>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

23.06.2018cal

23.06.2018

УВАГА!


безкоштовна телефонна гаряча лінія буде працювати у суботу 23 червня з 10:00 по 12:00

Рейтинг: 0
Комментарии: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
20.06.2018cal

20.06.2018

#Поради_від_Радника


Чи правомірна дія замовника, якщо прийняття рішення про намір укласти договір і оприлюднення цього рішення відбувається в один і той же день?

Рейтинг: 0
Комментарии: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
20.06.2018cal

Нагадуємо


з 01.07.2018 доступ до Реєстрів Мін’юсту буде можливим виключно з використанням захищених носіїв особистих ключів ЕЦП

Рейтинг: 0
Комментарии: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
20.06.2018cal

Проведення позапланових технічних робіт


Єдиних та Державних реєстрів

Рейтинг: 0
Комментарии: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України


Ольга
16.04.2018 15:22

Добрий день. Чи буде в раднику роз"яснення щодо нового проекту закону 8265 від 13.04.2018. Якщо раніше обов"язки по закупівлям частіше за всього делегувались співробітникам, то зараз буде вимога брати на цю посаду окрему людину?

Відповідь: Доброго дня! В номері 5 (80) травень 2018 року буде оприлюднено загальний огляд проекту закону. Після прийняття закону Верховною Радою України та його підписання Президентом України нами будуть оприлюднені більш детальні розгляди нововведень в розрізі їх застосування на практиці. Щодо прийняття на посади осіб, які будуть займатися виключно питаннями, то необхідно відмітити, що запропонованими змінами не встановлюється такого обов’язку для замовників. Разом з тим замовник і сьогодні не позбавлений права вводити посади осіб, які будуть безпосередньо займатися питаннями закупівель. МЕРТУ наказом від 10.08.2016 № 1328 затверджено Зміну № 5 до Національного класифікатора України ДК 003:2010 “Класифікатор професій” відповідно до якої назву професії “фахівець з державних закупівель” змінено на - “фахівець з публічних закупівель”. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання

Тетяна
16.04.2018 14:59

Доброго дня ! Ознайомившись з Проектом Закону про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України, виникає питання до ініціаторів змін: не секрет, що основними замовниками є бюджетні організації, де члени тендерних комітетів працюють на добровільних началах та в ущерб виконанням своїх основних функцій та посад ( питання оплатити піднімати не можна взагалі, бо всі розуміють,якщо немає таких посад в штатному розписі організації, немає і оплати). Після змін до Закону, роботи у тендерного комітету збільшиться принаймні вдвічі. Мабуть перед тим як впроваджувати зміни до Закону, потрібно було врегулювати питання введеня обовязково посадових одиниць до штатного розпису організацій ( щоб люди займались тільки державними закупівлями), достойних посадових окладів для членів тендерного комітету ( щоб не було соблазну до корпуційних вчинків). Я думаю, що мене підтримує більшість в Україні, хто займається державними закупівлями, донесіть будь-ласка нашу позицію ( ви ближче до наших законодавців).Дякую

Відповідь: Доброго дня! Постараємося донести Вашу позицію. Разом з тим звертаємо увагу, що Закон України “Про публічні закупівлі” цього питання не вирішує. В той же час замовник і сьогодні не позбавлений права вводити посади осіб, які будуть безпосередньо займатися питаннями закупівель. МЕРТУ наказом від 10.08.2016 № 1328 затверджено Зміну № 5 до Національного класифікатора України ДК 003:2010 “Класифікатор професій” відповідно до якої назву професії “фахівець з державних закупівель” змінено на - “фахівець з публічних закупівель”. Проте введення цієї професії (одиниці) до штату і встановлення гідної заробітної платні обумовлюється штатним розкладом і фондом оплати праці, а також бажанням керівника Замовника. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Людмила
16.04.2018 11:02

Доброго дня! Як правильно відхилити переможця торгів на етапі укладання договору, адже представлені зразки товару не відповідають нашим очікуванням( реально дуже дешеві та неякісні), а також ціни на даний товар ще й завищені. Мали на меті закупити велику кількість канцтоварів хорошої якості, тому й сума закупівлі була великою. Учасник знизив ціну та пропонує товар сумнівної якості.

