № 490 передбачено заповнення замовником п. 6 - “Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі”. Якщо Вам виділено 300 тис. грн, але в результаті моніторингу Ви встановили, що при поточних ринкових цінах той же обсяг закупівлі коштує дешевше, Ви вносите до річного плану закупівель закупівлю з очікуваною вартістю, вирахуваною з огляду на результати моніторингу. Таким чином, Вами буде дотримано принцип максимальної економії та ефективності, передбачений статтею 3 Закону. Після внесення зазначеної закупівлі до річного плану закупівель, Ви можете розміщувати оголошення про проведення закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Всього записів: 3165
Сторiнки: назад  5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14  вперед