Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України Журнал 'Радник в сфері державних закупівель'2 — Ваші питання1
>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

19.01.2018

Верховна Рада ухвалила Закон про приватизацію державного і комунальногомайна

Цей Закон, розроблений з урахуванням кращого міжнародного досвіду та норм англійського права

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
19.01.2018
Читати всю статтю ...

18.01.2018

Зустріч бізнес-клубу «ПоРадник для Учасника»

Дискримінаційні вимоги тендерної документації - поради учасникам

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
18.01.2018
Читати всю статтю ...

МЕРТУ надало офіційні рекомендації для оформлення банківських гарантій

Як зазначають в Міністерстві, вимоги до оформлення гарантії є прозорими та доступними для всіх

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
18.01.2018
Читати всю статтю ...

17.01.2018

Встановлення вимоги стосовно наявності матеріально-технічної бази

Позиція Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України  https://youtu.be/ZO_N0arSrTc

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
17.01.2018
Читати всю статтю ...

16.01.2018

Уряд затвердив методику оцінювання фіскальних ризиків діяльності підприємств держсектору

Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 11.01.2018 № 7

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
16.01.2018
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України

 Замовляйте індивідуальні семінари-тренінги, навчання  та підвищення кваліфікації з публічних закупівель  у Своєму місті за доступними цінами.

Тільки у нас після проходження навчання, семінару Ви отримаєте:
-  детальний звіт з відповідями на всі проблемні питання, які обговорювалися;
-  доступ до  постійно оновлюваної бази методичних матеріалів у сфері публічних закупівель;
-  2 місяці безкоштовних консультацій;
-  30% знижку на передплату журналу «Радник в сфері публічних закупівель» на 2017 рік.

Телефонної гарячої лінії для надання консультацій (044) 451-85-71 з 16:00 до 17:30 з понеділка по четвер (передплатникам журналу).


Вероніка
11.01.2018 15:56

Замовником у річному плані, предметі закупівлі та в оголошених торгах було зазначено Дніпровська обл. Наразі виникла колізія, оскільки такої області не існує натомість потрібно Дніпропетровська.Чи можна внести зміни до укладеного договору шляхом виправлення назви області у предметі закупівлі?

Відповідь: Добрий день! Відповідно зі ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Виходячи з положень ст. 180 Господарського кодексу України предмет договору є істотною умовою договору. Частиною4 ст. 36 Закону визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених в цій частині ст. 36 Закону. Проте підстав для внесення змін предмету договору про закупівлю в ч.4 ст. 36 Закону не передбачено. Тобто усунути цю помилку можливо лише шляхом відміни процедури, внесення відповідних змін до назви предмету закупівлі та повторного проведення процедури закупівлі. З 2018 року редакція розпочинає акцію - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн. та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Ірина
11.01.2018 12:21

Доброго дня Прошу надати розяснення при укладанні додаткової угоди із продовженням дії договору на наступний рік на 20% від суми договору попереднього року чи можно збільшувати кількість товару у цьому випадку у специфікації договору?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до п. 8 ч.4 ст. 36 та ч.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку. Тобто, згідно цієї норми Закону, замовник для забезпечення роботи установи/підприємства на початку наступного року вносить в кінці року зміни до діючого договору, продовжуючи його дію на наступний рік, збільшуючи при цьому суму за договором, але не більше ніж на 20 % від суми цього договору(відповідно, при закупівлі товару, пропорційно збільшується кількість товару, що купується). Для застосування цієї норми законодавства вимагає дотримання певних умов: 1) продовжувати на 20 % на наступний рік можна договори про закупівлю, укладені відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»; 2) продовжувати на 20 % на наступний рік можна тільки чинний договір; 3) продовжувати дію договору про закупівлю необхідно з урахуванням усіх змін, що були внесені до нього протягом року (у разі наявності); 4) норму застосовують лише в разі прийняття рішення проводити процедуру закупівлі в наступному році; 5) продовжувати дію договору, укладеного за результатами проведення процедури закупівлі, на наступний рік необхідно на строк, достатній для проведення нової процедури закупівлі. Наприклад, в 2017 році за результатами процедури відкритих торгів замовник уклав договір на закупівлю 1000 од. товару на суму 500 тис. грн (500 грн/шт.). На вищезазначеній підставі, передбаченій в ст. 36 Закону замовник в кінці 2017 року продовжив строк дії договору до 31.03.2018 і збільшив суму договору на 20 % тобто до 600 тис. грн. Таким чином, замовник має можливість закупити на початку року додаткову кількість товару на суму 100 тис. грн, а саме: 200 од., без проведення процедури закупівлі. Але потім наступна закупівля за цим предметом в 2018 році, незалежно від вартості такої закупівлі, повинна обов’язково відбуватись за однією з процедур, передбачених ст. 12 Закону. Детальніше з питанням продовження строку дії договору на наступний рік на 20 % можна ознайомитись у журналі № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 20-22; журналі № 1 (52) за січень 2016 року на стор. 24-27 та у журналі № 7 (70) за липень 2017 року на стор. 42-43.