Відповідь: Доброго дня. Законом про публічні закупівлі, що також встановлено і судовою практикою, а також практикою розгляду скарг в АМКУ не передбачено можливість відхилення тендерної пропозиції учасника після оголошення його переможцем закупівлі. Невідповідність зразків також не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника. Згідно пункту 2 частини 1 статті 30 Закону про публічні закупівлі Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщопереможець:відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;В цьому випадку можемо порекомендувати детально виписувати вимоги щодо якісних характеристик предмета закупівлі в тендерній документації з наступним їх відображенням в договорі про закупівлю. Після укладення договору Ви маєте можливість пред’являти учаснику вимоги щодо якості предмета закупівлі передбачені умовами договору. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Вікторія
16.04.2018 08:39

Доброго дня. Сума зведеного кошторису на капітальний ремонт трохи більше 1,5 млн.грн. Підскажіть, будь-ласка, чи необхідно роботи по капітальному ремонту закуповувати через процедуру "відкриті торги", якщо сума самих робіт менше 1,5 мнл.грн.?

Відповідь: Доброго дня. Відповідно до п.22 ч.1 ст.1 Закону про публічні закупівлі, роботи - проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. Разом з тим до вартості кошторису включаються інші роботи, закупівля яких проводиться окремо (наприклад авторский та технічний нагляд). У випадку, якщо закупівля інших робіт (послуг) проводиться окремо замовник проводить закупівлю на залишок коштів (наприклад лише на будівельні роботи) в залежності від вартості цих робіт: до 1,5 млн.грн (в окремих сферах - до 5 млн. грн) має право провести допорогову закупівлю або укласти прямий договір та при необхідності розмістити звіт про укладені договрори, а при перевищенні даних сум (порогів Закону) - процедуру відкритих торгів. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Ірина
13.04.2018 10:00

Доброго дня! Допоможіть розібратися в наступному. Ми бюджетна установа (лікарня). На початку 2018 року зіткнулися з наступною проблемою. В 2017 році нашою установою було проведено процедуру закупівлі «Відкриті торги» щодо закупівлі лікарських засобів. В кінці 2017 року нами було прийнято рішення продовжити строк дії договору до 31 березня 2018 року з метою закупівлі медикаментів, щоб забезпечити безперебійну роботу лікарні, на строк, протягом якого проводиться процедура закупівлі на початку 2018 року. В зв’язку із цим було укладено додаткову угоду про продовження дії договору (без збільшення суми договору в розмірі до 20%) та оприлюднено повідомлення про внесення змін в договір. Відповідно до Бюджетного кодексу України та Наказу Міністерства фінансів України від 02.03.2012 №309 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України», ми як бюджетна установа, в кінці року не можемо одночасно і продовжити строк дії договору і збільшити суму договору, оскільки ми не можемо зареєструвати дане збільшення в органі Казначейства в кінці 2017 року, оскільки ще не затверджені кошториси на 2018 рік. На початку 2018 року, коли затверджено та зареєстровано тимчасові кошториси доходів та видатків лікарні, нами укладено наступну додаткову угоду щодо збільшення суми договору (в межах 20% від суми договору, укладеного в 2017 році). Під час оприлюднення повідомлення про внесення змін в договір щодо збільшення суми договору ми стикнулися з проблемою: технічно система побудована так, що під час оприлюднення повідомлення про внесення змін, нам запропоновано вибрати підставу для внесення змін із запропонованого системою переліку підстав, а саме: 1) Зменшення обсягів закупівлі, 2) Зміна ціни за одиницю товару, 3) Покращення якості предмета закупівлі, 4) Продовження строку дії договору (через документально підтверджені об’єктивні обставини), 5) Узгоджене зменшення ціни, 6) Зміна ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів, 7) Зміна сторонніх показників (курсу, тарифів...), 8) Продовження строку дії договору на наступний рік. Ми не можемо обрати останній пункт, оскільки ми вже продовжили строк дії договору в кінці 2017 року і вже оприлюднили повідомлення про це. Але всі інші підстави також не підходять для нас по змісту. Зателефонувавши на гарячу лінію електронного майданчика, ми отримали наступну пораду: щоб мати змогу розмістити в системі повідомлення, що ми збільшили суму договору, обрати підставу «Покращення якості предмета закупівлі». Але на нашу думку це неправильно, оскільки не відповідає дійсності. Ми були змушені знову продовжити строк дії договору ще на один день, до 01 квітня 2018 року, щоб мати змогу розмістити повідомлення, що ми збільшили суму договору. На нашу думку, в даному переліку запропонованих електронною системою підстав не вистачає пункту 8 частини четвертої Закону «Про публічні закупівлі», а саме: «зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини п’ятої статті 36». В цьому випадку нас би не змушували знову продовжувати строк дії договору, а ми могли б оприлюднити тільки повідомлення про те, що ми збільшили суму договору. Скажіть, будь-ласка, як правильно діяти Замовнику в даній ситуації та як чому пункт, прописаний в Законі, відсутній в переліку, який пропонується системою замовникам? Куди можна звертатися замовнику з пропозицією внести зміни в технічне налаштування системи публічних закупівель?!!! Чекаємо на відповідь. Дякуємо!!!

