>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

16.11.2017

НКРЕКП затвердило механізм формування інвестпрограм для ліцензіатів у сфері перероблення побутових відходів

Цей Порядок установлює механізм розроблення, затвердження, погодження, подання, розгляду, схвалення і виконання інвестиційних програм

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
16.11.2017
Читати всю статтю ...

Уряд ухвалив підтримав проект Закону про Митний тариф України

Законопроект не змінює ставки увізного мита на товари, а лише запроваджує нову класифікацію окремих товарів

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
16.11.2017
Читати всю статтю ...

15.11.2017

Позиції органу оскарження - Антимонопольного комітету України.

https://youtu.be/He7Nc8WYxSU Практика оскарження, щодо вимог тендерної документації, а саме щодо встановлення досвіду роботи працівників учасника.

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
15.11.2017
Читати всю статтю ...

Державний Бюджет на 2018 рік прийнято у першому читанні

Документ передбачає суттєве збільшення фінансування потреб безпеки та оборони, запровадження низки програм підтримки реального сектору

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
15.11.2017
Читати всю статтю ...

П'ятий всеукраїнський Forum Zakupki, Львів

9 листопада, готель Таурус

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
15.11.2017
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України

 Замовляйте індивідуальні семінари-тренінги, навчання  та підвищення кваліфікації з публічних закупівель  у Своєму місті за доступними цінами.

Тільки у нас після проходження навчання, семінару Ви отримаєте:
-  детальний звіт з відповідями на всі проблемні питання, які обговорювалися;
-  доступ до  постійно оновлюваної бази методичних матеріалів у сфері публічних закупівель;
-  2 місяці безкоштовних консультацій;
-  30% знижку на передплату журналу «Радник в сфері публічних закупівель» на 2017 рік.

Телефонної гарячої лінії для надання консультацій (044) 451-85-71 з 16:00 до 17:30 з понеділка по четвер (передплатникам журналу).


Оксана
09.11.2017 17:22

Доброго дня, підскажіть будь ласка. Під час закупівлі електричної енергії було застосовано переговорну процедуру. На сьогоднішній день виявлено що згнідно договору невистачає натуральних показників, кількості товару. Проте Цінова пропозиція залишається незмінною. Чи потрібно проводити додатково тендер застосовуючи переговорну процедуру на закупівлю натуральних показників? Чи можливо підписати і опублікувати зміни до договору кількості натуральних показників?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ст. 180 Господарського кодексу України предмет договору належить до істотних умов договору. Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг). У Вашому випадку мова йде про зміну до предмету договору про закупівлю. Відповідно до положень ч. 4 ст. 36 ЗУ “Про публічні закупівлі” (далі -Закон) істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених ст. 36 Закону. В переліку випадків для зміни істотних умов договору, передбачених ч. 4 ст. 36 Закону підстава для збільшення обсягу закупівлі не передбачена. Таким чином, Вам необхідно проводити додаткову закупівлю електроенергії. Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигніть передплатити журнал до 31.11.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Татьяна
09.11.2017 15:35

доброго дня. відповідно до затвердженого річного плану виділено кошти в сумі 6,0 млн.грн на цифрову мамографічну систему та орієнтовний початок процедури визначено 20 листопада 2017 року. У зв'язку з тим, що процедура буде проходити з публікацією англ.мовою значно збільшується час проведення процедури. Просимо надати роз'яснення: 1. Чи продовжується процедура закуплі мамографу після 31 грудня 2017 року 2.Чи потрібно до закінчення поточного року вносити зміни до плану закупівель з приміткою, що в разі незакінчення процедури та неможливості здійснити проплату за товар дані кошти будуть передбачатися на 2018 рік відповідно до затвердженої програми Онкологія. 3. Чи в тендерній документації необхідно зазначати, що в разі незавершення процедури закупівлі до 31 грудня 2017 року , незаключення договору та неможливості здійснити поставку товару термін виконання договору може бути перенесений до 01.03.2018.

