>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

ОСТАННІ НОВИНИ:

18.10.2018cal

18.10.2018

Верховна рада України сьогодні, 18 жовтня, у другому читанні прийняла Кодекс з процедур банкрутства. 


 Документ підтримали 237 народних депутатів.   

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
17.10.2018cal

17.10.2018

#Поради_від_Радника


Закупівля постачання та розподілу електричної енергії. Чи потрібно встановлювати кваліфікаційні критерії?

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...
16.10.2018cal

16.10.2018

Підсумки семінару для замовників на тему:


 Купуємо електричну енергію по-новому: від переговорної процедури до відкритих торгів

Рейтинг: 0
Коментарі: 0
Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України


Людмила
18.10.2018 17:49

Доброго дня просимо надати консультацію з наступного питання договір на послуги електроенергії укладено 1.01.17р на суму 120 тис.грн., в 2018 році в січні укладено додаткову угоду на призначення 2018 року - 120 тис.грн на 2018 рік. Враховуючи зміни в законодавстві, з 1.12.18 необхідно розірвати старий договір і укласти нові договори на постачання електроенергії. Якщо на грудень 2018 року сума 30 тис.грн. , але на рік більше 50 тис.грн. то чи маємо ми право заключити прямий договір на суму 30 тис.грн.?? чи треба проводити торги в Прозорро по типу процедури "допорогова закупка"??


Андрій
18.10.2018 15:40

Доброго дня! підкажіть будь ласка, була оголошена допорогова закупівля, та внесені зміни в додаток до річного плану, закупівля не вібулась. Було вирішено розпочати другу, чи потрібно дублювати в додатку до річного плану суму закупівлі? Або ж залишити один допис, так як закупівля не відбулась?Дякую


Наталія
18.10.2018 15:17

Доброго дня ! Ми є Замовник , який провадить діяльність в окремих сферах господарювання . Здійснення закупівлі електричної енергії (cума договору на постачання електричної енергії у 2018 році становила близько 70 млн.грн ) здійснювали без застосування вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та підзаконних нормативно-правових актів, розроблених на його виконання : не вносили їх до річного плану та додатка до нього та не оприлюднювали звіт про укладений договір в системі електронних закупівель . У зв»язку з останніми змінами в законодавстві електроенергетичної галузі суб’єкт господарювання не матиме права одночасно здійснювати діяльність з розподілу та постачання електричної енергії. Розподіл електричної енергії здійснюватимуть оператори систем розподілу (природні монополії), а постачання електричної енергії споживачам —юридичні особи-електропостачальники за вільними (ринковими) цінами. Тепер це буде два предмети закупівлі - електрична енергія — за кодом CPV за ДК 021:2015 — 09310000-5 (постачання електричної енергії) та розподіл електричної енергії — за кодом CPV за ДК 021:2015 — 65310000-9 (розподіл електричної енергії). 1.Чи підпадають з 01.12.2018 р. для Замовника , який провадить діяльність в окремих сферах господарювання , ці дві закупівлі - електричної енергії та розподілу електричної енергії - під дію Закону України «Про публічні закупівлі» ? 2.Чи можливо нам укласти два договори на зазначені предмети закупівлі у 2019 році : один з оператором систем розподілу , другий з юридичною особою-електропостачальником без проведення процедур закупівель ( переговорної процедури та відкритих торгів відповідно )?


Вікторія
18.10.2018 13:13

Доброго дня. Ми, як Замовники, здійснюємо всі наші закупівлі відповідно до ЗУ "Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони" №1356-VIII від 12.05.2016 року, тобто переговорна процедура для потреб оборони. Згідно ЗУ "Про ринок електричної енергії" від 13.04.2017 №2019-VIII розподіл електричної енергії здійснюватимуть оператори систем розподілу (природні монополісти), і з цим питань немає, так як буде застосовуватися п.2 ч.2 ст.35 ЗУ "Про публічні закупівлі". А для постачання електричної енергії споживачам, рекомендують провести процедуру відкритих торгів для пошуку постачальника електричної енергії. Питання: нам, як замовникам, що діють за ЗУ "Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони" потрібно буде провести дану закупівлю за процедурою відкритих торгів чи переговорною процедурою для потреб оборони???????Дякую.


