>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

11.12.2017

Як правильно підготувати і подавати пропозицію у держтендер та як оскаржити несправедливе рішення про визначення переможця.

Саме ці дві теми викликали найбільшу зацікавленість учасників V Всеукраїнського #ForumZakupki,

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
11.12.2017
Читати всю статтю ...

В Україні почала працювати спрощена процедура реєстрації лікарських засобів

Відтепер препарати, що пройшли всі етапи перевірки якості в країнах з жорсткими регуляторними вимогами (Швейцарія, Японія, США, Австралія, Канада), можна зареєструвати усього за 17 днів.

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
11.12.2017
Читати всю статтю ...

08.12.2017

Парламент схвалив Державний бюджет на 2018 рік

За відповідне рішення проголосували  273  народних депутати.

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
08.12.2017
Читати всю статтю ...

07.12.2017

Впроваджено онлайн реєстрацію договорів оренди сільхозземель

даний сервіс дасть можливість без черг, без контакту з чиновниками і зайвих витрат часу подати заяву на реєстрацію договору оренди усього за кілька хвилин

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
07.12.2017
Читати всю статтю ...

У ДФС розповіли про майбутні зміни до тендерного законодавста

Зміни до тендерного законодавства, ініційовані Президентом та Прем’єр-міністром України

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
07.12.2017
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України

 Замовляйте індивідуальні семінари-тренінги, навчання  та підвищення кваліфікації з публічних закупівель  у Своєму місті за доступними цінами.

Тільки у нас після проходження навчання, семінару Ви отримаєте:
-  детальний звіт з відповідями на всі проблемні питання, які обговорювалися;
-  доступ до  постійно оновлюваної бази методичних матеріалів у сфері публічних закупівель;
-  2 місяці безкоштовних консультацій;
-  30% знижку на передплату журналу «Радник в сфері публічних закупівель» на 2017 рік.

Телефонної гарячої лінії для надання консультацій (044) 451-85-71 з 16:00 до 17:30 з понеділка по четвер (передплатникам журналу).


Аліна
02.10.2017 08:36

Доброго дня! Запитання №1: чи може тендерний комітет приймати рішення при відсутності, з поважних причин (лікарняний, відпустка), двох членів з п’яти? Запитання №2: чи може тендерний комітет приймати рішення у складі чотирьох чоловік, при відсутності одного члена, у зв’язку зі звільненням? Запитання №3: чи можна оголосити відкриті торги на очікувані кошти, які надійдуть на рахунок замовника лише у грудні місяці?

Відповідь: Добрий день! Питання 1. Відповідно до ст. 11 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) для організації та проведення процедур закупівель замовник утворює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб). Склад тендерного комітету та положення про тендерний комітет затверджуються рішенням замовника. При розроблені положення про тендерний комітет Мінекономрозвитку рекомендує керуватись Примірним положенням про тендерний комітет або уповноважену особу (осіб), яке затверджене наказом МЕРТУ від 30.03.2016 № 557. Зокрема в п. 2.5. цього Примірного положення зазначено, формою роботи комітету є засідання, яке є правомочним за присутності на ньому не менше двох третин членів комітету. Проте, з огляду на те, що це положення є примірним, замовник може встановити і інший поріг правомочності. Такими чином, вирішувати питання щодо правомочності тендерного комітету у разі відсутності когось з членів комітету, Вам слід виходячи вашого положення про тендерний комітет. Питання 2. Аналогічно до попередньої відповіді, але ще раз звертаємо Вашу увагу, що склад тендерного комітету затверджує замовник, тому у разі звільнення когось з членів тендерного комітету, замовник може оперативно включити до складу тендерного комітету іншого працівника. Питання 3. Можете. Закон не забороняє розпочати процедуру закупівлі, керуючись очікуваною вартістю предмета закупівлі, за умови, що у проекті договору про закупівлю та у договорі про закупівлю буде передбачено відповідний порядок виникнення договірних зобов'язань в залежності від реального фінансування. При цьому, наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2016 № 1114 внесено зміни до Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобовязань розпорядників бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України (далі - Порядок). Згідно цих змін, а саме абзацу 2 пункту 2.2 глави 2 Порядку, за умови взяття бюджетного зобов'язання, за яким застосовується процедура закупівлі товарів, робіт і послуг, розпорядник бюджетних коштів подає з урахуванням законодавства у сфері закупівель до органу Казначейства документи, зазначені в абзаці першому цього пункту, протягом 7 робочих днів з дати оприлюднення звіту про результати проведення процедури закупівлі у разі наявності в обліку органу Казначейства кошторису (плану використання бюджетних коштів) або протягом 7 робочих днів з дати взяття на облік органом Казначейства кошторису (плану використання бюджетних коштів). Таким чином, замовник може провести процедуру закупівлі і укласти договір про закупівлю, а зареєструвати його в Казначействі протягом 7 робочих днів з дня взяття на облік органом Казначейства кошторису (плану використання бюджетних коштів). Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску Журналу № 3 (66) за березень 2017 року на стор. 10-13 та у випуску Журналу № 4(67) за квітень 2017 року на стор. 34-37.