Відповідь: Добрий день! З Вашого питання можна зрозуміти, що закупівля проводитиметься за бюджетні кошти. Відповідно до ч. 1 ст. 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, узятих на облік органами Казначейства України. Виходячи з положень Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань та проведення платежів, затверджених наказом Державної казначейської служби України 29 квітня 2013 року № 68 укладати договір, виконання якого буде здійснюватись більше ніж 1 рік, можливо тільки при закупівлі робіт. Закупівля, постачання та оплата товарів і послуг повинна проводитись протягом 1 бюджетного року. Таким чином, у вас є два варіанти дій. 1 варіант. Розпочати процедуру 20 листопада (проте завершити міжнародну процедуру до кінця року Ви гарантованого не встигните), але вже для задоволення потреб 2018 року і за кошти 2018 року, тому кінцевий строк поставки ставити вже дату 2018 року. Для уникнення порушення вимог Бюджетного кодексу України в проекті договору зазначити, що зобов'язання за договором та оплата буде здійснюватись після затвердження відповідних бюджетних призначень. 2 варіант. Враховуючи, що завершити процедуру до кінця 2017 року Ви не встигаєте, провести закупівлю в 2018 році після того як отримаєте відповідні бюджетні призначення. Шановні колеги! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» повідомляє про можливість замовити за доступними цінами індивідуальне навчання із врахуванням специфіки саме Вашої організації. У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією, а також з розкладом навчань та семінарів Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71.

Олена
09.11.2017 12:12

Добрий день! Відбулися відкриті торги на закупівлю путівок для дітей.Предмет закупівлі - придбання путівок. Згідно умов договору Виконавець повинен забезпечити офлрмлення проїзних документів, відправлення та прибуття на місце відпочинку.Проте одна дитина не встигла оформити паспорт. Наразі табір, в якому відпочивали діти не діє і виконавець пропонує путівку до іншого табору (в договорі вказана назва табору та умови проживання).В ТД була вказані тільки країна відпочиинку. Відповідно до умов договору виконавець повинен надати список дітей по факту перебування в таборі, завіренирй підписом директора. Чи можемо ми внести зміни до договору і дитина відпочине в іншому таборі? Дякую.

Відповідь: Доброго дня! Ні не рекомендуємо Вам такого робити оскільки скоріш за усе в пропозиції учасника було зазначено місце оздоровлення. Згідно частини 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених цим Законом. Як варіант виходу з даної ситуації Ви можете на підставі п. 1 ч. 4 ст. 36 зменшити обсяги в закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника, а у Вашому випадку в зв’язку з форс-мажорними обставинами (одна дитина не встигла оформити паспорт). А на залишок по договору, укласти окремий договір на оздоровлення однієї дитини. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» в листопаді щотижня організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Всі слухачі після проходження навчання отримують право на знижку при річній передплаті журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання

Ольга
09.11.2017 08:57

Доброго дня! Скажіть будь ласка чи можна проводити переговорну процедуру закупівлі електричної енергії на 2018 рік, якщо оплата повністю за минулий рік ще не відбулася, тобто даний договір не закритий. Дуже дякую.