Марина
18.10.2018 11:17

Згідно 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) «Подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель». Поясніть,будь-ласка, в якому форматі с точки зору Закону правильно завантажувати на ПРОЗОРРО (майданчик) файли щодо рішень замовника - протоколи засідань тендерного комітету (в сканованому вигляді з підписами членів комітету чи достатньо в текстовому форматі).


Максим Дробинко
18.10.2018 10:17

Добрий день! Замовником N проводиться переговорна процедура з закупівлі послуг за кодом 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (Придбання послуг буксирів) після того, як двічі не відбулись процедури за тим самим предметом закупівлі. Для участі у проведенні переговорної процедури запрошена певна компанія. Слід зауважити, що мета проведення процедури відкритих торгів, що стало відомо після пошуку нами тендерної документації за кодом 60650000-9 - послуги буксирів, хоча ці послуги передбачаються за кодом 63720000-2 Послуги з обслуговування водних видів транспорту (саме на цей (профільний) код наше підприємство оформило підписку на авторизованому майданчику). Виходячи з вищенаведеного, ми вважаємо, що Замовник N навмисно створив умови для проведення переговорної процедури з окремим учасником, не створивши усіх необхідних сприятливих умов для проведення прозорої процедури відкритих торгів. Питання: Як ми можемо вплинути на цю ситуацію? Чи прийме до уваги АМКУ той факт, що Замовник зазначив предмет закупівлі послуг за кодом, що не відноситься до предмету закупівлі, тому що ми вважаємо, що Замовник прикладе усіх зусиль, щоб доказати, що це саме той код, який відповідає предмету закупівлі і віднесе неучасть нашої компанії у процедурі відкритих торгів як небажання/зраду тощо. Дякую заздалегідь за відповідь!


Наталія
17.10.2018 14:12

Ми комунальне підприємство ( власні кошти підприємства ), плануємо розпочати процедури закупівель в листопаді 2018 року для потреб 2019 року - як надпорогові так і допорогові закупівлі( поставка товарів та надання послуг відбуватиметься з 01.01.2019 р.). Чи потрібно робити примітки в Річному плані закупівель та Додатку до річного плану "для потреб 2019 року" і чи потрібно на початку 2019 року знову вносити в Річний план та Додаток до річного плану проведені в кінці 2018року закупівлі ?


Світлана
17.10.2018 13:49

Добрий день! Допоможіть, будь ласка у такому питанні. Відповідно до протоколу проведення переговорів (закупівля пари, для теплопостачання)планується закупити 101 Гкал на суму 222444,95 грн. Але, коли перемножуємо тариф 2200,01 грн на 101 Гкал, то отримуємо 222201,01 грн. Чи є укладення договору на суму 222444,95 грн порушенням? Якщо так, то як можна виправити ситуацію?


Олена
17.10.2018 10:51

Добрий день! Наше підприємство здійснює діяльність в окремих сферах господарювання (поріг – 1 млн.грн). На початку року було укладено прямий договір на поставку рідкого хлору з публікацією звіту про укладений договір на суму 800 тис.грн. У цього постачальника ми закупили продукції на суму 240 тис. грн., а потім в односторонньому порядку він відмовився від подальшого виконання договору. Нами проведено переговорну процедуру за нагальною потребою і укладено договір на суму 500 тис.грн., який нами було виконано у повному обсязі. На сьогоднішній день виникла додаткова потреба у закупівлі хлору. Питання – чи можемо ми у зв’язку з розірванням договору на суму 800 тис.грн., та в рамках укладення у вартісні межі, укласти прямий договір з оприлюдненням звіту на суму 200 тис. грн. з тим самим постачальником, з яким проводили переговорну процедуру?


Олена
17.10.2018 08:49

Доброго дня. Підсажіть, будь-ласка: 1). Як замовнику визначити очікувану вартість електричної енергії (ціну за 1 кВт*год), адже юридичні особи-електропостачальники будуть поставляти її за вільними (ринковими) цінами? 2). Як замовнику визначити очікувану вартість продуктів харчування, наприклад, хліба? Адже його вартість постійно зростає, і за період проведення відкритих торгів ціна на хліб може значно вирости, тобто є ризик непроведення торгів. Дякую.