Сергій
29.09.2017 14:03

Доброго дня! Відповідно до «Порядку визначення предмета закупівлі» затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 17.03.2016 № 454 ст. 2 п.1 «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги…» Враховуючи вищезазначену норму порядку зрозуміло, що предмети закупівлі: 1. код ДК 021:2015 - 50530000-9 (Поточний ремонт портального крану № 1) , очікувана вартість 400 000,00 грн.; 2. код ДК 021:2015 - 50530000-9 (Поточний ремонт портального крану № 2) , очікувана вартість 400 000,00 грн.; 3. код ДК 021:2015 - 50530000-9 (Поточний ремонт портального крану № 3) , очікувана вартість 400 000,00 грн. Для замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання підпадають під процедуру «Відкриті торги», тому що загальна сума закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 50530000-9 складає 1200000,00 грн. Будь ласка роз’ясніть як діяти якщо по декількома предметам закупівлі, замовник не може підібрати підходящий код класифікатора ДК 021:2015, та скористався кодом «99999999-9», враховувати загальну суму закупівлі за кодом «99999999-9» для визначення процедури закупівлі чи в такому випадку процедура закупівлі визначається окремо по кожному предмету закупівлі?

Відповідь: Добрий день! Наказом Мінекономрозвитку України від 09.03.2017 № 341 «Про затвердження Зміни № 1 до національного класифікатора ДК 021:2015» (далі — Наказ № 341), який набув чинності 15.03.2017 до національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, було внесено код CPV «99999999-9 — Не відображене в інших розділах». Таким чином, у разі якщо ДК 021:2015 не містить коду для відповідного предмета закупівлі, то замовник має право скористатися кодом CPV «99999999-9 — Не відображене в інших розділах». Радимо замовникам не зловживати можливістю застосування коду CPV «99999999-9» та звертатись до такого коду у виключних випадках і за умови, що предмет закупівлі замовника (згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом МЕРТУ № 454 від 17.03.2016) навіть наближено не відповідає іншим положенням ДК 021:2015. При цьому, як зазначено у роз'ясненні, яке з цього приводу надало МЕРТУ (вих. № 3302-06/3816-06 від 07.02.2017), замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування Закону України «Про публічні закупівлі» (частина 7 статті 2 Закону). Детальніше про це у Журналі № 2 (65) за лютий 2017 року на стор. 38-39 та Журналі № 4 (67) за квітень 2017 року на стор. 42-43.

Ольга
28.09.2017 11:59

Добрий день.Скажіть будь ласка планується облаштування тротуарної доріжки стадіону, та облаштування тротуарних доріжок торгівельного майданчику.Хочемо заключити два прямих договора. Вартість усього облаштування до 200 тис.грн.Під ці закупівлі біль за все підходить код державного класифікатора 45230000-8(Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь). Але по цьому коду 45230000-8 в мене вже є поточний ремонт доріг більше як на 500 тис. грн. Чи не потрібно ці коди сплюсовувати і в результаті проводити тендер. Чи облаштування буде окремим предметом закупівлі?Дякую!