Відповідь: Доброго дня. Відповідно до ч.1 ст.10 Закону про публічні закупівлі замовник повинен оприлюднити повідомлення про внесення змін до договору протягом трьох днів з дня їх внесення. Згідно абз.4 п.8 Прикінцевих положень Закону України “Про публічні закупівлі” Кабінет Міністрів України у місячний строк з дня набрання чинності цього Закону повинен був забезпечити прийняття нормативно-правових актів необхідних для реалізації положень Закону. Відповідно до п.11 ч.1 ст.8 Закону про публічні закупівлі Міністерство економічного розвитку та торгівлі України, як уповноважений орган, повинно розробити та затвердити повідомлення про внесення змін до договору. На виконання цих вимог МЕРТУ було прийнято наказ від 22.03.2016 № 490 яким затверджено Форму повідомлення про внесення змін до договору. Згідно п.14 Форми повідомлення передбачено випадки для внесення змін до істотних умов договору згідно з ч.4 ст.36 Закону про публічні закупівлі. Деякі майданчики самостійно включили до своїх форм повідомлення про внесення змін до договору ч.5 ст.36 Закону про публічні закупівлі. Тільки одні з них (наприклад Zakupki.Prom.ua) переписали повністю ч.5 ст.36 Закону про публічні закупівлі, а інші подали її в скороченому вигляді - “продовження дії договору на наступний рік”. У Вашому випадку радимо в повідомленні про внесення змін до договору обрати будь -який пункт повідомлення на майданчику та в описі змін відобразити реальні зміни до договору. А також можемо порекомендувати додатково скласти поіменний протокол тендерного комітету в якому відобразити дану невідповідність.Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Ірина
12.04.2018 17:00

Доброго дня! Була оголошена процедура закупівлі Відкриті торги. На етапі кваліфікації, при розгляді пропозицій було виявлено, що документи учасника не відповідають вимогам тендерної документації, а саме:не підтверджена вимога про відповідність кваліфікаційному критерію згідно ст.16 Закону (необхідно було для учасника надати інформацію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (вимагали копії документів: аналогічного договору за аналогічним предметом закупівлі, накладні чи акти, а також інформаційну довідку)). Учасник надав лише довідку про досвід виконання договору за необхідним предметом закупівлі, а копії даних договорів та накладних надано не було, (також були надані копії інших договорів за іншими предметами закупівлі, які не стосуються нашого предмету закупівлі). Чи можна відхилити пропозицію даного учасника та розглядати наступну?

