>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

21.09.2018cal

Smarttender обирай - інфо тримай…


Хто здійснюватиме моніторинг публічних закупівель?

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
20.09.2018cal

20.09.2018

13 вересня 2018 року на засіданні Антимонопольного комітету України прийнято рішення


про надання дозволу на концентрацію інтернет-супермаркету «Rozetka» і групи компаній «EVO».

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
20.09.2018cal

Перший електронний майданчик приєднався до партнерської програми Openmarket з продажу арештованого майна


19 вересня комісія Міністерства юстиції України прийняла рішення

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України


Віталій
19.07.2018 09:37

Добрий день! Допоможіть, будь ласка, у вирішенні наступного питання: чи має право замовник при проведенні допорогових закупівель вимагати від учасників надання ними у складі пропозиції Витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань? Якщо ні, які можуть бути дії учасника?

Відповідь: Добрий день! Звертаємо увагу, що Закон про публічні закупівлі, як і жоден інший нормативно-правовий документ не регулює процедури проведення допорогових закупівель, тому замовнику не забороняється вимагати від учасників надання ними у складі пропозиції Витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Також додатково звертаємо увагу, що у разі проведення відкритих торгів інформація з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань формується автоматично в системі на учасника, який знаходиться на кваліфікації, а в допороговій закупівлі така інформація в системі не формується. Якщо учасник не погоджується з умовами допорогової закупівлі або діями замовника під час таких закупівель він має можливість апелювати до самого замовника, його керівних органів. Залишити відгук на порталі DOZZORRO або звернутись до суду. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/.

Наталя
18.07.2018 15:48

Доброго дня! Ми провели відкриті торги на закупівлю товару та уклали відповідний договір закупівлі. В теперішній час виникла необхідність укласти додаткову угоду щодо зміни порядку поставки товарів. У зазначеному договорі умови поставки не визначені як істотні. Отже підстави для внесення змін до договору, визначені статтєю 36 Закону в нашому випадку не застосовуються. Питання – чи потрібно в електронній системі закупівель оприлюднювати зазначену додаткову угоду щодо зміни неістотних умов договору та повідомлення про внесення змін до договору. Якщо потрібно, то яку підставу внесення змін обрати на майданчику, якщо жодна з підстав визначених в статті 36 Закону не підходить.

Відповідь: Добрий день! В Вашому випадку зміна порядку поставки товарів, чи не буде це підставою зміни істотних умов договору? Оскільки згідно п. 4 ч. 4 ст. 36 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім передбачених випадків, а саме: продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі. Отже продовження строку виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг, це також зміна істотних умов договору. З Вашого питання не зрозуміло конкретно, що саме змінюється але усе одно рекомендуємо розмістити повідомлення про внесення змін до договору. З одного боку, п. 11 форми повідомлення про внесення змін до договору, затвердженої наказом МЕРТУ № 490, передбачено, що повідомлення оприлюднюється на підставі внесення змін тільки до істотних умов договору, визначених частиною четвертою статті 36 Закону. Але у статті 10 Закону визначено, що повідомлення про внесення змін до договору оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу протягом трьох днів з дня внесення змін. Тобто в Законі не вказано конкретно, про які зміни необхідно публікувати. Тому, рекомендуємо оприлюднювати повідомлення про внесення будь-яких змін до договору про закупівлю. Для цього обираємо у п. 11 будь-яку підставу по ч.4 ст. 36 Закону, а у п.12, де розміщується опис змін що вноситься описуємо самі зміни про які повідомляємо. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/.

Сергій
18.07.2018 13:59

Доброго дня! Якщо умовами тендерної документації передбачено надання переможцем аукціону специфікації, чи немає порушення з боку учасника, якщо він цю специфікацію декілька разів перероблює і завантажує в систему "Прозорро" декілька разів? (при цьому загальна сума пропозиції не міняється і відповідає сумі аукціону)

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.4 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. В ст.1 Закону визначено, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. В п. 13 ч.2 ст. 22 Закону вказано, що тендерна документація повинна містити зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Отже при розгляді тендерної пропозиції замовник розглядає тендерну пропозицію, яка подана учасником через електронну систему закупівель (ст.25 Закону) до завершення кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Довантаження учасником документів після завершення кінцевого строку подання ТП та розгляд замовником таких документів або відхилення пропозиції учасника за результатами розгляду таких документів Закон не передбачає. Відповідно за завантаження учасником декілька разів переробленої за результатами аукціону специфікації замовник не має підстав для відхилення його тендерної пропозиції. При цьому, напевно тендерна документація не містила заборону перезавантажувати специфікацію кілька разів. Додатково звертаємо увагу, що замовник може відхилити тендерну пропозицію переможця на підставах передбачених п.2 ч.1 ст. 30 Закону:якщо переможець відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю або не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/.