Відповідь: Добрий день! Предмет закупівлі визначається згідно Порядку визначення предмету закупівлі (далі - Порядок), затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454 у відповідності до Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) та основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749. Згідно п. 2 розділу ІІ Порядку під час закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінейним обєктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією ДБН А.2.2-3:2014 “Склад та змість проектної документації на будівництво”, затверджених наказом Мінрегіону від 04.06.2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до Єдиного закупівельного словника. Згідно розділу ІІІ Порядку визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником за об'єктами будівництва з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої-п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника. З цього випливає, що у випадку закупівлі послуг з поточного ремонту або робіт, з метою визначення необхідності проведення процедур закупівлі, передбачених ч.1 ст. 12 Закону України “Про публічні закупівлі”, встановлення факту перевищення вартісних меж встановлених ч.1 ст.2 Закону здійснюється не за кодом класифікатора (тобто їх не потрібно сплюсовувати), а за кожним окремим об'єктом. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у жовтні проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Євгенія
28.09.2017 11:51

Добрий день, замовник хоче закупити обладнання на суму 400 тис. грн. відповідно до ст 10 ЗУ "Про публічні закупівлі", це процедура відкритих торгів. Питання 1: які документи ми повинні вимагати від постачальників, якщо постачальник нерезедент нашої країни. Питання 2: Чи правильно обирати продецуру відповідно до вартісних меж закупівлі?

Відповідь: Добрий день! По питанню №1. Враховуючи великий обсяг можливої відповіді, радимо Вам ознайомитись з питанням щодо того, які документи можна вимагати від іноземних учасників (нерезидентів), безпосередньо у випусках Журналу, а саме: у Журналі № 4 (67) за квітень 2017 року на стор. 20-25 та Журналі № 1 (52) за січень 2016 року на стор. 28-33. По питанню №2. Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) Закон застосовується: до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень. З Вашого питання можна зрозуміти, що Ви є замовником, тобто для Вас вартісні межі для закупівлі товару дорівнюють або перевищують 200 тисяч гривень. Враховуючи, що очікувана вартість Вашої закупівлі перевищує вказані вартісні межі, вам необхідно проводити закупівлю із застосуванням однієї з процедур, передбачених ч. 1 ст. 12 Закону. При цьому, основною процедурою закупівлі згідно Закону є відкриті торги. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Юля Іванівна
28.09.2017 09:02

Прошу надати роз'яснення чи можна вдруге укласти прямий договір і скласти звіт про укладений договір на один і той же предмет закупівлі, якщо загальна сума закупівлі товару за рік складатиме 180 000 грн., а також чи не буде порушенням не застосувавши допорогову закупівлю.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору. У разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Тобто, при допороговій закупівлі замовник самостійно, або керуючись розпорядчим рішенням свого головного розпорядника коштів, приймає рішення застосувати електронну систему закупівлі або укласти прямий договір. Таким чином, якщо не має прямої заборони від Вашого розпорядника коштів, Ви можете укладати прямі договори на закупівлю того ж самого предмета закупівлі, керуючись вимогами ч. 1 ст. 2 Закону і це не буде порушенням. Увага Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Cвітлана
27.09.2017 11:21

Загальна вартість робіт за договором підряду на виконання робіт передбвчена на 2017-2018 р. Термін виконання робіт - по 30 червня 2018 р.Рішенням сесії Пологівської міської ради від 22.09.2017р. збільшено обсяг фінансування на виконання робіт по договору в повному обсязі на 2017 рік. Чи можливе внесення змін до договору щодо терміну дострокового виконання робіт у 2017???