Відповідь: Доброго дня. Для надання детальної відповіді інформації не достатньо. Разом з тим з запиту вбачається, що тендерна документація містить вимоги про надання учасниками довідки з інформацією про досвід виконання аналогічного договору за аналогічним передметом закупівлі та на підтвердження його виконання надати аналогічний договір, акти або накладні. При цьому учасником надано довідку про досвід виконання аналогічного договору, проте не було додано договорів, зазначених в довідці (надано інші) та накладних на товар. Проте учасником було надано договори на інші предмети закупівлі, при цьому накладні на ці договори також надано не було. Слід звернути увагу на те, що тендерною документацією вимагалося надати аналогічні договори за аналогічним предметом закупівлі. Учасником було надано договори за іншим предметом закупівлі, що не відповідало вимогам тендерної документації. Крім того в складі пропозиції відсутні накладні до договорів як на зазначених в довідці так і тих, що надано учасником. Зважаючи на це замовник має право відхилити тендерну пропозицію учасника на підставі її невідповідності умовам тендерної документації згідно п.4 ч.1 ст.30 Закону України “Про публічні закупівлі”. З додатковою інформацією можна ознайомитися на сторінках8-13 журналу «Радник в сфері державних закупівель» №7 (70) липень 2017 р. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Олена
12.04.2018 12:01

Доброго дня! Була проведена процедура шляхом відкритих торгів. Тендерну пропозицію подати 3 учасники. Чи можна в один день відхилити УЧАСНИКА 1 та УЧАСНИКА 2, та в цей же день визнати переможцем УЧАСНИКА 3? Дякуємо.

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до ч.4 ст.28 Закону України “Про публічні закупівлі” після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель. У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною. Слід звернути увагу, що Законом не встановлено не можливість розгляду кількох пропозицій протягом одного дня. Отже Ви маєте право протягом одного дня відхилити пропозиції Учасника 1 і Учасника 2 та визнати переможцем Учасника 3. З прикладами протоколів розгляду Ви можете ознайомитися в журналі «Радник в сфері державних закупівель» № 5 (68) за травень 2017 на стор. 8 -15

Віталій
12.04.2018 11:45

Добрий день! Документацією (оголошенням) про проведення допорогової закупівлі/тендерною документацією встановлено вимогу, що учасник повинен надати "Довідку у довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірена печаткою (у разі її використання) з інформацією про наявність власних або орендо-ваних або яких учасник планує залучити для виконання умов договору спеціалізованих автотранспортних засобів (зазначити), якими учасник постачатиме предмет закупівлі, разом з довідкою про санобробку на кожен транспортний засіб. Якщо немає власного спеціалізованого автотранспорту – оригінал договору (договорів) про оренду автотранспортного засобу з усіма додатками до нього (них), чинного (чинних) на момент подання пропозиції; а в разі, якщо учасник планує залучити для виконання умов договору відповідні спеціалізовані автотранспортні засоби – оригінал договору (договорів) про надання послуг, та/або співпрацю, та/або транспортування тощо з усіма додатками до нього (них), чинного (чинних) на момент подання пропозиції". Учасник закупівлі - юридична особа/фізична особа підприємець, за відсутності власного автотранспортного засобу у складі своєї пропозиції надає договір оренди автотранспортного засобу (нотаріально не посвідчений), укладеного з фізичною особою (не підприємцем). Відповідно до п. 2 ст. 799 Цивільного кодексу України встановлено, що якщо договір найму транспортного засобу складається за участю фізичної особи, то такий договір має бути ще і нотаріально посвідчений. Як діяти замовнику в такому випадку? На якій підставі відхилити/дискваліфікувати такого учасника в разі проведення допорогової закупівлі та в разі проведення відкритих торгів? Дякую