Катерина
17.07.2018 18:14

Доброго ранку!Підскажіть,будь ласка, в наступній ситуації:в уточненому річному кошторисі розпорядника бюджетних коштів зазначено суму на оплату послуг(крім комунальних) по кекву 2240 279 000 грн. Замовник уклав договір на приєднання до електричних мереж будинку культури на суму 199 000 тис. і опублікував звіт про укладений договір на майданчик, пізніше замовник знову уклад договір на приєднання до електричних мереж ЗОШ і знову збирається опубліковувати звіт про укладений договір на майданчику. Чи вірні дії замовника?Замовник не повинен проводити відкриті торги, а торги буде проводити у разі, коли сума послуги(до прикладу) буде перевищувати суму, зазначену в кошторисі? Дякую!

Відповідь: Добрий день! Згідно ч.1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) цей Закон застосовується: до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Згідно п. 18 ч.1 статті 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 предмет закупівлі послуги визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Отже, з Вашого питання випливає, що замовник в межах доведених йому кошторисних призначень провів дві допорогові закупівлі, вартість яких сумарно перевищує вартісні межі встановлені в ч.1 ст. 2 Закону, таким чином здійсним поділ предмета закупівлі. Відповідно до ч.7 ст. 2 Закону замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону. Таким чином, якщо були відсутні підстави для проведення допорогової закупівлі, які випливають з листа Мінекономрозвитку № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016 (про новий предмет договору), Вам необхідно було провести відкриті торги або ж застосувати переговорну процедуру, якщо для неї були присутні умови передбачені ч.2 ст. 35 Закону. Детальніше зі згаданим роз’ясненням Мінекономрозвитку можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 38-42

Світлана
17.07.2018 16:52

Добрий день! Підкажіть будь ласка, чи можемо ми, як замовники,що здіснюють свою діяльність в окремих сферах господарювання, тобто проводимо відкриті торги на товари з 1 млн.грн., укласти договір з одним постачальником зразу на декілька предметів закупівлі по різним кодам класифікатора по четвертому знаку, якщо кожен з цих предметів закупівлі не перевищує 1 млн.грн., але загальна сума договору буде 2,5 млн.грн.? Дякую!

Відповідь: Добрий день! Не рекомендуємо Вам укладати такий договір. На сьогоднішній день існує судова практика, яка свідчить, що укладення договору, який передбачає закупівлю кількох предметів закупівлі по різним кодам класифікатора, коли вартість кожного предмету закупівлі не перевищує вартісні межі, визначені в ст. 2 Закону про публічні закупівлі, але сума самого договору перевищує зазначені межі, розглядається як уникнення процедури відкритих торгів і призводить до визнання судами таких договорів недійсними. Тому рекомендуємо при укладенні прямого договору на закупівлю різних предметів закупівлі не допускати щоб сума договору перевищувала вартісні межі встановлені в ст. 2 Закону про публічні закупівлі. З прикладами таких рішень можна ознайомитись за наступними посиланнями: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/70654884, http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/73522096.

Інна
17.07.2018 14:59

Доброго дня! Наше підприємство уклало договори терміном дії з 01.01.2018 по 31.12.2018 з АТ "Миколаїобленерго"(переговорна процедура) та ТОВ "Енергогазрезерв"(відкриті торги) щодо постачання електричної енергії та газу відповідно. Чи можна припинити дію вищевказаних договорів у зв'язку з недостатнім фінансуванням(тільки на 6 міс) і заключити нові договори на виділену суму?