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ст. 180 Господарського кодексу України строк дії договору є істотною умовою договору. Згідно ч. 4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених цією частиною 2 ст. 36 Закону. Серед вказаних випадків, відсутня підстава для зменшення строку договору. Але і відсутня заборона щодо дострокового виконання договору про закупівлю. Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Згідно ст. 846 Цивільного кодексу України (далі- ЦКУ) у договорі підряду встановлюються строки виконання роботи або її окремих етапів. Відповідно до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, у підрядних договорах капітального будівництва невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт де визначають дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором. Згідно ст. 854 ЦКУ замовник оплачує роботи виконанні дострокові - якщо це відбулось за його згодою. Таким чином, якщо Ви надасте згоду на дострокове виконання і готові це оплатити, генпідрядник може виконати роботи в повному обсязі достроково. Для цього Ви можете внести зміни до календарного плану робіт. Також нагадуємо, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, звіт про виконання договору - протягом трьох днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у вересні проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Михайло
27.09.2017 08:31

Добрий день. Підкажіть, будь ласка, чи є судова практика щодо визнання недійсним тендерного договору з підстав невідповідності його тендерній пропозиції?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог ч.4 ст.36 Закону. Щодо існуючої практики можемо порекомендувати ознайомитись із справами: № 910/16290/16, яку розглядав Господарський суд м. Києва та № 914/1462/17, яку розглядав Господарський суд Львівської області. Звертаємо Вашу увагу, що у Журналі є постійна рубрика “Судова практика”, де розглядаються цікаві рішення судової влади у сфері публічних закупівель. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Наталя Іванівна
26.09.2017 14:01

Добрий день! Підскажіть будь ласка, закупівлю електроенергії на 2018 рік повинно проводити відкритими торгами?, якщо так, то поясніть як правильно це зробити.

Відповідь: Добрий день! У прийнятому у квітні цього року Законі України “Про ринок електричної енергії” № 2019-VIII (далі — Закон), який набрав чинності (окрім окремих положень) з 11 червня 2017 року передбачено впровадження з 01.07.2019 нової моделі ринку, яка надасть більше можливостей споживачам у виборі постачальників та способів закупівлі електричної енергії. Унаслідок цього основною процедурою закупівлі стануть відкриті торги, а закупівля за переговорною процедурою стане винятком. Слід зазначити, що навіть за чинних Правил користування електричною енергією, затверджених Постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 31.07.1996 № 28, споживачі (крім населення) не обмежені в можливості проводити конкурентні закупівлі. Проте, як свідчить аналіз проведення закупівель у системі ProZorro, конкурентні закупівлі електричної енергії застосовують доволі рідко і нерезультативно. В зв'язку з цим, редакція журналу направила лист до НКРЕКП з проханням прояснити ситуацію з впровадженням норм Закону. У своїй відповіді НКРЕКП зазначило, зокрема, що перехідними та прикінцевими положеннями Закону передбачено наступне: споживачі (крім побутових та малих непобутових споживачів), яким на день набрання чинності Законом постачання здійснював електропостачальник за регульованим тарифом, повинні не пізніше ніж через 18 місяців з дня набрання чинності Законом обрати собі електропостачальника та укласти з ним договір постачання електричної енергії. Тобто, поки що, закупівлю електроенергії можна здійснювати за переговорною процедурою, якщо Вашого постачальника внесено до Зведеного переліку суб'єктів природних монополій (з цим переліком можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Антимонопольного комітету України). Детальніше з відповідю НКРЕКП можна ознайомитись у випуску Журналу № 9 (72) за вересень 2017 року на стор. 40-42. У випадку, якщо Ви будете проводити закупівлю за процедурою відкритих торгів, то з алгоритмом їх проведення за Законом України “Про публічні закупівлі” Ви можете ознайомитись у Журналі № 4 (55) за квітень 2016 року на стор.17-29. Увага Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Ольга
26.09.2017 12:46

Добрий день. Допоможіть будь ласка. У нас є один об'єкт адмін.будівля. В трьох кімнатах був зроблений поточний ремонт на суму до 200 тис. грн. , також в цих кімнатах планується зробити реконструкцію системи опалення( будуть встановлені додаткові конвектори). Чи буде це два окремих предмета закупівлі?Дякую.

