Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України Журнал 'Радник в сфері державних закупівель'2 — Ваші питання1
>
Тел.: +38(044)451-85-71
email: radnukdz@gmail.com
Передплатний індекс 89613

Новини

12.12.2017

Як оформити тендерне забезпечення у вигляді електронної банківської гарантії.

 Oksana Solodchuk куратор напрямку з документарних операцій клієнтів UkrSibbank BNP Paribas Group

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
12.12.2017
Читати всю статтю ...

11.12.2017

Як правильно підготувати і подавати пропозицію у держтендер та як оскаржити несправедливе рішення про визначення переможця.

Саме ці дві теми викликали найбільшу зацікавленість учасників V Всеукраїнського #ForumZakupki,

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
11.12.2017
Читати всю статтю ...

В Україні почала працювати спрощена процедура реєстрації лікарських засобів

Відтепер препарати, що пройшли всі етапи перевірки якості в країнах з жорсткими регуляторними вимогами (Швейцарія, Японія, США, Австралія, Канада), можна зареєструвати усього за 17 днів.

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
11.12.2017
Читати всю статтю ...

08.12.2017

Парламент схвалив Державний бюджет на 2018 рік

За відповідне рішення проголосували  273  народних депутати.

Рейтинг: 0  
Комментарии: 0
08.12.2017
Читати всю статтю ...

Роздiл • Ваші питання • 

Надаємо відповіді на запитання у сфері публічних закупівель України

 Замовляйте індивідуальні семінари-тренінги, навчання  та підвищення кваліфікації з публічних закупівель  у Своєму місті за доступними цінами.

Тільки у нас після проходження навчання, семінару Ви отримаєте:
-  детальний звіт з відповідями на всі проблемні питання, які обговорювалися;
-  доступ до  постійно оновлюваної бази методичних матеріалів у сфері публічних закупівель;
-  2 місяці безкоштовних консультацій;
-  30% знижку на передплату журналу «Радник в сфері публічних закупівель» на 2017 рік.

Телефонної гарячої лінії для надання консультацій (044) 451-85-71 з 16:00 до 17:30 з понеділка по четвер (передплатникам журналу).


Юлія
13.12.2017 11:35

Добрий день! Підкажіть будь ласка: Виконавчому комітету міської ради на початку грудня з Обласного бюджету були виділені кошти на придбання житла дітям-сиротам (адреси квартир були вибрані в Області з поданих пропозицій) вартістю 250000 та 135000 грн. Чи потрібно проводити процедуру відкритих торгів, так як сукупна вартість складає 385000 грн, та є товаром?


Тетяна
11.12.2017 10:03

Добрий день! Прошу Вашої допомоги в наступному питанні. Якщо тендер було двіччі відмінено через недостатню кількість учасників (менше двох) і відповідно до п.4 ч.2 ст.35 Закону ми хочемо проводити переговорну процедуру закупівлі, чи можемо ми збільшити при цьому очікувану вартість закупівлі шляхом внесення відповідних змін до Річного плану закупівель? Чи не буде це вважатися ухилянням від процедури відкритих торгів, якщо на тендер з меншою вартістю ніхто не прийшов, а ми збільшили очікувану вартість та запросили для участі у переговорах одного учасника?


Катя
08.12.2017 15:33

Подскажите провожу торги на закупку газа, ожидаю 2 раза что они отменятся так как не будет участников, второй раз ожидается что они отменятся 30.12.2017г., могу ли я в начале 2018 года проводить переговорную процедуру либо я должна опять 2 раза выставиться?


Наталія
08.12.2017 13:24

Доброго дня ! Ми , як замовник , який провадить діяльність в окремих сферах господарювання , плануємо закупити електричну енергію на 2018 рік на очікувану вартість 70 млн грн.(власні кошти). Відповідно до ч.4 ст.2 Закону України «Про публічні закупівлі» ( далі-Закон) дія цього Закону не поширюється на випадки , якщо предметом закупівлі є товари , якщо ціни ( тарифи) на них затверджуються державними колегіальними органами. Закупівля електричної енергії підпадає під саме такий випадок . Питання : Чи потрібно в даному випадку оприлюднювати звіт про укладений договір в системі електронних закупівель відповідно до ч.1 ст.2 Закону України «Про публічні закупівлі» ( оскільки вартість предмета закупівлі перевищує 50 тисяч гривень)?