Відповідь: Добрий день! Доброго дня! Відповідно до листа МЕРТУ від 14.09.16 (детальніше журнал № 10 (61) за жовтень 2016 на стор. 39 – 40) зазначено, що Законом не встановлено обов’язку замовника складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (тимчасового кошторису), фінансового плану (плану асигнувань, плану використання бюджетних коштів). При визначенні очікуваної вартості закупівлі під час складання річного плану закупівель замовники можуть виходити з планових вартісних показників, які можуть розраховуватись, зокрема виходячи із потреби у відповідних товарах, роботах і послугах у минулих роках з урахуванням економічних факторів, які впливають на ціноутворення на ринках відповідних товарів, робіт і послуг тощо. Разом з тим відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства регулюються Бюджетним кодексом України (стаття 1 Бюджетного кодексу України). Статтею 41 Бюджетного кодексу України визначені особливості формування надходжень бюджету та здійснення витрат бюджету в разі несвоєчасного набрання чинності Законом про Державний бюджет України. При цьому постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 затверджений Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ (зі змінами) (далі — Порядок). Поряд з цим відповідно до частини другої статті 75 Господарського кодексу України фінансовий план є основним плановим документом державного комерційного підприємства, відповідно до якого підприємство отримує доходи і здійснює видатки, визначає обсяг та спрямування коштів для виконання своїх функцій протягом року відповідно до установчих документів. Фінансовий план підлягає затвердженню до 1 вересня року, що передує плановому, якщо інше не передбачено законом. Пунктом 45 Порядку визначено, що у разі коли бюджетний розпис на наступний рік не затверджено в установлений законодавством термін, в обов’язковому порядку складається тимчасовий розпис бюджету на відповідний період. Під час складання на наступний рік розписів відповідних бюджетів, кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету та планів спеціального фонду, планів використання бюджетних коштів (крім планів використання бюджетних коштів одержувачів) і помісячних планів використання бюджетних коштів враховуються обсяги здійснених видатків і наданих кредитів з бюджету згідно з тимчасовими розписами відповідних бюджетів та тимчасовими кошторисами, тимчасовими планами використання бюджетних коштів і тимчасовими помісячними планами використання бюджетних коштів. На суму власних надходжень і відповідних видатків, які здійснені згідно з тимчасовими кошторисами та не заплановані в розписі, оформляється довідка про зміни до кошторису в частині спеціального фонду. З огляду на викладене та ураховуючи, що планування закупівель здійснюється замовником самостійно, у разі якщо замовником було здійснено закупівлі відповідно до тимчасового кошторису, після затвердження та доведення кошторису на рік (у разі якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів) обрання і проведення процедур закупівель здійснюється без урахування обсягів закупівель, здійснених відповідно до тимчасового кошторису, керуючись вартісними межами, визначеними в частині першій статті 2 Закону. Таким чином, ураховуючи, що Закон не містить обмежень щодо організації процедур закупівель до набрання чинності Закону про Державний бюджет України, затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінансового плану, замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у наступному році, може наприкінці поточного року (або на початку наступного року) розпочати процедуру закупівлі за відповідним предметом закупівлі, керуючись його очікуваною вартістю за умови, що в проекті договору про закупівлю та у договорі про закупівлю буде передбачено відповідний порядок виникнення договірних зобов’язань в залежності від реального фінансування. Водночас при укладанні договору розпоряднику (одержувачу) бюджетних коштів необхідно обов’язково ураховувати частину першу статті 23 Бюджетного кодексу України, оскільки згідно з частиною четвертою статті 48 Бюджетного кодексу України, зобов’язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов’язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. При цьому істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених частиною четвертою статті 36 Закону. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що на офіційному веб-порталі Мінекономрозвитку оприлюднено лист від 09.11.2017 3304-06/40489-07, в якому Уповноважений орган надав інформацію щодо здійснення замовниками у розумінні Закону України “Про публічні закупівлі”, закупівлі електричної енергії та послуг з її постачання. Цей лист було складено із врахуванням листа-роз'яснення від НКРЕКП щодо змін у функціонуванні ринку електричної енергії у зв'язку із набранням чинності Закону України “Про ринок електричної енергії” (далі — Закон № 2019-VIII). В своєму листі, Уповноважений орган зазначив, що із прийняттям у квітні цього року Закону № 2019-VIII відбудеться відокремлення видів діяльності з розподілу та постачання електричної енергії. Таким чином, один і той же суб'єкт господарювання не зможе одночасно постачати електроенергію та надавати послуги з її розподілу. При цьому, сам ринок електричної енергії функціонуватиме на конкурентних засадах. Але Законом № 2019-VIII не передбачено одномоментне впровадження змін. Так, споживачі (крім побутових та малих непобутових споживачів), яким на день набрання чинності Законом постачання здійснював електропостачальник за регульованим тарифом, повинні обрати собі електропостачальника та укласти з ним договір постачання електричної енергії не пізніше ніж через 18 місяців з дня набрання чинності Законом (до 11.12.2018). В той же час, у своєму листі НКРЕКП звернуло увагу на те, що діяльність з постачання електричної енергії не належить до сфери природних монополій. Про це свідчить зокрема оновлений Порядок складання та ведення Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, реєстру суб'єктів природних монополій, затверджений постановою НКРЕКП 19.10.2017 № 1268 (вступила у дію 10.11.2017). З огляду на це, Мінекономрозвитку інформує, що закупівля електричної енергії може здійснюватись за однією з процедур, передбачених ст. 12 Закону України “Про публічні закупівлі” із врахуванням перехідних положень Закону № 2019-VIII в частині здійснення закупівлі електричної енергії як товару на конкурентних засадах та дотриманням вимог Закону про публічні закупівлі та нормативно-правових актів, розроблених на їх виконання. Тобто замовник самостійно визначає за якою процедурою проводити закупівлю. Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигніть передплатити журнал до 31.11.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Анна
08.11.2017 20:50