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до ч.2 ст.799 ЦК України договір найму транспортного засобу за участю фізичної особи підлягає нотаріальному посвідченню. Згідно ч.1 ст.220 ЦК України у разі недодержання сторонами вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору такий договір є нікчемним. Відповідно до ч.2 ст.215 ЦК України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. У випадках, встановлених цим Кодексом, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним. Відповідно до законодавства України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним (презумпція правомірності правочину), то на закон покладається чітке визначення умов (підстав), процесуального порядку і наслідків недійсності. Від недійсних слід відрізняти неукладені правочини (коли сторони не дійшли повної згоди для досягнення правочином повної сили). Розрізняються два види недійсних правочинів: нікчемні та оспорювані. Якщо недійсність правочину прямо встановлена законом, він є нікчемним правочином. У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. У випадках, встановлених ЦК України, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним. Отже, зважаючи на зазначене, договір оренди транспортного засобу укладений за участю фізичної особи є нікчемним (таким, що не породжує правових наслідків) якщо він не був нотаріально посвідчений. При проведенні закупівель як допорогових так і надпорогових замовник повинен відхилити пропозицію учасника у випадку надання нікчемного договору на підставі не підтвердження кваліфікаційного критерію або у зв’язку з тим, що пропозиція не відповідала умовам документації але лише за умови, що надання даного документу вимагалося умовами документації/тендерної документації. З додатковою інформацією можна ознайомитися на сторінках 11-23 журналу «Радник в сфері державних закупівель» №10 (73) жовтень 2017 р. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Тетяна
11.04.2018 12:32

Доброго дня ! Чим довше обіймаю посаду голови тендерного комітету, тим більше мені нагадує Закон " Про публічні закупівлі" казку про " Голого короля".Хто тільки не хвалить Закон, але на практиці яку б статтю Закону не питався примінить - не можливо. Розробники Закону придумали строки, які на практиці не вписуються в календарні, розробили статтю 11 (про тендерний комітет), яка в реаліях не працює. Як можна розробити наприклад тендерну документацію на будівництво членами комітету, які за спеціальністю викладачі. Стаття 36 - це "верх" цинізму при наших ринкових змінах та цінах.Перелік прогавин в Законі можна перелічувати бесконечно. Прошу допомогти в одній із таких ситуацій. Ми бюджетна організація, провели дві відкриті процедури (відміна через відсутність достатньої кількості учасників).Є бажання провести переговорну, хоча не вписуємось в календарні строки. В Законі прописано, що замовник укладає договір з учасником після проведення переговорів. І тут починається саме цікаве. Питання: хто повинен в організації займатися пошуком учасника -керівник, який підписує договір чи тендерний комітет, який несе в подальшому відповідальність адміністративну і кримінальну за підтвердження інформації учасника про відповідальність його критеріям.Якщо пошуком займається тендерний комітет, то він не має доступів не до бухгалтерії, не юридичного права ( у функціях тендерного комітету не прописано -пошук учаника), не має згоди керівника організації. Якщо цим займається керівник, а згоди по вибору учасника з тендерним комітетом немає, де цей факт прописати ( в протоколі тендерного комітету, який при перевірці контролюючих органів немає ніякої юридичної сили).При перевірці контролюючи органи , постійно вимагають -чому вибрали того чи іншого учасника. Тому хочу уточнити питання - хто в організації при переговорній процедурі шукає учасника керівник чи тендерний комітет,який алгоритм пошуку (для контроллючих органів).Дякую