Відповідь: Добрий день! По першій частині Вашого питання. Сторони договору мають право розірвати договір в порядку передбаченому діючим законодавством і самим договором. Зокрема згідно ст. 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором.Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду.У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду. По другій частині запитання. Так, Ви маєте право укласти нові договори. Питання в тому, яку закупівлю необхідно буде провести перед укладенням договору. Відповідно до ч.3 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) забороняється укладання договорів, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель, крім випадків, передбачених цим Законом. Надати більш детальну рекомендацію щодо виду закупівлі (допорогова/надпорогова) з огляду на обсяг наданої інформації неможливо як і незрозуміло, яким чином Ви плануєте забезпечувати підприємство електроенергією і газом в період між розірванням договору і укладенням нового? І навіщо розривати договори, а не домовляєтесь з контрагентами про відстрочку платежу, якщо Ви очікуєте, що Вам врешті виділять кошти? Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/.

Олена
17.07.2018 12:08

Доброго дня. Підскажіть будь-ласка. Нашій лікарні виділили додаткові кошти на капітальний ремонт кисневого концентратора конкретного виробника (медичного обладнання) в сумі 336 000,00 грн. Наскільки ми розуміємо, це не є роботою, а є послугою, тому ми повинні провести процедуру закупівлі. Фірма, яка раніше обслуговувала ці кисневі концентратори, надала нам лист з Торгово-промислової палати від 16 липня 2018 року, адресований цій фірмі,про те, що вони є єдиним уповноваженим вітчизняним виконавцем послуг з ремонту кисневих концентраторів цього виробника. Чи маємо ми право вважати цей лист підставою для проведення переговорної процедури, чи нам потрібно від себе писати лист в Торгово-промислову палату, чи краще все ж таки оголосити відкриті торги? Дякуємо.

Відповідь: Добрий день! Згідно ст. 35 Закону переговорна процедура застосовується замовником як виняток у випадках, визначених ч.2 ст. 35 Закону, зокрема, за відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. За результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) замовник приймає рішення про намір укласти договір. Повідомлення про намір укласти договір, форма якого затверджена наказом МЕРТУ № 490 обов’язково безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу протягом одного дня після прийняття рішення та повинно містити серед іншого обґрунтування застосування переговорної процедури (посилання на експертні, технічні, нормативні та інші документи). При цьому, якими саме документами необхідно обгрунтовувати застосування переговорної процедури законодавством про публічні закупівлі не визначено. В своєму роз’ясненні (лист 3302-06/37709-06 від 22.11.2016) щодо обгрунтування застосування переговорної процедури МЕРТУ зазначає, що замовник самостійно визначає які саме документи підтверджують наявність умов для застосування переговорної процедури. Додатково звертаємо увагу, що на сайті Уповноваженого органу prozorro.gov.ua договори на ремонт кисневих концентраторів замовники укладали з різними учасниками. Також рекомендуємо ознайомитися зі скаргою в системі прозорро за номером оголошення № UA-2017-11-13-000315-a. В якій розглядалося порушення замовником процедури закупівлі та порушення вибору процедури закупівлі а саме переговорної процедури. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/.

Ірина
17.07.2018 11:12

Доброго дня! Які документи мають бути роздруковані в паперовому вигляді після проведення процедури відкритих торгів?

Відповідь: Добрий день! Згідно вимог ч.3 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерний комітет/уповноважена особа забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом. Але зберіганню, як правило, підлягають оригінали документів. Відповідно до ч.1 ст. 25 Закону тендерна пропозиція подається учасником в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Тобто документи у складі тендерної пропозиції створює учасник закупівлі, сканує їх та завантажує до системи. Відповідно оригінали паперових документів тендерної пропозиції зберігає учасник. Щодо завантажених в систему скан-копій, то згідно ч.3 ст. 12 Закону електронна система закупівель повинна забезпечити збереження та належний захист усієї інформації щодо проведення процедур закупівель, можливість доступу до цієї інформації замовників, учасників, контролюючих органів, органу оскарження, уповноваженого органу та інших осіб відповідно до положень цього Закону і відповідати вимогам щодо наявності, зокрема системи збереження даних, що здійснює зберігання протягом не менш як 10 років усіх документів, що надійшли від замовників, учасників, органу оскарження та були створені під час оцінки тендерних пропозицій, та забезпечує автоматичне резервування і відновлення даних. Отже, за Законом документи тендерної пропозиції подаються не замовнику, а скануються учасником і завантажуються в електронному вигляді через електронну систему закупівель і повинні зберігатись в ній протягом не менш як 10 років. Відповідальність за роботу системи несе адміністратор системи – ДП «ПРОЗОРРО», як правонаступник ДП «Зовнішторгвидав» (наказ МЕРТУ від 18.03.2016 № 473). Таким чином, тендерний комітет/уповноважена особа замовника не зобов’язаний роздруковувати тендерні пропозиції учасників, які ті подають для участі у торгах, але має забезпечити зберігання оригіналів документів, які затверджуються комітетом під час закупівель. Детальніше з питанням зберігання документів публічних закупівель можна ознайомитись у журналі № 9 (60) за вересень 2016 на стор. 16-23 та у журналі № 6 (69) за червень 2017 на стор. 10-16.