Відповідь: Добрий день! В розумінні п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) поточний ремонт - це послуги, а в розумінні п. 22 ч.1 ст. 1 Закону реконструкція - це роботи. Предмет закупівлі визначається згідно Порядку визначення предмету закупівлі (далі - Порядок), затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454 у відповідності до Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) та основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749. Згідно п. 2 розділу ІІ Порядку під час закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінейним обєктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією ДБН А.2.2-3:2014 “Склад та змість проектної документації на будівництво”, затверджених наказом Мінрегіону від 04.06.2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до Єдиного закупівельного словника. Згідно розділу ІІІ Порядку визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником за об'єктами будівництва з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої-п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника. При цьому, роботи з реконструкції виконуються відповідно до проектної документації, яка підлягає обов'язковій державній експертизі у випадках, визначених ст. 31 ЗУ “Про регулювання містобудівної діяльності”. Таким чином, виходячи з наведеного вище, послуги з поточного ремонту та проведення робіт з реконструкції, якщо вони навіть проводяться на одному об'єкті, але у у різний період часу, будуть різними предметами закупівлі. Щодо реконструкції системи опалення, то це один предмет закупівлі оскільки реконструкція буде проводитися по одному об’єкту – будівлі. Редакція журналу «Радник в сфер державних закупівель» організовує навчаннята семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системіProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Тетяна
26.09.2017 10:24

Замовником за результатами відкритих торгів було укладено договір. У зв’язку зі зростанням цін була необхідність збільшити ціну за одиницю товару згідно п.2 ч.4 ст.36 ЗУ «Про публічні закупівлі» (зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків). При збільшенні ціни за одиницю товару, зменшили обсяг закупівлі та уклали додаткову угоду на підставі п.1 ч.4 ст.36 ЗУ «Про публічні закупівлі» (зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника).Відповідно нової ціни товар не вибирався згідно додаткової угоди. Отримали від учасника довідку про зменшення ціни на товар , видану ТПП України, в якій було підтвердженно факт коливання ціни саме на товар, який є предметом закупівлі. Чи може Замовник при зниженні ціни на підставі п.5 част.4 ст.36 укласти додаткову угоду та вказати кількість товару, яка була вказана на момент оголошення відкритих торгів?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до статті 180 Господарського кодексу України предмет відноситься до істотних умов договору. Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Відповідно до ч.4 ст. 36 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених цією частиною статті 36 Закону. Відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону можна внести зміни до істотних умов договору про закупівлю у випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. При цьому, підстава, за якою можливо внести зміни до істотних умов договору про закупівлю в частині збільшення обсягів закупівлі в ч. 4 ст. 36 Закону відсутня, а тому збільшувати кількість закупівлі за Законом неможливо. В той же час, відповідно до п. 5 ч. 4 ст. 36 Закону можна внести зміни до істотних умов договору про закупівлю у випадку узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг). На залишок коштів за даним договором, якщо Вам ще необхідно буде докупити товар і вартість не буде перевищувати пороги Закону Ви можете укласти прямий договір і добрати необхідну кількість товару за цим договором. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Ольга
25.09.2017 15:25