Ірина
11.01.2018 12:11

Доброго дня! Замовник повинен оприлюднювати Відомості про договори, учасником яких є підприємство, господарське товариство, інформація про які підлягає оприлюдненню відповідно до Закону України “Про відкритість використання публічних коштів” відповідно до вимог ПОСТАНОВИ КМУ від 9 листопада 2016 р. № 1067 . Наше підприємство підпадає під категорію п.1 ст 3акону України “Про відкритість використання публічних коштів” тобто мі повинні оприлюднювати "інформація про укладені за звітний період договори (предмет договору, виконавець (найменування, ідентифікаційний код юридичної особи, місцезнаходження), вартість договору, ціна за одиницю (за наявності), кількість закупленого товару, робіт та/або послуг, проведена процедура закупівлі або обґрунтування її відсутності з посиланням на закон, обсяг платежів за договором у звітному періоді, строк дії договору);" У нас таке питання: чи мається на увазі публікація договорів сума кожного з них перевищує 1 млн грн. чи мається на увазі перевищення порогу в 1 млн. грн за предметом закупівлі? і як бути з тендерними договорами, сумма яких нижче цього порогу?

Відповідь: Добрий день! 1. Відповідно до п.2 ч. 1 ст. 3 ЗУ “Про відкритість використання публічних коштів” підприємства, які потрапляють під дію цього Закону, у разі використання коштів, отриманих ними від їхньої господарської діяльності, повинні оприлюднювати інформацію про використання публічних коштів, що підлягає оприлюдненню, за встановленими законодавством України формами, зокрема щодо відомостей про договори, укладені за звітний період, загальна вартість яких перевищує 1 мільйон гривень (предмет договору, виконавець (найменування, ідентифікаційний код юридичної особи, місцезнаходження, прізвище, ім’я та по батькові керівника), вартість договору, ціна за одиницю (за наявності), строк дії договору). Отже мова йде саме про загальну вартість конкретного договору. Відповідно, якщо Ваше підприємство підпадає під дію ЗУ “Про відкритість використання публічних коштів”, Вам необхідно звітувати про кожен договір сума якого перевищує 1 мільйон гривень. Відповідна інформація оприлюднюється на єдиному веб-порталі використання публічних коштів (Є-data) щорічно, не пізніше 31 січня року, наступного за звітним роком, та зберігається в режимі вільного доступу протягом трьох років з дня оприлюднення. Звертаємо увагу, що єдиний веб-портал використання публічних коштів (Є-data) з 15 вересня 2017 року введено в промислову експлуатацію. 2. Постановою КМУ від 09.11.2016 № 1067 затверджено Порядок оприлюднення інформації про діяльність державних унітарних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, а також господарських товариств, 50 і більше відсотків акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 відсотків. Згідно цього Порядку, підприємство, господарське товариство оприлюднює інформацію про свою діяльність (крім випадків, установлених законом) шляхом розміщення документів та матеріалів, що містять таку інформацію, на власній веб-сторінці (веб-сайті) разом з іншою інформацією про підприємство, господарське товариство, що підлягає оприлюдненню відповідно до закону. У разі відсутності у підприємства, господарського товариства (крім господарських товариств, 50 і більше відсотків акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 відсотків) власної веб-сторінки (веб-сайту) така інформація розміщується на офіційному веб-сайті суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління підприємством або корпоративними правами держави в господарському товаристві (далі - суб’єкт управління), у спеціальному розділі щодо діяльності підприємства, господарського товариства разом з іншою інформацією про підприємство, господарське товариство, що підлягає оприлюдненню відповідно до закону. Вид інформації про діяльність підприємства, господарського товариства, яка підлягає обов’язковому оприлюдненню, періодичність і строки такого оприлюднення наведені в додатку до Порядку. Зокрема, відомості про договори, учасником яких є підприємство, господарське товариство, інформація про які підлягає оприлюдненню відповідно до Закону України “Про відкритість використання публічних коштів”, оприлюднюються протягом 10 календарних днів з дня укладення договорів. Увага! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в січні-лютому 2018 року в Києві, Львові (26.01.2018) та Одесі (09.02.2018). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Анна
11.01.2018 11:13