Добрий день! Підкажіть будь ласка відповідь на наступне питання: Як проводити переговорну процедуру закупівлі відповідно до вимог п.4 ч.2 ст.35 ЗУ «Про публічні закупівлі». Якщо Замовником було оголошено перший раз процедуру закупівлі та вона не відбулась, тому що жодний учасник не приймав участі в аукціоні, а другого разу після оголошення відбувся аукціон, однак було відхилено всіх учасників відповідно до вимог статті 31 відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом. Чи можна в такому випадку проводити переговорну процедуру?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ст. 35 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками. Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток, зокрема, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (п.4 ч.2 ст. 35 Закону). Як бачимо однією з умов застосування цієї підстави є відсутність достатньої кількості учасників протягом двох процедур відкритих торгів. У Вашому випадку, перші відкриті торги було відмінено саме через відсутність достатньої кількості учасників. Проте у другій процедурі взяла участь достатня для проведення аукціону кількість учасників. Таким чином, у Вас відсутні підстави для проведення переговорної процедури на підставі п.4 ч.2 ст. 35 Закону. Також рекомендуємо ознайомитись із судовою практикою визнання недійсним договору про закупівлю, укладеного за результатами переговорної процедури, через безпідставне застосування переговорної процедури за п.4 ч.2 ст. 35 Закону. Відповідна інформація доступна для ознайомлення у журналі №11 (74) за листопад 2017 року на стор. 42-43. Детальнішу інформацію щодо підстав проведення переговорної процедури Ви можете прочитати в журналі № 6 (69) за червень 2017 на стор. 30-38.

Максим
08.11.2017 19:55

Доброго дня! Думаю дуже важливою проблемою для багатьох замовників стала наступна ситуація: Замовник оголошує процеду закупівель (відкриті торги), де участь у аукціоні беруть декілька учасників. Типова є ситуація, коли участь у закупівлі беруть компанії, які подають суто «технічні» пропозиції (відсутні більшість документів , що вимагаються ТД), проте вже за результатом аукціону та кваліфікації компанії, яка запропонувала найнижчу цінову пропозицію – переможцем, вимагають «об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій». Зрозуміло, що підстави для диквілфікації такого Учасника є законними, проте чи є законною вимога такого учасника-скаржника про відміну торгів та чи взагалі такий учасник є учасником, а отже чи дійсно його права та законні інтереси порушені?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.4 ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. За результатами розгляду тендерної пропозиції замовник або визначає учасника переможцем, або відхиляє його тендерну пропозицію. Перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника визначено у ч. 1 ст. 30 Закону. У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною. Відповідно до ч. 3 ст. Закону у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Відповідно до ч. 1 ст. 32 Закону учасник, якого не визнано переможцем торгів за результатами оцінки та розгляду його пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про пропозицію переможця торгів, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення. Учасник також може оскаржити рішення замовника про відхилення його тендерної пропозиції у порядку передбаченому ст. 18 Закону. Слід також зазначити, що якщо у Вас, як у замовника, є підстави вважати, що між учасниками є ознаки узгоджених дій, що порушують законодавство про захист конкуренції, Ви можете повідомити про свої підозри відповідне територіальне відділення Антимонопольного комітету України. При цьому, АМКУ розглядає в т.ч. анонімні повідомлення. Детальніше з питанням антиконкурентних дій з боку учасників, Ви можете ознайомитись у статті державного уповноваженого АМКУ, розміщеній у журналі №11 (74) за листопад 2017 року на стор. 34-41.

Михайло
07.11.2017 17:46

Доброго дня! В журналі «Радник в сфері державних закупівель» (випуск № 7 (58) за липень 2016 року) публікувалась стаття із алгоритмом проведення закупівлі для забезпечення потреб оборони. Зокрема, 12-м етапом цього алгоритму передбачено запрошення учасника до переговорів на підставі рішення тендерного комітету про запрошення учасника на переговори, проте «у формі повідомлення про намір укласти договір»?! В той же час 13-м етапом передбачено прийняття рішення тендерного комітету про намір укласти договір з учасником після проведення переговорів і знову потрібно оприлюднювати повідомлення про намір укласти договір. Абсолютно нелогічно. Можливо, все таки краще було б створити окрему форму «запрошення на переговори» або передбачати створювати і публікувати її в довільній формі? Крім цього, незрозумілим є сам порядок проведення таких переговорів: 1) переговори повинні проводитися лише в електронній формі в системі ProZorro чи представники учасника повинні бути фізично присутніми за місцем знаходження Замовника; 2) який період часу (межі) повинні ці переговори тривати. Прошу розглянути ці питання і надати відповідь. Дякую.