За результатами відкритих торгів з переможцем укладено договір на закупівлю природного газу 06.09.2017 року. Через декілька днів після підписання договору, 18.09.2017 року, на адресу замовника надійшов лист від учасника-переможця торгів, з яким укладено договір, в якому пропонується підвищити ціну за одиницю товару на 10 %. До листа додається довідка, видана Торгово-промисловою палатою 11.09.2017 року, в якій зазначена ціна на природний газ за 1000 м³ НАК «Нафтогаз України» - 8749,20 грн і вказане джерело інформації – Прейскурант цін на природний газ із ресурсів НАК «Нафтогаз України» з 01.09.2017 року. Питання: 1.Чи можна вважати підтвердженням факту коливання ціни на ринку природного газу таку довідку Торгово-промислової палати, в якій зазначена ціна на природний газ НАК «Нафтогаз України» станом на 01.09.2017 року, а не середня ціна на ринку, і не має інформації про ціну, яка була раніше, і чи було її підвищення? 2.Якщо договір було укладено 06.09.2017 року, чи можна порівнювати ціну, вказану в довідці станом на 01.09.2017 року, тобто ту, яка склалася до моменту вчинення правочину (до моменту укладання договору), з ціною у Прейскуранті цін на природний газ із ресурсів НАК «Нафтогаз України» станом на 01.08.2017 року – 8230,80 грн, який розміщено на офіційному сайті НАК «Нафтогаз України» (ціна на природний газ НАК «Нафтогаз України» станом на 01.09.2017 року у порівнянні з ціною станом на 01.08.2017 року підвищилася на 6,3%) ? 3.Чи правильно я розумію, підвищення ціни за одиницю товару можливе в межах 10 % на відсоток підвищення ціни, підтверджений відповідними документами про коливання ціни на ринку такого товару?

Відповідь: Згідно п. 2 ч.4 ст. 36 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) зміна істотних умов договору про закупівлю можлива у випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Таким чином, по-перше, ця норма стосується тільки товару. По-друге, зміна ціни в розрахунку на одиницю товару не повинна впливати на загальну вартість договору про закупівлю. Тобто, при збільшенні ціни одиниці товару замовник зменшує закупівлю кількості товару таким чином, щоб загальна вартість договору про закупівлю не збільшилась. По-третьє, для внесення відповідних змін необхідно підтвердити факт коливання ціни на товар. При цьому, в Законі не регламентується питання щодо того, хто має надавати і у якому вигляді може надавати такий підтверджувальний документ. На практиці підтвердженням факту коливання ціни на товар може бути документ, наприклад - довідка, виданий відповідним органом, організацією, установою, які мають повноваження здійснювати моніторинг цін на товари, визначати зміни ціни товару на ринку. Крім Торгово-промислової палати України, таку довідку можуть надати також ДП “Держзовнішінформ”, ДП “Укрпромзовнішекспертиза” і цей перелік не є вичерпним. Для підтвердження факту коливання ціни в документі (ах), який(і) видається компетентною організація, повинно бути зазначена діюча ринкова ціна на товар і її порівняння з ринковою ціною, на дату з якої почалися змінюватися ціни на ринку (тобто відбулося коливання). Це і буде підтвердженням факту коливання ціни на товар. Необхідно за значити, що ціна може коливатись як у бік збільшення, так і у бік зменшення. З даним питанням ви можете також ознайомитись на сторінках 37-38 журналу “Радник в сфері державних закупівель” № 12 (63) за грудень 2016 року. Увага Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Віталій
25.09.2017 14:15

Добрий день! Допоможіть, будь ласка, у вирішенні ситуації, яка може виникнути під час проведення процедур закупівель. Установою щорічно здійснюється закупівля вугілля кам'яного. Згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах; замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом; замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно підпункту 5 пункту 291.5 Податкового кодексу України не можуть бути платниками єдиного податку першої-третьої груп суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), які здійснюють видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення. Вугілля кам'яне належить до корисних копалин державного значення. Учасник процедури закупівлі є платником єдиного податку третьої групи, про що у складі тендерної пропозиції міститься витяг з реєстру платників єдиного податку. Також цим учасником надано Статут підприємства, яким передбачено, що видами діяльності є, зокрема оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами. На якій підставі відхиляти такого учасника? Невідхилення такого учасника та укладення з ним договору про закупівлю призведе також до порушень чинного законодавства України. При допороговій закупівлі також невідомо що робити з таким учасником?