Добрый день. Необходима ваша точка зрения по поводу: публикации изменения (уменьшения суммы по коду ДК за счёт перераспределения денег с другого ДК) в доп. к годовому плану в ел.системе. Необходимо внесённый ранее ДК редактировать (функц-сть майданчика даёт такую возможность) и уменьшать сумму или вносить тот же код ДК но уже с уменьшенной суммой? За раннее благодарна.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ст. 4 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) закупівля здійснюється відповідно до річного плану закупівель. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Враховуючи, що питання щодо корегування річного плану в Законі не врегульовано і Закон також не містить вимоги щодо того що кожен запис у річному плані/додатку до річного плану має завершитись або договором, або відміною, або виключенням запису з річного плану, Законом не заборонено жоден з описаних Вами варіантів. З іншого боку, не рекомендуємо Вам вносити до річного плану закупівель будь-які корективи після оголошення процедури закупівлі. Про це зокрема зазначено у листі МЕРТУ (листом МЕРТУ № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016 детальніше з даним листом можна ознайомитися в Журналі № 10 (61) за жовтень 2016 на стор. 41. Щодо тексту листа, то там встановлено, що форма внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, періодичність і характер таких змін (зміна очікуваної вартості закупівлі, предмета закупівлі, орієнтовного початку процедури закупівлі тощо) законодавством не визначені та не обмежені. Тому замовник може періодично вносити зміни до річного плану закупівель/додатка до річного плану відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, до здійснення відповідної закупівлі. Отже зміни замовнику необхідно вносити до річного плану тільки до початку проведення процедури закупівлі, тобто подання оголошення про проведення. В разі виникнення потреби вносити зміни до річного плану/додатку до річного плану закупівель, що як правило тягне за собою відміну закупівлі, наступну закупівлю починати з нового запису в річному плані. З рекомендаціями щодо планування закупівель і їх відображення у річному плані можна ознайомитись у журналі № 4 (67) за квітень 2017 року, стор. 34-37, та у журналі № 1 (76) за січень 2018 року на стор. 10.

Юлія
10.01.2018 15:35

Добрий день, наше підприємство є замовником, що здійснює діяльність в окремих сферах господарювання. Підскажіть, будь-ласка, стосовно закупівлі за кодом ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистилянти (бензин, дизельне паливо, газ нафтовий), у нас на підприємстві є два підрозділи, один з яких знаходиться за 30 км., в іншому населеному пункті, і заправляти їхній автотранспорт на заправці, що знаходиться біля нашого підприємства не зручно і економічно не доцільно. Чи можемо ми заключити по одному предмету закупівлі договора з декількома заправками, які територіально знаходяться біля наших підрозділів найближче?