Відповідь: Добрий день! Закон України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони (далі – Закон) передбачає двоступеневий процес визначення переможця. Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону у разі прийняття замовником рішення про застосування переговорної процедури закупівлі відбір учасників здійснюється через електронну систему закупівель у порядку, визначеному цим Законом. Для проведення відбору учасників замовник оприлюднює оголошення про проведення відбору через авторизовані електронні майданчики на веб-порталі Уповноваженого органу. Обов’язковий перелік інформації, що має міститись в такому оголошенні – визначено в ч. 4 ст. 3 Закону. Одночасно з розміщенням оголошення про проведення відбору замовник також оприлюднює проект договору про закупівлю. Процедура відбору описана в ст. 3 Закону. Електронна система закупівель автоматично призначає час та дату проведення аукціону. Ранжування всіх поданих учасниками цін/приведених цін здійснюється в електронній системі закупівель автоматично, від найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни до найнижчої, та оприлюднюється автоматично під час аукціону. Ціна/приведена ціна, подана учасником за результатами відбору, є остаточною для участі в переговорах. Учасник, запрошений на переговори за результатами відбору, може зменшити її лише під час переговорів. Замовник у строк, що становить не більше трьох робочих днів з дня завершення аукціону, розглядає цінові пропозиції та інші документи учасників відбору та визначає учасником переговорів такого учасника відбору, який запропонував найнижчу ціну/приведену ціну з урахуванням підстав відхилення, визначених ст.4 цього Закону. Особливості проведення переговорів після завершення електронного аукціону визначені в ст. 6 Закону. Щодо Ваших запитань по порядку проведення переговорів. 1. З положень Закону випливає, що через електронну систему відбувається тільки 1 етап – відбір учасників для проведення переговорної процедури закупівлі. Щодо, безпосередньо, самих переговорів, такого застереження Закон не містить. 2. Конкретних строків щодо часу, який відводиться на проведення переговорів Закон не містить. Закон визначає тільки строки, коли переговори повинні розпочатись, а також строки укладення договору. Так, в ч.1 ст. 6 Закону визначено, що рішення про запрошення учасника на переговори приймається тендерним комітетом або уповноваженою особою (особами) за результатами відбору, про що повідомляється учасник. Переговори призначаються не раніше ніж на наступний робочий день після прийняття такого рішення. Згідно ч.1 ст. 7 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через чотири робочі дні та не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Як ми вже повідомляли у відповіді на Ваше питання від 26.10.2017, редакція готує нову статтю, присвячену проблемним питанням проведення закупівель для потреб оборони, в якій ми також розглянемо ті моменти, на які Ви звернули увагу у своїх запитаннях. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» в листопаді щотижня організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Всі слухачі після проходження навчання отримують право на знижку при річній передплаті журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Оксана
07.11.2017 16:46

Добрий день! Підкажіть будь ласка, на підставі яких змін в законодавстві, замовнику необхідно закуповувати електроенергію за процедурою відкриті торги? Раніше ми здійснювали закупівлю на підставі п.2 ч.2 ст.35 ЗУ «Про публічні закупівлі»

Відповідь: Добрий день! У прийнятому у квітні цього року Законі України “Про ринок електричної енергії” № 2019-VIII (далі — Закон), який набрав чинності (окрім окремих положень) з 11 червня 2017 року передбачено впровадження з 01.07.2019 нової моделі ринку, яка надасть більше можливостей споживачам у виборі постачальників та способів закупівлі електричної енергії. Унаслідок цього основною процедурою закупівлі стануть відкриті торги, а закупівля за переговорною процедурою стане винятком. Слід зазначити, що навіть за чинних Правил користування електричною енергією, затверджених Постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 31.07.1996 № 28, споживачі (крім населення) не обмежені в можливості проводити конкурентні закупівлі. Проте, як свідчить аналіз проведення закупівель у системі ProZorro, конкурентні закупівлі електричної енергії застосовують доволі рідко і нерезультативно. В зв'язку з цим, редакція журналу направила лист до НКРЕКП з проханням прояснити ситуацію з впровадженням норм Закону. У своїй відповіді НКРЕКП зазначило, зокрема, що перехідними та прикінцевими положеннями Закону передбачено наступне: споживачі (крім побутових та малих непобутових споживачів), яким на день набрання чинності Законом постачання здійснював електропостачальник за регульованим тарифом, повинні не пізніше ніж через 18 місяців з дня набрання чинності Законом (до 18.12.2018) обрати собі електропостачальника та укласти з ним договір постачання електричної енергії. Також 09.11.2017 на офіційному сайті Мінекономрозвитку України, в розділі “Публічні закупівлі” розміщено лист МЕРТУ із роз'ясненням щодо закупівлі електроненергії. В цьому листі Уповноважений орган проінформував, що закуповуючи електричну енергію необхідно дотримуватись вимог ЗУ “Про публічні закупівлі” із врахуванням перехідних умов Закону “2019 в частині здійснення закупівель е/е на конкурентних засадах. Тобто, поки що, закупівлю електроенергії можна здійснювати за переговорною процедурою, якщо Вашого постачальника внесено до Зведеного переліку суб'єктів природних монополій (з цим переліком можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Антимонопольного комітету України), або ж за процедурою відкритих торгів. Детальніше з відповідю НКРЕКП на лист журналу можна ознайомитись у випуску Журналу № 9 (72) за вересень 2017 року на стор. 40-42. Якщо Ви приймете рішення проводити закупівлю за процедурою відкритих торгів, то з алгоритмом їх проведення за Законом України “Про публічні закупівлі” Ви можете ознайомитись у Журналі № 4 (55) за квітень 2016 року на стор.17-29.