Відповідь: Добрий день! Підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника з описаної Вами підстави не передбачена Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон). Відповідно до п.п.5 п.п.291.5.1 п.291.5 ст.291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп суб’єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи – підприємці), які здійснюють видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.12.1994 № 827 вугілля кам'яне відноситься до корисних копалин загальнодержавного значення. Таким чином, якщо учасник закупівлі реалізовує вугілля кам'яне він не може перебувати на спрощеній системі оподаткування. Так, згідно з п.п.3 п.299.10 ст.299 ПКУ реєстрація платником єдиного податку може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування. Тобто уклавши з Вами договір на постачання вугілля кам'яного цьому суб'єкту господарювання анулюють свідоцтво платника єдиного податку та переведуть на загальну систему оподаткування. Але, у будь-якому випадку, це питання не стосується Закону, а тому не є підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника, оскільки не передбачена ч.1 ст. 30 Закону, і якщо інших підстав для відхилення не має, замовник визначає учасника переможцем і укладає з ним договір про закупівлю у встановлені Законом строки. Це ж стосується і допрогових закупівель. Слід також зазначити, що відповідно до пункту 45 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України тимчасово, до 1 січня 2019 року, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з постачання на митній території України вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2703 00 00 00, 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД. Таким чином, навіть якщо після укладення договору про закупівлю, Вашого постачальник переведуть на загальну систему оподаткування і він стане платником ПДВ, на Вашому з ним договорі це не як не відобразиться. Хоча, у відповідності до тогож пункту 45 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, платник податку може відмовитися від використання зазначеної пільги чи зупинити її використання на один або декілька звітних (податкових) періодів шляхом подання заяви до ДФС. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчідатинавчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартістьучасті включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Олена
25.09.2017 11:44

Доброго дня. Підскажіть, будь-ласка, як нам діяти у такій ситуації. З 1 вересня 2017 року для нашого медичного закладу набрала чинності постанова КМУ №333 від 25 березня 2009 року "Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення", в якій міститься Національний перелік основних лікарських засобів. МОЗ подав проект постанови КМУ, що дозволить закладам охорони здоров'я закуповувати до 1 січня 2018 року лікарські засоби, що не входять до Національного переліку.Ця постанова вже підписана, але не опублікована, тому не є чинною. В лікарні виникла потреба в придбанні лікарського засобу, який не включений до Національного переліку, при цьому не забезпечена 100% потреба в лікарських засобах, які визначені в Національному переліку. Чи маємо ми право зараз оголосити відкриті торги по даному лікарському засобу, чи повинні чекати поки проект постанови КМУ набере чинності? Дякуємо

Відповідь: Добрий день! Дійсно інофрмація про те, що Уряд прийняв постанову про внесення змін до постанови № 333 в частині відтермінування до 1 січня 2018 року введення в дію норми, згідно з якою медичні установи зобов'язані закуповувати лікарські засоби та вироби медичного призначення (ВМП) виключно з Національного переліку основних лікарських засобів публікувалась у ЗМІ. Але ця постанова не оприлюднена і не вступила в дію. Отже, на сьогоднішній день, п. 11 постанови № 333 діє в редакції змін внесених до неї постановою КМУ від 04.07.2017 № 547: а саме: з 1 вересня 2017 р. лікарські засоби, що в установленому законом порядку зареєстровані в Україні та включені до Національного переліку основних лікарських засобів, затвердженого цією постановою, підлягають закупівлі закладами і установами охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів. Таким чином, Ви не маєте право оголосити закупівлю лікарського засобу, який не включено до Нацпереліку. При цьому норма щодо можливості закуповувати ліки не з Нацпереліку, у разі задоволення повної потреби у ліках з Нацпереліку, вступить в дію тільки з 01.01.2018 року. Ви хочете пройти індивідуальне навчання? У Вас є така можливість - замовляйте індивідуальне навчання для Вашої організації за доступними цінами в редакції журналу «Радник в сфері державних закупівель». У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією про найближчі дати навчання та семінари Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie.