Відповідь: Доброго дня! Замовник має право відповідно до Закону про публічні закупівлі провести одну закупівлю але розділити її по лотам і потім по окремому лоту заключити окремий договір. Згідно пункту 37 частини 1 статті 1 Закону частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Наприклад по одному лоту буде закупівля за ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистилянти (бензин, дизельне паливо, газ нафтовий) на території однієї області або району, а лот 2 буде закупівля за ДК 021:2015-09130000-9 Нафта і дистилянти (бензин, дизельне паливо, газ нафтовий) на іншій території. Звертаємо увагу, що згідно пункту 1 частини 4 статті 2 Закону про публічні закупівлі дія цього Закону для замовників, які провадять діяльність в окремих сферах господарювання, додатково не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є: 1) товари, роботи і послуги, що безпосередньо виробляються, виконуються, надаються виключно для забезпечення діяльності в окремих сферах господарювання їх афілійованими підприємствами. Увага! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в січні-лютому 2018 року в Києві, Львові (26.01.2018) та Одесі (09.02.2018). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Зоряна
10.01.2018 14:34

Доброго дня! Підкажіть будь-ласка,чи потрібно оприлюднювати в плані закупівель кошти (в сумі 2 100 000,00 грн) які виділені нашій установі на повне та часткове відшкодування вартості препаратів інсуліну хворим на цукровий діабет.Постанова від 23 березня 2016 р. № 239"Деякі питання відшкодування вартості препаратів інсуліну". Якщо відображати в плані, то із застосуванням якої процедури?

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до пункту 20 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» публічна закупівля (далі — закупівля) — це придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом. Відповідно до пункту 5 частини 1 вказаної статті Закону договір про закупівлю — це договір, який укладають замовник і учасник за результатами проведення процедури за-купівлі, він передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари. Таким чином, визначальною ознакою закупівлі є її двосторонній, оплатний характер, тобто в результаті закупівлі замовник (чи інший бенефіціар, як у випадку із централізованими закупівлями) отримує послуги, роботи чи товари. Будь-які односторонні платежі, не пов’язані з придбанням товарів, робіт чи послуг, за своєю суттю не є закупівлями, а отже, незалежно від розміру платежів, Закон України «Про публічні закупівлі» до них не застосовують. Аналогічного висновку дійшло Мінекономрозвитку під час чинності Закону України «Про здійснення державних закупівель» у роз’ясненні від 04.03.2016 № 3302-06/6442-06, з витягом з якого можна ознайомитися в Журналі № 2 (65) за лютий 2017 на стор. 32. Отже, у разі якщо видатки здійснюються замовником саме як відшкодування (компенсація) витрат і не передбачають укладання договору про закупівлю, норми Закону на здійснення таких видатків не розповсюджуються. Тобто не потрібно проводити процедури передбачені Законом та не потрібно відшкодування відображати ні в додатку ні в річному плані. З 2018 року редакція розпочинає акцію - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Надія
10.01.2018 12:27

28.12.2017 року тендерним комітетом КЗ було оголошено 6-ти лотову переговорну процедуру закупівлі електричної енергії. Роздрукувавши з сайту «Прозорро» протокол про намір укласти договір по лоту № 3 закупівлі Замовником було виявлено технічну помилку у сумі пропозиції по лоту №3. Сума пропозиції по лоту № 3 виявилась чомусь такою, як у лоті № 2 - 39 524,16 грн з ПДВ , а повинна становити по лоту № 3- 33 593,56 грн з ПДВ, хоча при подачі оголошення та введенні суми пропозиції система не приймала оголошення доки не буде приведена у відповідність сума пропозиції до суми оголошення. Оскільки процедура не закрита та у зв’язку з виявленням суттєвої технічної помилки по лоту №3 по закупівлі, тендерний комітет КЗ звернувся до майданчика ТОВ "ЗАКУПКИ.ПРОМ.УА" з проханням надати можливість виправити або майданчиком самостійно виправити технічну помилку по сумі пропозиції по лоту №3 по закупівлі, а саме суму 39524,16 грн. замінити на вірну суму 33 593,56 грн з ПДВ. На звернення отримав відписку, що виправлення неможливі. Як правильно вчинити наразі замовнику з цим лотом?