Теяна
06.11.2017 16:15

Доброго дня Згідно п.2 ч.4 ст.36 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань у разі зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Згідно інформації торгово-промислової палати, ціна на бензин зросла на 20 відсотків. Чи можемо внести зміни до договору на закупівлю бензину, збільшивши ціну за одиницю більш ніж на 10 відсотків (на 20 відсотків)? Дякую

Відповідь: Доброго дня! Згідно пункту 2 частини 4 статті 36 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: а саме у Вашому випадку - зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Отже Законом встановлено обмеження тільки у розміри 10 відсотків і не більше. Таким чином саме на підставі даного пункту змінити ціну одиниці товару більш ніж на 10 відсотків Ви не зможете. Рекомендуємо Вам звернути увагу на інший пункт, а саме на п. 7 ч. 4 статті 36 Закону - зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Але звертаємо увагу, щоб його застосовувати необхідно попередньо передбачити в договорі порядок зміни ціни. Детальніше з питанням щодо внесення змін до істотних умов договору Ви можете на журналі № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 35-37 та у журналі № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 36-41.

Володимир
06.11.2017 10:08

Доброго дня! Допоможіть розібратися в такій ситуації: у 2016 році витрати на 09130000-9 нафта і дистиляти становили 150 тис грн, в 2017 році заплановано 199 тис. грн, наразі станом на 10 міс 2017 використано 186 тис. грн, тому є ризик витрат білше 200 тис грн. Як діяти в такій ситуації?

Відповідь: Доброго дня! В даній ситуації у Вас є 2 варіанти дій. По-перше. Зі змісту Вашого питання зрозуміло, що Ви не замовник, який здійснює діяльність в окремих сферах господарювання. Таким чином, якщо вартість закупівлі нафтопродуктів за кодом класифікатора CPV 09130000-9 перевищуватиме 200 тис. грн, Ви можете докупити необхідний обсяг пального на відкритих торгах. По-друге. Звертаємо Вашу увагу на лист МЕРТУ № 3302-06/29640-06 від 14.09.2017 зазначено, що Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) встановлено порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі: 1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити; 2) виділення додаткових коштів; 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону; 5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі; 6) інших подібних випадках, можливе після вчинення замовником дій, передбачених частиною першою статті 4 Закону, тобто внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, керуючись вартісними межами, встановленими у частині першій статті 2 Закону, оскільки, виходячи зі змісту пункту 18 частини першої статті 1 Закону та з урахуванням Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору. Якщо очікувана вартість предмета закупівлі є меншою ніж вартісні межі, встановлені ч.1 ст. 2 Закону замовник може провести закупівлю, або із застосуванням електронної системи закупівель, або уклавши прямий договір. Разом з тим при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених частиною першою статті 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори. При цьому здійснення закупівель у вищезазначених випадках має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Проте, звертаємо Вашу увагу на те, що в Законі це питання не врегульовано, а роз'яснення МЕРТУ носять рекомендаційний характер. В будь-якому випадку замовник самостійно приймає рішення щодо застосування процедури закупівлі. Детальніше з цим питанням можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38-42.