Відповідь: Доброго дня. Необхідно зазначити, що надати чітку пораду не ознайомившись з Положенням про тендерний комітет Вашої організації не можливо. Разом з тим, відповідно до ст.11 Закону про публічні закупівлі тендерний комітет утворюється замовником для організації та проведення процедур закупівель. Згідно ч.3 цієї статті тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель; здійснює вибір процедури закупівлі; проводить процедури закупівель; забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця; забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом; забезпечує оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель відповідно до Закону; здійснює інші дії, передбачені цим Законом. Отже, зважаючи на те, що проведення переговорів є частиною переговорної процедури, то пошук учасника для переговорів і ведення з ним переговорів покладається на тендерний комітет. Слід звернути увагу, що керівництво роботою тендерного комітету здійснюється його головою. Голова тендерного комітету призначається замовником, організовує роботу комітету та несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій. Разом з тим в Положенні про тендерний комітет може бути прописано, що здійснення пошуку учасників для проведення переговорної процедури здійснюється конкретно визначеною особою (навіть не членом тендерного комітету). Напариклад якщо є необхідність закупити будівельні роботи, то пошук учасника (учасників) може бути покладено на відповідальну особу по будівництву або завідуючого господарством чи інш. Дані питання можуть бути прописані як в Положенні про тендерний комітет так і в іншому правовому акті підприємства (наказі, положенні) в якому повинні бути прописані особливості здійснення закупівель, в тому числі і щодо шляхів вибору постачальників при укладенні прямого договору при допорогових закупівлях, шляхи (алгоритм) пошуку учасників про проведенні переговорної процедурі, а також питання взаємодії тендерного комітету з іншими підрозділами замовника (бухгалтерією, юридичним відділом, внутрішнім замовником, службою безпеки та інш). Алгоритм пошуку може бути різноманітним: направлення листів до потенційних учасників, пошук таких учасників по аналогічним закупівлям в системі Prozorro, звернення до учасників, що вже здійснювали для Вашої організації поставку продукції (товарів, робіт, послуг) та інш. З додатковою інформацією можна ознайомитися на сторінках 8-15 журналу «Радник в сфері державних закупівель» №11 (74) листопад 2017 р. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Зоряна
10.04.2018 09:36

Доброго дня! Нашою установою оголошено процедуру відкритих торгів,та отримано лист з держаудитслужби про порушення складання тендерної документації, а саме : - у тендерній документації відсутні вимоги щодо електронного подання тендерних пропозицій з накладанням електронного цифрового підпису, чим не дотримано ч.3 ст. 12 Закону ; ( У якому розділі тендерної документації вказувати дану вимогу, і Що відповідно до неї має містити пропозиція Учасника?) - в порушення абз.5 Примірної тендерної документації затвердженої наказом №680 Замовником оприлюднено тендерну документацію з додатками одним файлом ( Які саме додатки виносити в окремі файли?і чи є це порушенням?)

Відповідь: Доброго дня. Відповідно до ч.3 ст.12 Закону України “Про публічні закупівлі” під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг". Разом з тим аналіз Закону України “Про електронні документи та електронний документообіг” не дає можливість чітко визначити, що на матеріали тендерної пропозиції повинен бути накладений електронний цифровий підпис. Такої думки притримується і АМКУ при прийнятті рішень по скаргам, що стосуються ЕЦП. Зокрема рішення по процедурі закупівлі UA-2017-07-28-000262-a. Разом з тим якщо Ви бажаєте розмістити вимогу про ЕЦП в тендерній документації, то можемо запропонувати наступну редакцію, яку бажано розмістити в розділі “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції”: “Відповідно до частини третьої статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» шляхом накладення на неї електронного цифрового підпису”. При цьому при поданні тендерної пропозиції учасник повинен буде накласти ЕЦП на свою тендерну пропозицію. Щодо оприлюднення одним чи кількома файлами документів тендерної документації, то слід зазначити, що примірна тендерна документація, затверджена наказом МЕРТУ 13.04.2016 № 680. Зважаючи на те, що вона “примірна”, вона не є обов’язковою. Крім того цей наказ не пройшов реєстрацію в Міністерстві юстиції України, а отже не є нормативно-правовим актом який підлягає обов’язковому виконанню. Отже розміщення тендерної документації одним файлом не є порушенням. З додатковою інформацією можна ознайомитися на сторінках 23-24 журналу «Радник в сфері державних закупівель» №3 (66) березень 2017 р. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Сергій
10.04.2018 09:05