Відповідь: Доброго дня! З Вашого питання не зрозуміло хто допустив помилку. У разі якщо це помилка технічного характеру саме майданчика рекомендуємо Вам звернутися з письмовим запитом Ппо цій проблемі безпосередньо до майданчика а також до ДП «Прозорро» офіційно. В запиті обов’язково зазначити про виправлення помилки. Також якщо часу не має чекати, в частині 1 статті 31 Закону передбачено випадки коли, замовник відміняє закупівлю. У Вашому випадку можна використати такі підстави: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель; порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, передбаченого цим Законом. Також звертаємо увагу, що торги можуть відмінено частково (за лотом). Детальніше статтю про таку відміну Ви може прочитати в Журналі № 8 (71) за серпень 2017 стор. 24 -27. Увага! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в січні-лютому 2018 року в Києві, Львові (26.01.2018) та Одесі (09.02.2018). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Анна
10.01.2018 09:32

Чи є договір цивільно-правового характеру договором про закупівлю і чи потрібно проводити допорогову закупівлю послуг у випадку, якщо очікувана вартість за таким договором може превищити встановлені законом(внутрішніми документами підприємства) пороги?

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до п. 20 ч.1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом. Згідно ч.1 ст. 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. За результатами процедури закупівлі сторони укладають договір про закупівлю. Відповідно до п. 5 ч.1 ст. 1 Закону договір про закупівлю - договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари. Згідно ч.1 ст. 36 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. За цивільно-правовим договором відносини регламентується не трудовим законодавством, а виключно цивільним. Тобто дві рівноправних сторони домовляються: про виконання робіт або надання послуг, із зазначенням їх вичерпного переліку в договорі. Факт виконання обов'язково оформляють актом виконаних робіт/наданих послуг; конкретні строки виконання робіт/надання послуг або кожного окремого їх етапу; вартості виконання робіт, надання послуг. Цивільно-правовий договір —– домовленість (правочин) двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків (ч. 4 ст. 202, ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України). Цивільно-правовий договір є однією з підстав виникнення зобов’язальних правовідносин(п. 1 ч. 2 ст. 11, ч. 2 ст. 509 Цивільного кодексу України). Цивільно-правовий договір є юридичною конструкцією, що опосередковує широкий спектр різноманітних дій учасників цивільних правовідносин майнового та організаційного характеру. Також звертаємо увагу, що виключень в Законі про публічні по таким договорам не має, отже у разі якщо Ви являєтесь замовником і вартісні межі перевищують пороги Закону на закупівлю товарів, робіт або послуг необхідно проводити процедуру закупівлі. З 2018 року редакція розпочинає акцію - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Cергій
09.01.2018 17:10

Доброго дня. Підскажіть, будь ласка, надання Переможцем торгів на паперових носіях яких оригіналів документів або їх належним чином завірених копії, що підтверджують кваліфікаційні критерії до учасників, окрім визначених частинами першою і другою статті 17 Закону, доцільно вимагати Замовнику до укладення договору про закупівлю.