Катерина
13.07.2018 16:40

Доброго дня! Задавала питання 06.07.2018 12:55 та 11.07.2018 16:30 - дякую за відповідь! Залишилось лише одне питання на цю тему Ми знаємо. що процедура закупівлі визначається за сумою очікуваних вартостей за кодом CPV. Якщо "в планах МЕРТУ і Прозорро є встановлення технічних можливостей згідно яких з одного запису в річному плані закупівель можна буде сформувати лише одну закупівлю оскільки нині діючий механізм дає можливість з одного запису створювати кілька закупівель, що не співвідноситься з вимогою ст.4 Закону про публічні закупівлі відповідно до якої закупівля здійснюється відповідно до річного плану." То допороги проведені один раз, які не відбулися, на них створюється новий пункт і допоріг (в частій частині випадків) потрапляє у відкриті торги. Наприклад Потреба: Мийні засоби для автомобілів (код 39820000-6 Органічні поверхнево активні речовини) очікувана вартість - 100 000,00 грн - допорогова закупівля 1-й раз торг не відбувся створюємо новий пункт (Мийні засоби для автомобілів (код 39820000-6 Органічні поверхнево активні речовини) очікувана вартість - 100 000,00 грн) Відповідно, відповідно очікувана вартість за кодом - 200 000, грн - процедура закупівлі Відкриті торги. Як з цим бути?

Відповідь: Доброго дня! Згідно частини 1 статті 4 Закону про публічні закупівлі, закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Результатом допорогової закупівлі може бути, як відміна закупівлі так і укладання договору. Інформація по відміненій закупівлі зберігається в системі протягом 10 років. Отже очікувану вартість сумувати не потрібно, оскільки перший рядок додатку до річного плану показує, що процедура відмінена по результатам була відмінена, рекомендуємо в такому випадку скласти протокол або рішення про відміну. А в другому випадку знову процедура була оголошена і в результаті відбулася. Отже в результаті маємо повну відповідність: два записи в додатках до річного плану і дві процедури в системі. Детальніше статтю про «Рекомендації щодо планування. Особливості планування закупівель замовниками» — Ви можете прочитати у випуску журналу № 4 (67) за квітень 2017 року, стор. 34–37. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Тамара
12.07.2018 09:20