Доброго дня, плануємо здійснити закупівлю послуг з улаштування тротуарної доріжки дрібнорозмірною гранітною плиткою (послуги з поточного ремонту тротуару) очікувана вартість закупівлі 5 000 000.00 грн. Улаштування та придбання плитки здійснюється Учасником. Проблема в тому, що вартість плитки перевищує вартість послуг. Підкажіть, будь-ласка, чи вірно визначено предмет закупівлі з огляду на п.5 розділу 2 Наказу МЕРТУ № 454 "Порядок визначення предмету закупівлі". Дякую.

Відповідь: Доброго дня! В даній ситуації слід виходити з того, що відповідно до відповідно до п.32 ч.1. ст.1 Закону України “Про публічні закупівлі” товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Порядком визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом МЕРТУ 17.03.2016 № 454 розширено тлумачення послуг пов’язаних з поставкою товарів: послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо. Відповідно до зазначеного, з урахуванням того, що вартість тротуарної плитки перевищує вартість послуг по її укладці, Вами повинно бути проведено закупівлю товару з урахуванням послуг по укладці. Щодо коду, то можемо запропонувати наступний: 44110000-4 Конструкційні матеріали. З додатковою інформацією можна ознайомитися на сторінках 8-11 журналу «Радник в сфері державних закупівель» №2 (65) лютий 2017 р. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Оля
06.04.2018 13:32

Доброго дня. Підприємством було укладено прямий договір про надання послуг, в якому визначено кількість послуг, ціна даної послуги та загальна сума договору. Через деякий час вартість послуг зросла тому Виконавець надіслав листа та додаткову угоду про збільшення ціни послуги та суми договору. Чи потрібно в даному випадку робити зміни до додатку до річного плану та збільшувати орієнтовну вартість закупівлі?

Відповідь: Доброго дня! Після укладення договору вносити зміни до дотатку до річного плану закупівель, в тому числі і щодо зміни очікуваної вартості, не має необхідності. Внесення інформації до річного плану закупівель/додатку до річного плану закупівель здійснюється до початку дій по проведенню закупівлі (укладення прямого договору; оприлюднення матеріалів закупівлі по допороговим закупівлям, оголошення і тендерної документації при проведенні відкритих торгів, оприлюднення повідомлення про намір укладення договору при проведенні переговорної процедури). Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Лікарня
06.04.2018 12:53

Доброго дня! Підкажіть, будьласка, у допорогових закупівлях теж керуватися ст. 22 ЗУ "Про Публічні закупівлі", технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку, а у разі якщо таке посилання є необхідним, повинно містити вираз "еквівалент". Чи можливо не приймати пропозиції з еквівалентом? Якщо так, як обгрунтувати таке рішення. Заздалегідь дякую!

Відповідь: Доброго дня. Порядок проведення допорогових закупівель не регулюється Законом України “Про публічні закупівлі”. Зокрема проведення допорогової закупівлі в системі Prozorro регулюється Порядком здійснення допорогових закупівель затверджених наказом ДП “Зовнішторгвидав України” 13.04.2016 № 35. Відповідно до п.6.4 цього Наказу, у вимогах до предмета Закупівлі, що містять посилання на певну торговельну марку (знак для товарів і послуг) або виробника, Замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти прийматимуться у пропозиціях Учасників. Отже замовник має право як зазначати конкретну марку продукції, що пропонується до закупівлі так і передбачати можливість надання еквіваленту. У випадку проведення закупівлі з можливістю надання пропозиції з еквівалентом рекомендуємо прописувати не лише конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, а і якісні та технічні характеристики товару. Щодо обгрунтування рішення про проведення закупівлі, то в слід пам’ятати, що проведення закупівлі з еквівалентом є Вашим правом, а не обов’язком. Надати поради щодо такого обгрунтовування є проблематичним оскільки вони залежать від того, що закуповується, яка вартість, строки для закупівлі і багато іншого. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Віталія
05.04.2018 15:35