Відповідь: Добрий день! Перелік кваліфікаційних критеріїв встановлено в ст. 16 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) В ст. 25 Закону предбачено, що документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, подаються учасником у складі тендерної пропозиції. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель в строк встановлений замовником. Законом не передбачено надання учасником жодних документів у паперовому вигляді та подання документів у будь-якому вигляді після строку для подання тендерних пропозицій, встановленого замовником. Надання саме Переможцем торгів будь-яких документів (чи то в електронному вигляді чи у паперовому), що підтверджують його відповідність кваліфікаційним критеріям, Законом також не передбачено. Згідно Закону замовник може вимагати від учасника-переможця на паперових носіях, крім документального підтвердження відсутності підстав, передбачених ст. 17 Закону, підтвердження внесення учасником-переможцем забезпечення виконання договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією (ст. 26 Закону), а також дозволу або ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством (ч.2 ст. 36 Закону). Звертаємо також Вашу увагу на те, що після визначення учасника Переможцем торгів, замовник може відхилити тендерну пропозицію Переможця торгів виключно на підставах вказаних у п. 2 ч.1 ст. 30 Закону. Увага! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в січні-лютому 2018 року в Києві, Львові (26.01.2018) та Одесі (09.02.2018). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Ірина
09.01.2018 09:11

Доброго дня! Дайте, будь ласка, відповідь на наступне запитання. Чи обов’язково замовнику під час формування та оприлюднення додатку до річного плану в розділі "Процедура закупівлі" обирати "без застосування електронної системи" або "звіт про укладений договір". По суті всі закупівлі, які відображає замовник в додатку до річного плану відносяться до Допорогових. Але електронна система, під час опублікування додатку, пропонує замовнику на вибір ще й "без застосування електронної системи" або "звіт про укладений договір". На практиці, ми всі свої закупівлі в додатку відображаємо як "допорогові" (і ті що плануємо проводити без застосування системи, і ті що підпадають під абз.4 частини першої ст.2 Закону, тобто якщо заключаємо прямий договір, сума предмета закупівлі якого складає вище 50 тис. грн.).

Відповідь: Добрий день! Відповідно до пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі — МЕРТУ) від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» додаток до річного плану закупівель, до якого вносять інформацію про закупівлі, очікувана вартість яких не перевищує сум, зазначених в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), складають за формою річного плану закупівель у результаті заповнення відповідних полів в електронній системі закупівель. При цьому на майданчиках при створенні додатка до річного плану закупівель поле «Тип процедури закупівлі» обирають зі списку, який пропонує електронна система. Щодо їх застосування можливі наступні варіанти. 1. У випадку укладення прямого договору, за умови, що вартісні межі предмета закупівлі не перевищують 50 тис. грн, доцільно при публікації додатка до річного плану закупівель обирати варіант «без застосування електронної системи закупівель». 2. У випадку укладення прямого договору, за умови, що вартісні межі предмета закупівлі дорівнюють або перевищують 50 тис. грн, доцільно при публікації додатка до річного плану закупівель обирати варіант «Звіт про укладений договір». 3. У випадку проведення допорогової закупівлі з використанням електронної системи закупівель з метою конкурентного відбору учасників доцільно при публікації додатка до річного плану закупівель обирати варіант «Допорогова закупівля». При цьому зазначаємо, що дане питання законодавчо не врегульовано. Замовник самостійно, виходячи зі змісту допорогової закупівлі, обирає конкретику типа процедури на майданчику. Дане питання розглядалось у статті «Рекомендації щодо планування. Особливості планування закупівель замовниками» – випуск журналу № 4 (67) за квітень 2017 року, стор. 34-37. Та в Журналі № 1 (76) за січень 2018 на стор. 11. З 2018 року редакція розпочинає акцію - «Зберіть усю колекцію елктронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Наталья Петрівна
05.01.2018 15:55