Катерина
16.10.2018 14:05

1. Об’єкт будівництва - будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або їх частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури. Оскільки при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі необхідно спиратись на кошторис всього об’єкта будівництва, просимо роз’яснити на конкретному прикладі. Споруді присвоєний інвентарний номер №11111 і в частинах, що визначені конкретними проектами, цієї будівлі протягом одного року здійснюється будівельні роботи, наприклад капітальний ремонт частини 1 – загальна сума 4,5 млн грн., реконструкція частини 2 – 3 млн грн. та технічне переоснащення частини 3 – 7 млн грн. Чи є наступне визначення процедури закупівлі правильне: капітальний ремонт – допорогова закупівля, реконструкція – допорогова закупівля та технічне переоснащення – відкриті торги. Примітка: підприємство відноситься до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, поріг для робіт - 5 мільйонів гривень. 2. При визначення предмета закупівлі робіт замовник зазначає у дужках другу - п’яту цифру Єдиного закупівельного словника. Для всіх зазначених вище об’єктів були зроблені будівельні роботи з проектування: капітальний ремонт частини 1 – проектні роботи 1,6 млн грн. (код 71320000-7 Послуги з інженерного проектування), реконструкція частини 2 – 1 млн грн.. (код 71320000-7 Послуги з інженерного проектування) та технічне переоснащення частини 3 – 2,5 млн грн . (код 71320000-7 Послуги з інженерного проектування). Загальна сума за кодом 71320000-7 Послуги з інженерного проектування – 5,1 млн грн. Чи є визначення процедури закупівлі правильне, з врахуванням суми на коду 71320000-7: капітальний ремонт – допорогова закупівля, реконструкція – допорогова закупівля та технічне переоснащення – відкриті торги. 3. Кошторисний розрахунок по всьому об’єкту включає в себе вартість всіх робіт, наприклад 12 млн грн: Проектні роботи – 1,5 млн грн. – річний план 2018 року Будівельні роботи – 10 млн грн. – річний план 2018 року Авторський нагляд – 500 тис грн. – річний план 2019 року. Якщо процедури закупівлі по одному об’єкту попадають в річні плани за різні роки – при визначенні процедури закупівлі керуватись вартість всього проекту? Тобто, Проектні роботи – 1,5 млн грн. – річний план 2018 року – відкриті торги Будівельні роботи – 10 млн грн. – річний план 2018 року – відкриті торги Авторський нагляд – 500 тис грн. – річний план 2019 року – відкриті торги?

Відповідь: Добрий день! Щодо питання 1. Відповідно до п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) роботи - проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. Таким чином, капітальний ремонт, реконструкція, технічне переоснащення є різними предметами закупівлі. Якщо вартість кожного предмета закупівлі не перевищує вартісних меж, встановлених ч. 1 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), така закупівля є допороговою. Щодо питання 2. Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454: «Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з п. 22 ч. 1 ст.1 Закону за об'єктами будівництва… з зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої – п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника». Зверніть увагу, у Порядку № 454 вказано про зазначення цифр, а не про визначення предмета закупівлі згідно цифр коду ДК 021:2015. Таким чином, предмет закупівлі робіт визначається за об'єктом, а не за цифрою коду. Останній додатково зазначається на вимогу нормативно-правового акту з метою дотримання законодавства вцілому. Враховуючи викладене, суми проектування (роботи) з наведеного прикладу: 1,6 млн грн – допоріг для замовників в окремих сферах, 1 млн грн – допоріг для замовників в окремих сферах, 2,5 млн грн – допоріг для замовників в окремих сферах. Щодо питання 3. Чинне законодавство не містить приписів, які б встановлювали обов’язок для замовника: «Якщо процедури закупівлі по одному об’єкту попадають в річні плани за різні роки – при визначенні процедури закупівлі керуватись вартість всього проекту». Проектні роботи, безпосередньо самі роботи та авторський нагляд, який включено до кошторисного розрахунку – окремі предмети закупівлі. Таким чином, приймаючи рішення про застосування виду закупівлі, замовник керується вартісними межами кожного окремого предмета закупівлі незалежно від того у якому періоді здійснюються такі закупівлі. З прикладу, Проектні роботи – 1,5 млн грн – допоріг для замовників в окремих сферах; Будівельні роботи – 10 млн грн – відкриті торги для замовників в окремих сферах; Авторський нагляд – 500 тис грн – допоріг для замовників в окремих сферах. Запрощуємо Вас на спеціалізований семінар-тренінг «Закупівля робіт «З перших вуст». Практика, проблеми, шляхи вирішення» 19 листопада у місті Києві. На Вас чекає Відповіді на питання, що виникли у вас по закупівлі робіт; Практичні рекомендації досвідчених спеціалістів; Кави – перерви; Роздаткові матеріали (методично-практичні матеріали - ТОМ V, блокнот, ручка, календарі, папка); Доступ до практичних матеріалів на сайті журналу «Радник в сфері державних закупівель», який постійно оновлюється з урахуванням змін; Презентації; Інформаціно-лекційне обслуговування; Звіт після навчання по проблемним питанням; Видача сертифікатів про участь у семінарі. Детальніше за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie/customer/bud/