Юлія
25.09.2017 09:54

Доброго дня! Допоможіть будь ласка, як бути. Якщо на сесії відбувся перерозподіл коштів, про те, що не вистачає асигнувань по школах, тобто знімають з кошторисних призначень по благоустрою, і дають на школу, як це відобразити в річному плані закупівель в прозорро? дякую

Відповідь: Добрий день! В першу чергу слід зазначити, що в Законі України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) відсутня залежність процесу складання річного плану закупівель/додатку до річного плану закупівель від затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінансовго плану. Відповідно до ст. 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану закупівель. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Отже до річного плану закупівель включаються закупівлі, які замовник планує здійснити в поточному році. Таким чином, якщо в наслідок перерозподілу коштів сесією місцевої ради у Вас з'явилась потреба у закупівлі нового предмету закупівлі, Ви, спочатку вносити цей предмети/предмети закупівлі до річного плану закупівель/ додатку до річного плану закупівель. Якщо ж в наслідок перерозподілу коштів, відпала потреба у закупівлі певного предмету закупівлі, тоді замовник діє виходячи з того чи закупівля такого предмету вже була оголошена, чи ні. Якщо закупівля вже оголошена, тоді замовник відміняє процедуру закупівлі, але вносити якійсь корективи до річного плану не рекомендуємо. Якщо закупіля ще не оголошена замовник має право на відповідне корегування або анулювання позиції в річному плані/додатку до нього. Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску Журналу № 4 (67) за квітень 2017 року на стор. 34-37. Увага Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Передплативши журнал до 31.10.2017 на весь 2018 рік та сплативши до 1 січня 2018 року, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Віталій
25.09.2017 08:38

Добрий день. Допоможіть вирішити наступне питання. Установа на початку 2017 року за тимчасовим кошторисом придбала вугілля кам'яне на суму 110 000 гривень (оприлюднено звіт про укладені договори). Кошторис на 2017 рік за КЕКВ 2275 затверджено у сумі 810 000 гривень. На різницю (700 000 гривень) проведено відкриті торги. Договір укладено на суму 697 600 гривень. За результатами проведення процедури закупівлі виникла економія у сумі 2 400 гривень. Згідно роз'яснення Мінекономрозвитку "Щодо планування закупівель" від 14.09.2016 № 3302-06/29640-06, у разі якщо замовником було здійснено закупівлі відповідно до тимчасового кошторису, після затвердження та доведення кошторису на рік (у разі якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів) обрання і проведення процедур закупівель здійснюється без урахування обсягів закупівель, здійснених відповідно до тимчасового кошторису, керуючись вартісними межами, визначеними в частині першій статті 2 Закону. Чи може установа укласти прямий договір на суму 2 400 гривень з переможцем процедури закупівлі відкритих торгів на закупівлю вугілля кам'яного та чи необхідно оприлюднювати звіт про укладений договір? Дякую.

Відповідь: Добрий день! У листі МЕРТУ № 3302-06/29640-06 від 14.09.2017 зазначено, що Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі: 1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити; 2) виділення додаткових коштів; 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону; 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Якщо очікувана вартість предмета закупівлі є меншою ніж вартісні межі, встановлені ч.1 ст. 2 Закону замовник може провести закупівлю, або із застосуванням електронної системи закупівель, або уклавши прямий договір. Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. У Вашому випадку, виходячи із розяснення МЕРТУ і враховуючи, що вартість нового предмету закупівлі (2,4 тис. грн) не перевищуватиме вартісні межі, визначені у ст. 2 Закону, можна укласти прямий договір, попередньо включивши цю процедуру до додатку до річного плану закупівель. (Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38-42). Проте, звертаємо Вашу увагу на те, що в Законі це питання не врегульовано, а роз'яснення МЕРТУ носять рекомендаційний характер. В будь-якому випадку замовник самостійно приймає рішення щодо застосування процедури закупівлі. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Після проходження навчання слухачам додатково надається знижка на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. Навчання/семінари для замовників у вересні проводяться в Києві (щотижня), а також в Житомирі (12-13 жовтня). З детальнішою інформацією про найближчі дати навчання Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Всього записів: 3190
Сторiнки: назад  4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13  вперед