Нами як Замовником, на підставі різних рішень міської ради затверджено додаток до річного плану закупівель на рік, відповідно до якого було заплановано здійснення закупівель робіт без проведення процедур закупівель по об’єктах, які фактично знаходилися за однією адресою, при цьому вартість кожного об’єкту не перевищувала 1500,0 тис. грн, зокрема: «Реконструкція чаші та системи водопостачання фонтану на бульварі «А»; «Реконструкція технічного приміщення розташованого на бульварі «А»; «Встановлення світломузичної системи фонтану на бульварі «А»; «Реконструкцію бульвару «А» (влаштування території біля фонтану). При цьому, по кожній закупівлі (кожному об’єкту) були затверджені окремі експертні звіти щодо розгляду кошторисної частини проектної документації, окремі проектно-кошторисні документації. Враховуючи, що вартість кожного об’єкту будівництва не перевищувала вартісні межі встановлені абз. 2 ч. 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, по кожному об’єкту укладались договори та оприлюднювались звіти про укладені договори. Крім того, на підставі рішень Виконавчого комітету міської ради всі зазначені об’єкти було передано у господарське відання різним комунальним підприємствам міста. Чи правомірно нами укладались договори без застосування процедур закупівель, чи необхідно було здійснити закупівлю за зазначеними об’єктами будівництва, як за одним об’єктом будівництва (з урахуванням того, що вони знаходилися за однією адресою) шляхом застосування процедури закупівлі визначеної ч.1 ст.12 Закону № 922, а саме: відкриті торги?

Відповідь: Згідно розділу ІІІ Порядку визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником за об'єктами будівництва з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої-п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника. З цього випливає, що у випадку закупівлі робіт, з метою визначення необхідності проведення процедур закупівлі, передбачених ч.1 ст. 12 Закону України “Про публічні закупівлі”, встановлення факту перевищення вартісних меж встановлених ч.1 ст.2 Закону здійснюється за кожним окремим об'єктом. Про це, зокрема йде мова у листі МЕРТУ вих. № 3302-01/38216-06 від 25.11.2016. Так, Уповноважений орган зазначив, що об’єкт будівництва — це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури згідно з ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затвердженого наказом Мінрегіону України від 04.06.2014 № 163. У свою чергу, при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовники керуються даними кошторису (кошторисного розрахунку) на весь об’єкт будівництва. Ураховуючи викладене, якщо роботи проводяться по окремому об’єкту, на який складений окремий об’єктний кошторис (кошторисний розрахунок), їх закупівлю замовник здійснює, керуючись вартісними межами, встановленими частиною першою статті 2 Закону. У разі, якщо вартість робіт є нижчою меж, визначених в частині першій статті 2 Закону, закупівля таких робіт здійснюється без застосування процедур закупівлі, передбачених Законом. Ознайомитись з цим листом МЕРТУ та коментарями редакції можна в журналі № 1 (64) за січень 2017 стор. 35. З 2018 року редакція розпочинає акцію - «Зберіть усю колекцію елктронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Неллі
05.01.2018 11:00

Добрий день. Установою укладено договір на подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до комунальної каналізації на суму 60000 грн. Згідно ЗУ "Про публічні закупівлі" ст.2 такий договір має бути опублікований як звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відновідно до статті 10 цього Закону. Але в даному договорі присутні дві закупівлі: розподіл води (код за ДК 021:2015 65110000-7) на суму 30000 грн. та послуги з відведення стічних вод (код за ДК 021:2015 90430000-0) на суму 30000 грн. При опублікуванні звіту про укладені договори через систему ввести два коди з класифікатора неможливо (системою майданчика не передбачено). Як діяти у цьому випадку, чи буде порушення неопублікування такого договору, адже в договорі два предмета закупівлі.

Відповідь: Добрий день! Дійсно, при опублікувані звіту про укладені договори через систему вказати в звіті про укладені договори два коди з класифікатора технічно неможливо. Законодавчо це питання також неврегульовано, тому з практики інших замовників, можемо порекомендувати опублікувати окремо 2 звіти про укладені договори по кожному коду окремо із зазначенням у кожному звіті суми закупівлі за цим кодом та підвантажуючи до звіту один і той же договір. На майбутньє, для уникнення подібних ситуацій, краще укладати окремі договори на окремі предмети закупівлі. З іншими питаннями щодо звіту про укладені договори можна ознайомитись у журналі № 8 (59) за серпень 2016 року на стор. 8-13 та у журналі № 11 (62) за листопад 2016 року на стор. 15-18. З 2018 року редакція розпочинає акцію - «Зберіть усю колекцію електронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Наталія
04.01.2018 16:14