Лідія
16.10.2018 10:33

Доброго дня! Підкажіть, будь-ласка, чи можна відмінити відкриті торги (аукціон призначений на 19 жовтня) у зв'язку з тим, що хочемо закупити більш якісний товар. В даному випадку мова йде про вугілля. Чи правильній буде внести зміни зменшивши об'єм поставки, а потім оголосити відкриті торги на другу марку вугілля? Будемо дуже вдячні.

Відповідь: Добрий день! Питання відміни замовником торгів регулюється ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Так, згідно ч. 1 ст. 31 Закону замовник відміняє торги в разі: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель; порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, передбаченого цим Законом; подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом. Про відміну процедури закупівлі за такими підставами має бути чітко визначено в тендерній документації. Торги може бути відмінено частково (за лотом). Загалом, в подібному випадку замовник має право внести зміни до тендерної документації та продовжити період подання тендерних пропозицій (ст. 23 Закону), що не потребує відміни замовником торгів. Однак, якщо тендерна документація потребує суттєвих коригувань/доопрацювань, наприклад, у зв'язку зі зміною потреби та/або її характеристик тощо, що унеможливлює якісне проведення замовником відповідного тендеру, тоді справді замовникові доцільно відмінити такі торги, доопрацювати та затвердити нову тендерну документацію (попередньо затвердивши та розмістивши річний план у Прозорро) та оголосити нові торги. Щодо питання «Чи правильній буде внести зміни зменшивши об'єм поставки, а потім оголосити відкриті торги на другу марку вугілля?». Дане питання є не зрозумілим. У випадку актуальності запиту, будь ласка, задайте його повторно та поясніть, про що йдеться. Увага! Передплату на 2019 рік відкрито! Оплативши журнал до 30.11.2018 року на весь 2019 рік, ви отримаєте в 2019 році дві версії журналу (друкований за 2019 рік та доступ до електронної версій з 2011-го по 2019-й рік включно).

**
13.10.2018 15:12

доброго дня підскажіть будь-ласка які наслідки якщо не оприлюднили вчасно звіт про укладений договір (на прямий договір більше 50 тис.грн)

Відповідь: Добрий день! Згідно ч. 1 ст. 164-14 КУпАП «Порушення законодавства про закупівлі», неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі відповідно до вимог законодавства тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб від семисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (11 900 грн – 17 000 грн). Згідно ч. 1 ст. 164-14 КупАП ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення за одне з правопорушень, зазначених у частині першій цієї статті, тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб від тисячі до тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян" (17 000 грн – 25 500 грн). Згідно ст. 10 Закону про публічні закупівлі, звіт про укладені договори оприлюднюють протягом одного дня з дня укладення договору. Таким чином, несвоєчасне оприлюднення звіту про укладені договори може розглядатись контролюючими органами як порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлю. Додатково звертаємо увагу, що статтею 164-14 КУпАП не передбачена адміністративна відповідальність за порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі — лише за порушення порядку. Особа, що обвинувачується у скоєнні правопорушення, та його представник вважають, що Законом не передбачена відповідальність за порушення строків, оскільки поняття «порядок» не вбирає у себе поняття «строк», що підтверджується відсутністю таких визначень у «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», що затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 18.03.2016 р. за № 477. Детальніше з даною справою можна ознайомитися в Журналі № 12 (75) за грудень 2017 на стор. 17 -19. Увага! Передплату на 2019 рік відкрито! Оплативши журнал до 30.11.2018 року на весь 2019 рік, ви отримаєте в 2019 році дві версії журналу (друкований за 2019 рік та доступ до електронної версій з 2011-го по 2019-й рік включно).