Після проведення торгів, було виявлено, що один із учасників, це державне підприємство, надав довідку, що він має кінцевого бенефіціарного контролера. А при перевірки відомостей в ЄДР запис про бенефіціара відсутній. А другий учасник, теж державне підприємство, подав інформацію про відсутність бенефіціара (в ЄДР відсутня інформація), згідно Господарського кодексу ст. 64-1. Ці два учасника підпорядковуються одному міністерству. Чи являється довідка першого учасника підставою для відхилення пропозиції?

Відповідь: Доброго дня. Відповідно до п.9.ч.1.ст.17 Закону про публічні закупівлі замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена п. 9 ч.2 ст.9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" щодо кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа (крім громадських формувань, адвокатських об’єднань, торгово-промислових палат, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій): прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), дата народження, а також повне найменування та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником (контролером). У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника, якщо засновник - юридична особа, вноситься відмітка про причину його відсутності. Відповідно до статті 64-1 Господарського кодексу України усі підприємства, крім державних та комунальних підприємств, зобов’язані встановлювати свого кінцевого бенефіціарного власника, регулярно оновлювати і зберігати інформацію про нього та надавати її державному реєстратору, у випадках та в обсязі, передбачених законом. З зазначеного необхідно зробити висновок про те, що інформація про беніфіціарного власника державними підприємствами не подається і відповідно не відображається в ЄДР. Відповідно до ч.7 ст.28 Закону про публічні закупівлі замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Отже, відповідаючи на Ваше запитання, необхідно відмітити, що підставою для відхилення могло бути відсутність інформації в ЄДР про кінцевого беніфіціарного власника, проте для державних підприємств надання цієї інформації законодавством не передбачено. При цьому також враховуємо, що державне підприємство не може мати кінцевого беніфіціарного власника, оскільки таким може бути виключно фізична особа, в той час як засновиком державного підприємства є держава в особі певного міністерства. Відхилити з підстав надання недостовірної інформації також проблематично, оскільки в даному випадку вона не є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі. З додатковою інформацією можна ознайомитися на сторінках 8-15 журналу «Радник в сфері державних закупівель» №6 (69) червень 2017 р. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Ліна
05.04.2018 15:07

Добрий день. Ми бюджетна організація. Плануємо придбання кабінету фізики на загальну суму 300 тис. грн. Даний кабінет повинен включати наступні предмети та обладнання: ноутбук, проектор, інтерактивна дошка, багатофункціональний пристрій (принтер-сканер-ксерокс), меблі (парти і столи учнівські, стіл вчителя та стіл демонстраційний), демонстраційні обладнання та матеріали, обладнання та матеріали для проведення лабораторних робіт з фізики. Питання: чи можемо ми провести одну процедуру закупівлі (відкриті торги) для придбання всіх вище перечислених предметів і обладнання? Якщо так, то допоможіть правильно підібрати код ДК 021:2015 для даної закупівлі.

Відповідь: Доброго дня. На нашу думку провести закупівлю в межах єдиної процедури закупівлі не можливо навіть якщо закупівлю буде проведено за лотами. При цьому необхідно звернути увагу, що до закупівлі пропонується обладнання та матеріали для яких в ДК 021:2015 існують різні коди Єдиного закупівельного словника. Отже необхідно провести закупівлю по кожному коду ДК 021:2015 окремо і в залежності від вартості предмета закупівлі (з врахуванням всіх інших закупівель по кожному коду окремо) визначити порядок її проведення (допорогові і надпорогові). З додатковою інформацією можна ознайомитися на сторінках 34-37 журналу «Радник в сфері державних закупівель» №4 (67) квітень 2017 р. Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» запрошує Вас прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Всього записів: 3508
Сторiнки: назад  4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13  вперед