Доброго дня! Ми є орган місцевого самоврядування і нам необхідно купити нежитлові приміщення та адмінбудівлю у комунальну власність. Чи потрібно нам проводити тендерну процедуру закупівлі?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.3 ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є зокрема, придбання, оренда землі, будівель, іншого нерухомого майна або майнових прав на землю, будівлі, інше нерухоме майно. Враховуючи, що предмети Вашої закупівлі - це об'єкти нерухомого майна, їх закупівля не є закупівлею у розумінні Закону і здійснюється без застосування його положень. Увага! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в січні-лютому 2018 року в Києві, Львові (26.01.2018) та Одесі (09.02.2018). З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Катерина
04.01.2018 13:00

Добрый день! 28.12.2017 я начала ппз по электроэнергии и отоплению на ожидаемую стоимость, дата заключения договора 04.01.2018г, в прозоро я выставлю договор. бюджет на 2018 год утвердят 10 января и ожидается что нам столько денег и объемов не выделят. Я планировала по ст.36 п.4 подпункт 1 сделать доп. соглашение, просто уменьшим объемы и сумму. Но ст.35 п.4 переговорная процедура отменяется в случае сокращения расходов. Как быть? такая же ситуация у меня 2 раза провела торги на ожидаемую стоимость отменились и в конце декабря начала ппз и тоже нужно уменьшить объемы и сумму

Відповідь: Добрий день! Для надання більш детальної та правильної відповіді напишіть у відповідь на наш лист ваш контактний телефон.

Євгенія
04.01.2018 08:28

Просимо Вас надати відповідь, оскільки дане питання не врегульовано Законом України «Про публічні закупівлі», стосовно такої ситуації: ми, як замовник, одночасно будемо проводити дві процедури відкритих торгів на закупівлю природного газу з однаковою кількістю та очікуваною вартістю (різниця початку процедур буде приблизно 5-10 днів), та ці дві процедури будуть відмінені у зв’язку з п. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» через подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій. Чи буде правомірним в такому випадку застосування переговорної процедури на закупівлю природного газу посилаючись на п.4 ст.35 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі застосовується замовником у разі, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасників не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.

Відповідь: Добрий день! Згідно статті 35 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками. Переговорна процедура застосовується замовником у випадках, передбачених ч.2 ст. 35 Закону, зокрема, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Хоча в Законі про це питання не врегульовано з нашого боку не рекомендуємо зловживати. А також рекомендуємо окремими рядками ввести такі дві процедури в річному плані та оголосити такі процедури урізні дні та поставити різні дні розкриття. Також звертаємо увагу, що в Журналі № 12 (51) на стор. 25 розміщено думку з цього приводу Уповноваженого органу, але звертаємо увагу, що ця думка стосувалася Закону України «Про здійснення державних закупівель», а саме МЕРТУ зазначило, що керуючись вимогами частини першої статті 4 Закону замовником застосовується переговорна процедура закупівлі, зокрема, якщо було двічі відмінено процедури закупівлі незалежно від їх послідовності, здійснені відповідно до річного плану закупівель, через відсутність достатньої кількості учасників. У будь-якому випадку вибір процедури закупівлі здійснює замовник та несе за це відповідальність. Детальніше з питанням проведення переговорної процедури на підставі п. 4 ч.2 ст. 35 Закону можна ознайомитись у журналі № 3 (66) за березень 2017 на стор. 18-22. З 2018 року редакція розпочинає акцію - «Зберіть усю колекцію елктронних журналів «Радник в сфері державних закупівель»». Оформивши доступ до програми «Радник – Інфо» на весь 2018 рік за 1800 грн та отримай усі попередні електронні номери з 2011 року у подарунок. Детальніше за номером (044) 451-85-71.

Всього записів: 3252
Сторiнки: назад  1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10  вперед