Віталій
12.10.2018 11:53

Добрий день! Допоможіть, будь ласка, у вирішенні наступної ситуації. Замовник, бюджетна установа, планує у 2018 році розпочати процедуру відкритих торгів на 2019 рік на закупівлю вугілля кам’яного на очікувану вартість 1,5 млн. грн. Питання 1. Номера протоколів повинні починатися з № 1, чи продовжувати нумерацію протоколів 2018 року? Питання 2. У разі затвердження тимчасового кошторису, наприклад, у сумі 500 тис. грн., на яку суму необхідно укласти договір з переможцем? Якщо на 500 тис. грн., то чи можливо після затвердження постійного кошторису збільшити суму договору до 1,5 млн. грн.? Дякую

Відповідь: Добрий день! Щодо питання 1. Нумерацію протоколів ведуть у межах календарного року окремо за кожною групою протоколів засідання відповідної комісії. Наприклад, з початку 2018 року починаємо нумерувати так протоколи засідання тендерного комітету: Протокол № 1. Детальніше щодо даного питання можна дізнатися зі статті «Як правильно складати протоколи: покрокова інструкція» - випуск журналу № 8 (83) за серпень 2018 року, стор. 25-29. Щодо питання 2. За загальним правилом органи Казначейства не здійснюють часткову реєстрацію бюджетних зобов'язань. Це пов'язано з тим, що статтею 48 Бюджетного кодексу України передбачено, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами. Отже договір про закупівлю можливо укласти на суму наявних кошторисних призначень на дату укладення такого договору. Згідно ч. 4 ст. 36 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених ч. 4 цієї статті. Звертаємо увагу, що ні одна з підстав, визначених у ч. 4 ст. 36 Закону не дозволяє збільшити вартість договору про закупівлю у згаданому Вами випадку. Детальніше з питанням щодо внесення змін до істотних умов договору можна ознайомитись у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 35–37; у випуску журналу № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 36–41; у випуску журналу № 12 (63) за грудень 2016 року на стор. 20-22; у випуску журналу № 12 (75) за грудень 2017 року на стор. 24-33. Увага! Передплату на 2019 рік відкрито! Оплативши журнал до 30.11.2018 року на весь 2019 рік, ви отримаєте в 2019 році дві версії журналу (друкований за 2019 рік та доступ до електронної версій з 2011-го по 2019-й рік включно).

Олена
12.10.2018 10:53

Доброго дня. Підскажіть, будь-ласка: 1). Якщо замовник зараз розпочне процедуру відкриті торги на закупівлю електричної енергії на 2019 рік, тобто договір можливо буде укладений на початку грудня 2018 року, коли бюджет ще не буде затверджений, чи правомірно це буде і чи зареєструє його казначейство? 2). У нас укладено договір на електричну енергію по 31 грудня 2018 року. ПрАТ Київобленерго надіслав нам лист, що з 1 грудня 2018 року він повністю припинить діяльність з постачання електроенергії. Які наші дії: спочатку ми повинні укласти додаткову угоду на зменшення суми укладеного договору, а вже потім оголошувати торги? Чи є цей лист обставинами, які замовник об"єктивно не міг передбачити? Чи є бюджетна організація споживачем, який не має права на отримання універсальної послуги?