Просимо дати роз'яснення щодо внесення змін в тендерну документацію та подовження строку подання тендерних пропозицій. Замовником були оголошені торги на закупівлю послуг з поточного ремонту. Кінцевим терміном подання тендерних пропозицій була визначена дата 06.06.2018р. Згідно ч. 1 ст. 23 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) Учасники звернулися через електрону систему закупівель до Замовника за роз'ясненнями щодо умов Тендерної документації. Згідно Закону Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня іх оприлюднення надати роз'яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу. 28.05.2018р. до Замовника надійшло 2 вимоги від Учасників щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівлі. Термін на надання відповіді збігав 31.05.2018р. Замовник на веб-порталі Уповноваженого органу почав розміщати відповіді, але Система не сприйняла надання відповіді. На телефонне зверненням Замовника до оператора служби підтримки електронного майданчика, на якому обслуговується Замовник, було отримано відповідь, що Замовник невчасно надав відповідь, тому що за інструкціями, за якими працює електрона система Prozorro, термін на надання відповіді на звернення Учасника визначається з зазначеної години оприлюднення вимоги. Тобто, вимога надійшла 28.05.2018р. о 10:30, а Замовник відповідь розміщував 31.05.2018р. о 13:30. Згідно ч. 2. ст. 23 Закону у разі несвоєчасного надання або ненадання Замовником роз’яснення щодо змісту Тендерної документації, строк подання Тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менше як на 7 днів. За роз’ясненням оператора служби підтримки електронного майданчика Prozorro, що така функція як автоматичне продовження подання тендерних пропозицій не менше як на 7 днів, не працює. Замовник в ручному режимі повинен продовжувати термін подання тендерних пропозицій і переносити дату розкриття з 06.06.2018р. на 07.06.2018р, таким чином, щоб до кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалось не менше як сім днів. Але навіть за таких умов електрона система Prozorro відповіді Замовника на вимоги не сприйняла. 31.05.2018р. від одного із Учасників була подана скарга в АМКУ. 05.06.2018р. АМКУ прийняв скаргу до розгляду і повідомив Замовника, що скарга буде розглядатися 20.06.2018р, при цьому відповіді на вимоги Учасників ще не були сприйняті та оприлюднені в електронній системі Prozorro. Тому керуючись ч. 2 ст. 23 Закону, Замовником з власної ініціативи було прийнято рішення внести зміни в тендерну документації та перенести кінцеву дату подання тендерних пропозицій, щоб мати можливість дати відповідь на вимоги. Це рішення було прийнято під час розгляду скарги в АМКУ і після зазначеної дати кінцевого терміну подання тендерних пропозицій (07.07.2018р.). Після зазначеного перенесення і повторного розміщення двох відповідей на вимоги Учасників, електронна система зафіксувала відповіді Замовника, а враховуючи, що АМКУ зняв рішення про призупинення процедури торгів у зв’язку з добровільним відкликанням скарги Учасником, процедура закупівлі в електронній системі перейшла в стандартний режим для продовження торгів по стадіям, що залишились. Чи правомірні дії Замовника щодо внесення змін до тендерної документації з перенесенням кінцевого терміну подання тендерних пропозицій під час розгляду скарги в АМКУ?

Відповідь: Доброго дня. З наведеного запиту не вбачається які зміни були внесені до тендерної документації крім перенесення кінцевої дати подання тендерних пропозиції. Разом з тим в будь-якому випадку слід керуватися ч.7 ст.18 Закону України “Про публічні закупівлі” відповідно до якої замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо закупівлі, у тому числі укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. У разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це орган оскарження та розмістити в електронній системі підтвердження. Як вбачається з зазначеного, замовник під час оскарження, має право лише на усунення порушень зазначених в скарзі. Проте змінювати кінцеву дату подання тендерних пропозицій під час оскарження замовнику право не надано. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Марина
11.07.2018 17:29

Чи відрізняються поняття «предмет договору» і «предмет закупівлі»? Чи потрібно прописувати в договорі допорогової закупівлі назву предмета договору відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі затвердженого Постановою Кабінету Міністрів згідно наказу Минекономрозвітку від 17.03.2016 №454 чи достатньо просто конкретної назви закупівлі?

Відповідь: Доброго дня. Відповідно до ч.4 ст.180 Господарського кодексу України умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов'язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 цього Кодексу, а у разі їх відсутності - в договірному порядку, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг. Визначення предмету закупівлі встановлено п.18 ч.1 ст.1 Закону України “Про публічні закупівлі” відповідно до якого предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Аналіз даних норм дає можливість встановити відмінність понять “предмет закупівлі” і “предмет договору”. Рекомендуємо в договорі про закупівлю ( а також в договорі допорогової закупівлі) зазначати назву предмету закупівлі яка відображена в річному плані закупівель/додатку до річного плану закупівель оскільки органи казначейства при реєстрації казначейського зобов’язання і проведенні оплаті за договором співвідносять предмет закупівлі зазначений в договорі з предметом закупівлі зазначеним в річному плані закупівель/додатку до річного плану закупівель. Слід зазначити, що в договорі Ви також повинні відобразити предмет договору у відповідності з вимогами ст.180 ГКУ в частині зазначення найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. При цьому відображення предмету договору є більш широким за предмет закупівлі, що визначається згідно Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 №454. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Катерина
11.07.2018 16:30