Майя
03.11.2017 15:59

Доброго дня! Просимо надати відповідь на наступне питання. У прямому договорі на поставку товару (не тендерному, з обов’язковим оприлюдненням звіту про укладений договір, але без використання процедур), чинному в цьому році є наступні два пункти: 1) «Орієнтовна сума цього договору складає: 150000,00 грн. (Сто п'ятдесят тисяч грн. 00 коп.), у тому числі ПДВ 20%». 2) «Термін дії даного договору з 01.01.2017 по 31.12.2017 року або до повного виконання зобов'язань, взятих на себе сторонами. Закінчення терміну дії договору не звільняє сторони від відповідальності за порушення, які мали місце під час терміну дії договору. Якщо протягом 30 днів до терміну закінчення цього Договору жодна із сторін не попередить письмово іншу Сторону про намір його розірвати, то Договір вважається автоматично пролонгований на тих же умовах на кожний наступний календарний рік». Питання: На яку суму можна буде придбати товар у разі пролонгації цього договору на наступний 2018 рік? На 150000,00 грн., як зазначено у договорі, (тобто "на тих же умовах" означає, що сума 150000,00 грн., це та сума, на яку можна буде придбати товар в кожному наступному новому році) або 150 000,00 грн. за мінусом суми, на яку придбали товар в цьому 2017 році? Який документ може підтвердити це? Заздалегідь дякую за відповіді.

Відповідь: Добрий день! 1. Питання укладення, внесення змін та розірвання договору укладеного за результатами допорогової закупівлі, регулюються положеннями Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та самого договору. Дія ЗУ “Про публічні закупівлі” на такі договори не розповсюджується. Але одразу наперед звертаємо увагу, якщо Ви є замовником в розумінні Закону про публічні закупівлі: по-перше згідно пункту 2 Наказу № 490 в додаток до річного плану закупівель, до якого вноситься інформація про закупівлі, очікувана вартість яких не перевищує сум, зазначених в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, складається за формою річного плану закупівель шляхом заповнення відповідних полів в електронній системі закупівель. Тому одразу питання до Вас як в 2018 році ви відобразите додаткову угоду до договору в додатку до річного плану. Згідно законодавства в додатку до річного плану відображається закупівля (договір) а у Вас такий договір укладений в 2017 році. Як Ви будете відображати дану додаткову угоду у річному плані 2018 року? Згідно частини 1 статті 3 Бюджетного кодексу - бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигніть передплатити журнал до 31.11.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Ніна
03.11.2017 12:01

Ми провели відкриті торги на капремонт терміном на 3 роки. Коли робився проект мінімальна зарплата була одна, зараз інша а в 2019 році буде ще інша. Учасник вимагає збільшити суму закупівлі, тому що збільшилася сума зарплати. Як нам це зробити? Дякую.

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до ч. 1 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Згідно ст. 180 Господарського кодексу України ціна договору є істотною умовою договору. Відповідно до частини 4 статті 36 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених в ч. 4 ст. 36 Закону. Особливості складання та узгодження договірних цін визначені пунктом 6.3 національного стандарту ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 (далі — ДСТУ Б Д.1.1-1:2013). Відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 договірна ціна може встановлюватися за твердим (тверда договірна ціна) чи приблизним (динамічна договірна ціна) кошторисом. Динамічна договірна ціна встановлюється відкритою і може уточнюватись протягом всього строку будівництва і використовується при складному і тривалому будівництві. Вибір яку договірну ціну обирати: динамічну чи тверду, здійснює замовник. Але положення ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 в частині застосування динамічної ціни, які передбачають можливість її уточнення протягом усього періоду будівництва, суперечать положенням частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Враховуючи, що Закон України «Про публічні закупівлі» є спеціальним Законом, який регулює питання публічних закупівель, необхідно керуватись його положеннями. Додатково звертаємо увагу, відповідно до ДСТУ Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (далі — ДСТУ) ціна пропозиції учасника торгів (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових в матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них. До складу ціни пропозиції (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційним процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових і матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва (п. 6.2.12 ДСТУ). Детальніше з даним питанням Ви можете ознайомитися в Журналі № 5 (68) за травень 2017 на стор. 25 -26. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» в листопаді щотижня організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Всі слухачі після проходження навчання отримують право на знижку при річній передплаті журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Віолетта
02.11.2017 11:04

Добрий день! Наше підприємство є юридичною особою, що здійснює діяльність в окремих сферах господарювання, є виробником теплової енергії (монополіст) та здійснює закупівлі виключно за власні кошти. Підприємство є замовником у розумінні Закону України № 922-VІІІ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року. Відповідно до пункту. 4 частинип першої статті 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» № 2939-VI від 13.01.2017р. ми є розпорядниками інформації. Але част. 3 статті 13 передбачено, що «на розпорядників інформації, визначених у пунктах 2, 3, 4 частини першої та в частині другій цієї статті, вимоги цього Закону поширюються лише в частині оприлюднення та надання відповідної інформації за запитами. Чи правильно ми розуміємо, враховуючи вищенаведене, що наше підприємство зобов’язано лише оприлюднювати річні плани закупівель на сайті Прозорро відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», в інших випадках інформація надається лише за запитами. Дякуємо.