Відповідь: Добрий день! Щодо питання 1). Відповідно до ст. 48 Бюджетного кодексу України (далі – БКУ) розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. Таким чином, реєстрація органами Казначейства бюджетних зобов'язань здійснюється на підставі затверджених в установленому порядку кошторисів. Окрім того, укладення договору без затверджених кошторисних призначень не допускається в силу приписів ст. 48 БКУ, а саме: розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, за якими розпорядником бюджетних коштів взято зобов'язання без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, установлених бюджетним кодексом, законом про держбюджет та рішенням про місцевий бюджет, є недійсними. За такими операціями не виникають бюджетні зобов'язання та не утворюється бюджетна заборгованість. Зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, установлених бюджетним кодексом, законом про держбюджет України та рішенням про місцевий бюджет, не вважаються бюджетними зобов'язаннями (крім витрат, що здійснюють відповідно до ч. 6 цієї статті) і не підлягають оплаті кошгтом бюджету. Взяття таких зобов'язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття цих зобов'язань не здійснюються. Вимоги фізичних і юридичних осіб щодо відшкодування збитків або шкоди за зобов'язаннями, взятими розпорядниками бюджетних коштів без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, установлених чинним законодавством, стягують з осіб, винних у взятті таких зобов'язань, у судовому порядку. Також звертаємо увагу, що підпункту 2.2 Порядку реєстрації бюджетних зобов’язань встановлено, що уразі взяття бюджетного зобов’язання, за яким застосовується процедура закупівлі товарів, робіт і послуг, розпорядник бюджетних коштів подає з урахуванням законодавства у сфері закупівель до органу Казначейства документи, зазначені в абзаці першому цього пункту, протягом 7 робочих днів з дати оприлюднення звіту про результати проведення процедури закупівлі у разі наявності в обліку органу Казначейства кошторису (плану використання бюджетних коштів) або протягом 7 робочих днів з дати взяття на облік органом Казначейства кошторису (плану використання бюджетних коштів). Щодо питання 2). Щодо здійснення нової закупівлі, ви маєте можливість вивільнити кошти (їх залишок) за діючим договором та провести на такі кошти нову закупівлю. Оскільки закупівля за кошти, вивільнені від розірвання договору є новим предметом договору, для вибору способу нової закупівлі необхідно керуватися її вартісними межами. Про це йдеться у листі Уповноваженого органу (МЕРТУ) від 14.09.2016 (вих. № 3302-06/29640-06) [детальніше — у випуску журналу № 10 (61) за жовтень 2016 року на стор. 41]. Таким чином, якщо вартість нової закупівлі менша за вартісні межі, встановлені у ч. 1 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), така закупівля буде допороговою, якщо дорівнюватиме чи перевищуватиме, вартісні межі, встановлені у ч. 1 ст. 2 Закону, - замовником застосовується одна з процедур, передбачених ст. 12 Закону. Для розподілу електричної енергії – це переговорна процедура, для постачання – відкриті торги. Щодо питання 3 - Лист ПрАТ Київобленерго не доцільно вважати обставинами, які замовник не міг передбачити, оскільки, Закон № 2019 було приянято більше року тому, а Уповноважений орган (Мінекономрозвитку) неодноразово інформував замовників про зміни в законодавстві про електричну енергію. Щодо питання 4 звертаємо увагу, що згідно пункту 42 частини 1 статті 1 Закону про ринок електричної енергії № 2019 малий непобутовий споживач — суб’єкт малого підприємництва, елек-троустановки якого приєднані до системи розподі-лу електричної енергії номінальною напругою не більше 1 кВ, який купує електричну енергію для власного споживання. Згідно з пунктом 93 частини 1 статті 1 Закону № 2019, універсальна послуга — постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України. Згідно ст. 55 Господарського кодексу суб’єктами малого підприємництва є:фізичні особи, зареєстровані в установленому законом порядку як фізичні особи - підприємці, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 млн. євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України; юридичні особи — суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 млн. євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України. Так, згідно п. 12 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодерсу України (далі – БКУ) бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими. Згідно ч. 4 ст. 43 Господарського кодексу України (далі – ГКУ) здійснення підприємницької діяльності забороняється органам державної влади та органам місцевого самоврядування. Детальніше про постачальника універсальних послуг ви можете у статтях: «Закуповуємо електричну енергію по-новому» (стор. 23-29) та «Особливості договору постачання електричної енергії споживачеві. Постачальник "останньої надії" та універсальних послуг» (стор. 30-34) - випуск журналу № 10 (85) за жовтень 2018 року. Увага! Передплату на 2019 рік відкрито! Оплативши журнал до 30.11.2018 року на весь 2019 рік, ви отримаєте в 2019 році дві версії журналу (друкований за 2019 рік та доступ до електронної версій з 2011-го по 2019-й рік включно).

Всього записів: 3709
Сторiнки: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10  вперед