Доброго дня! Задавала питання 06.07.2018 12:55 - дякую за відповідь! хочу задати уточнення, але, на жаль, не змогла написати коментар під питанням, а саме ... Ви пишеште : "В своєму роз’ясненні (лист № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016) щодо коригування річного плану МЕРТ рекомендує вносити зміни у існуючий запис у річному плані/додатку до річного плану до початку відповідної закупівлі." - отже, вносимо зміни в існуючий пункт Далі: "Отже, якщо закупівлю відмінено, але планується повторне проведення, перед повторним проведенням закупівлі її знову необхідно внести до річного плану/додатку до річного плану." - я так розумію, що мається на увазі створення нового пункту? Якщо так. то це суперечить розясненню Мерт, в якому зазначено, що необхідно вносити зміни в існуючий пункт. Далі: " На smarttender.biz вже така функція реалізовано і кожну закупівлю можна створити з річного плану" - ми користуємось даною функцією. Зазначу, що на Смарті можна кілька процедур створювати з одного пункту плану, це так і працюватеме?

Відповідь: Доброго дня. В наданій відповіді зазначалося про те, що у випадку, якщо Вами вже було сформовано річний план закупівель/додаток до річного плану закупівель і перед оголошенням закупівлі виникла необхідність в зміні предмету закупівлі, очікуваної вартості, орієнтовного періоду закупівлі чи іншої інформації, що визначена в формі річного плану закупівель, затвердженій наказом МЕРТУ від 22.03.2016 № 490, то замовник проводить коригування річного плану закупівель/додатку до річного плану закупівель до оголошення закупівлі. Саме про таке внесення змін (коригування) і зазначає МЕРТУ в своєму листі № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016. Проте у випадку, якщо замовником було оголошено закупівлю, яку в подальшому було відмінено, то ми зазначаємо (рекомендуємо) про необхідність внесення нового запису про закупівлю до річного плану закупівель/додатку до річного плану закупівель, а не коригування попереднього запису. МЕРТУ не зазначає, що в даному випадку необхідно вносити зміни до попереднього запису в річному плані закупівель/додатку до річного плану закупівель оскільки він цього питання не розглядає. Зважаючи на те, що при коригуванні запису позиції закупівлі в річному плані закупівель/додатку до річного плану закупівель попередній запис безповоротньо зникає в частині скорегованого, ми і зазначаємо про необхідність внесення нового запису, так як попередній запис буде підтверджувати правомірність оголошення попередньої процедури, яка не відбулась. При цьому новий запис в річному плані закупівель/додатку до річного плану закупівель буде підтверджувати правомірність проведення нової процедури закупівлі (нової закупівлі). Також в попередній відповіді нами зазначалося про те, що в планах МЕРТУ і Прозорро є встановлення технічних можливостей згідно яких з одного запису в річному плані закупівель можна буде сформувати лише одну закупівлю оскільки нині діючий механізм дає можливість з одного запису створювати кілька закупівель, що не співвідноситься з вимогою ст.4 Закону про публічні закупівлі відповідно до якої закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Більш детальну інформацію можна знайти на сторінках 34-37 журналу “Радник в сфері державних закупівель” №4 (67) квітень 2017р. та на сторінках 38-42 журналу “Радник в сфері державних закупівель” №10 (61) жовтень 2016р. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Віталія
11.07.2018 10:43

Замовник просить надати довідку, що містить інформацію про аналогічні договори із зазначенням суми договору. Сума договору - конфедіційна інформація і чи повинні ми її надавати?