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до Закон України «Про доступ до публічної інформації» Розпорядники інформації зобов’язані надавати публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на своїх веб-сайтах. З Вашого питання можна зрозуміти, що Ви є замовником як монополіст за п. 4 ст. 13 Закону про доступ до публічної інформації, даний пункт Закону дає посилання на Вас як на розпорядника лише в частині інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них. Тобто, за умови, Ви не отримуєте бююджетних коштів як одержувач, у розумінні Закону про доступ до публічної інформації Ви не є розпорядником стосовно інформації про закупівлі, а тому додаток до Постанови № 835 у якому сказано "УСІ розпорядники" (... оприлюднюють річні плани) має тлумачитися звужено, тобто "усі розпорядники, що є такими і відносно інформації про власні закупівлі". Це підтверджується і посиланням на ч. . 5 ст. 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації», і тим простим фактом, що не усі монополісти є підприємствами державного чи комунального сектору економіки (адже монополія можлива не лише на всеукраїнському ринку, але і на рівні якогось регіону чи навіть нижче), не у всіх них навіть є державна частка, а тому багато хто з цих монополістів взагалі не підпадає  під дію законодавства про закупівлю і не має ніяких річних плані. Таким чином можна зробити висновок, що , ч. 3 ст. 13 Закону про доступ до публічної інформації забезпечує оприлюднення  (у тому числі відповдіно до Постанови № 835 у форматі відкритих даних) та надання за запитами  інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них. Щодо іншої власної інформації Ви не є розпорядником публічної інформації. А тому публікуєте річний план закупівель лише у порядку, визначеному у Законі № 922.  Детальніше дане питання висвітлено на стор. 11-13 у випуску журналу № 12 (63) за грудень 2017 року.

Катерина
02.11.2017 10:59

Чи буде вважатися помилкою, якщо під час оприлюднення відкритих торгів прикріпили файл оголошення про проведення відкритих торгів, але в самому оголошенні немає пункта 12^1?

Відповідь: Доброго дня! Ваше питання містить недостатню кількість інформації для того аби надати на нього коректну відповідь. Для отримання коректної відповіді, просимо Вас уточнити Ваше питання. Чи оголошували Ви процедуру з неціновими критеріями чи ні?Про яке саме оголошення йде мова: те, яке Ви додатково створили та прикріпили разом з тендерною документацією? Чи те оголошення, яке сформувалось в системі у вигляді pdf-файлу? Чи про те та інше оголошення? Дайте, будь ласка, більше конкретної інформації з даного приводу для коректної відповіді на питання.Ви можете також дати посилання на процедуру закупівлі, про яку йде мова в питанні.Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигніть передплатити журнал до 31.11.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Оля
02.11.2017 09:27

Підскажіть будь-ласка стосовно наступного питання: відповідно до ч. 1 ст. 23 ЗУ "Про публічні закупівлі" Учасник може звернутися до Замовника за роз'ясненнями щодо тендерної документації. Замовник протягом трьох робочих днів повинен надати роз'яснення на звернення. Чи необхідно для надання відповіді на звернення Учасника проводити засідання тендерного комітету та оформлювати прийняте рішення протоколом?

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до ст. 11 Закону про публічні закупівлі для організації та проведення процедур закупівель замовник утворює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб). Тендерний комітет або уповноважена особа, зокрема забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця, а також забезпечує оприлюднення інформації. Рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на його засіданні, або всіма уповноваженими особами. У разі відмови члена тендерного комітету або однієї з уповноважених осіб підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови. Таким чином, протокол необхідно робити в обов’язковому порядку у випадку прийняття тендерним комітетом певного рішення. Рекомендуємо відповідь замовника затверджувати протоколом засідання тендерного комітету. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» в листопаді щотижня організовує навчання та семінари-тренінги для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. Всі слухачіпісля проходження навчання отримують право на знижку при річній передплаті журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Всього записів: 3161
Сторiнки: назад  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10  вперед