Відповідь: Доброго дня. Відповідно до ч.2 ст.27 Закону про публічні закупівлі під час розкриття тендерних пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в пропозиціях учасників, та формується перелік учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни. Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником конфіденційною. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, установленим статтею 17 цього Закону. Зважаючи на те, що вимога щодо аналогічних договорів закріплена статтею 16 Закону про публічні закупівлі і яка, відповідно, не може бути визначена конфіденційною, учасник повинен виконати умови замовника. Проте учасник не позбавлений права звернутися до замовника з проханням зміни умов тендерної документації чи звернутися зі скаргою до АМКУ на предмет оскарження дискримінаційної вимоги. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Ніна
11.07.2018 09:47

Чи потрібно організації монополісту оприлюднювати звіт про виконання договору у разі здійснення закупівель товарів без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлді перевищує 50 тис.грн. та є меншою 1 млн.грн.І нами оприлюднюється звіт про укладені договори. Чи звіт про виконання договору оприлюднюється тільки у випадках здійснення закупівель передбачених в статті 12 Закону України "Про публічні закупівлі"?

Відповідь: Доброго дня! Відповідно до ч.2 ст.2 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Аналіз норм чинного законодавства з публічних закупівель дає змогу встановити, що Законом про публічні закупівлі не встановлюється вимоги щодо оприлюднення звіту про виконання договору по закупівлям за результатами яких було оприлюднено звіт про укладені договори. Так, згідно ч.1 ст.10 Закону про публічні закупівлю на замовника покладено обов’язок оприлюднення звіту про виконання договору. Слід звернути увагу на те, що в Законі не уточнюється якого договору: договору про закупівлю чи іншого договору. Разом з тим системний аналіз Закону про публічні закупівлі дає можливість встановити наступне. Відповідно до п.11 ч.1 ст.8 Закону про публічні закупівлі на Уповноважений орган (МЕРТУ) покладено функції з розроблення та затвердження зокрема звіту про виконання договору про закупівлю. На виконання вимоги Закону МЕРТУ було видано наказ від 22.03.2016 №490 згідно якого затверджено форму звіту про виконання договору про закупівлю. Зважаючи на зазначене та те, що форми звіту про виконання договорів за результатами закупівель яких оприлюднено звіт про укладений договір не передбачено, обов’язку в його оприлюдненні не виникає. Детальніше з листом МЕРТУ з цього питання можна ознайомитися в Журналі №1 (64) за січень 2017 року на стор. 31. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Катерина
10.07.2018 10:16

Доброго дня! Прошу допомогти розібратись з таким питанням. Ми купуємо послуг лабораторій для встановлення якісних показників на деякі товари. Єдиним закупівельним словником визначено код 71900000-7 Лабораторні послуги. цей код в CPV не розшифровується на клас (XXXX0000-Y). Чи можна цей код використовувати при визначенні предмету закупівлі з врахуванням Порядку визначення предмету закупівлі?

Відповідь: Доброго дня. Визначення предмету закупівлі здійснюється згідно Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Отже при визначенні предмету закупівлі замовник повинен обирати предмет закупівлі за показником четвертої цифри, при цьому третя цифра використовується лише для закупівлі лікарських засобів. Як показує практика закупівель лабораторних послуг замовники визначають предмет закупівлі за третьою цифрою -71900000-7 (Лабораторні послуги). Також як приклад деякі замовники визначили лабораторні послуги за кодом 85140000-2 Послуги у сфері охорони здоров’я різні. Також як варіант замовники можуть вибрати код 99999999-9 (не відображене в інших розділах). Можливість застосування цього коду технічно реалізована в електронній системі закупівель із можливістю введення предмету закупівель вручну в текстовому полі. Дана позиція відображене в листі МЕРТУ від 07.02.2017 №3302-06/3816-06. Але у будь-якому випадку відповідальність за проведення процедури несе тендерний комітет або уповноважена особа замовника. Детальніше про пошук предмета закупівлі можна прочитати в Журналі № 4 (79) за квітень 2018 на стор. 33 – 36. Запрошуємо поєднати корисне з відпочинком! Навчаємось та відпочиваємо разом з редакцією журналу «Радник в сфері державних закупівель» 9-го та 10-го серпня. На Вас чекає: новий план дводенного навчання, розгляд практики, рішень Антимонопольного та судових рішень; проживання в готелі з 9 – 11 серпня; кава – перерви, смачні обіди, та сніданки; зручне розташування готелю в 10 хвилинах їзди до знаменитих Потьомкінських сходів, Оперного театру та вулиці Дерибасівській. Пляж Лузанівка знаходиться в 6 км від готелю. Детальніше http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/odesa/

Всього записів: 3657
Сторiнки: назад  4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13  вперед