Відповідь: Добрий день! В ч.4 ст. 2 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) передбачено, що дія цього Закону для замовників, які провадять діяльність в окремих сферах господарювання, додатково не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є предмети закупівлі, перелічені в цій частині ст. 2 Закону. Якщо предметом Вашої закупівлі є предмет, вказаний у ч.4 ст. 2 Закону, а така закупівля не є закупівлею у розуміння Закону і дія Закону на неї не розповсюджується. Відповідно, в такому випадку не потрібно в системі електронних закупівель оприлюднювати звіт про укладений договір, або вчиняти будь-які інші дії передбачені Законом. Увага!. Встигніть прийняти участь у навчаннях та семінарах-тренінгах для учасників та замовників за новим законодавством в системі ProZorro, які редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» організовує в грудні. Всі слухачі після проходження навчання отримують право на знижку при річній передплаті журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30%. З розкладом занять та більш детальною інформацією про те, як зареєструватись на навчання, Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71. У вартість участі включено: роздатковий матеріал, конференц-набір, бізнес-ланч, видача сертифікатів про навчання.

Віталій
06.12.2017 10:17

Добрий день! Допоможіть, будь ласка, у вирішенні наступного питання. Замовник здійснює щорічно закупівлю скретч-карток на бензин А-92, який код ДК 021:2015 необхідно визначати 30160000-8 "Магнітні картки" чи 09130000-9 "Нафта і дистиляти"? Також кількість зазначати в літрах (09130000-9) чи штуках (30160000-8)?

Відповідь: Добрий день! З Вашого питання випливає, що предмет Вашої закупівлі - це бензин А-92. При цьому, скретч-картки це не предмет закупівлі, а тільки форма постачання цього бензину. Таким чином, якщо предмет закупівлі бензин, то для бензину код за ДК 021:2015 – це 09130000-9 "Нафта і дистиляти". При цьому, одиниця виміру за якою закуповують бензин це, як правило, літри. Шановні колеги! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» повідомляє про можливість замовити за доступними цінами індивідуальне навчання із врахуванням специфіки саме Вашої організації. У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією, а також з розкладом навчань та семінарів Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71.

Ольга
06.12.2017 09:03

Добрий день. Допоможіть будь ласка у таму питанні. Ми бюджетна організація, на початку року затвердили кошторисні призначення на електроенергію у суму 89000 грн. Уклали договір з РЕСом на суму 89000 грн. Але у нас є організації які відшкодовують нам електроенергію згідно договору на відшкодування комунальних послуг. Кошти надходять на загальний фонд, проводимо відновлення касових видатків. У звязку з тим , що залишилися не використані кошти , внесли зміни до кошторисних призначень, і зменшили їх до 80000 грн. Уклали з Ресом додаткову угоду на зменшення. Зараз вимальовується наступна ситуація, ми в грудні місяці отримаємо наступний рахунок за електроенергію, і загалом сума оплачених рахунків буде близько 90000 грн. Що тоді відображати в додатку до річного плану суму по кошторису( 80000) чи суму яку оплатимо (90000), і чи потрібно вносити зміни в договір з РЕСом, та робити його на загальну суму оплати( 90000), а в ньому тоді розписувати, що 10000 це відшкодування, а 80000 кошти згідно затвердженого кошторису? Дякую.

Відповідь: Добрий день! З Вашого запитання випливає, що закупівля електроенергії відбулась за результатами допорогової закупівлі. Відповідно до ст. 4 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) закупівля здійснюється відповідно до річного плану закупівель. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Допорогові закупівлі відображаються у додатку до річного плану закупівель. Згідно п.2 наказу МЕРТУ від 22.03.2016 № 490 додаток до річного плану створюється за формою річного плану, затвердженої цим наказом. Згідно п.6 форми річного плану закупівель, яка затверджена наказом МЕРТУ № 490 замовник вказує у річному плані закупівель розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувану вартість предмета закупівлі. Загалом, проводити закупівлю і укладати договір необхідно на весь обсяг електроенергії, який необхідний для забезпечення потреби у ній в цілому, тобто і для Ваших потреб і для потреб Ваших орендарів. Щодо відображення в кошторисі. Відповідно до статті 51 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів забезпечують у повному обсязі проведення розрахунків за електричну енергію, які споживаються бюджетними установами та укладають договори у межах встановлених відповідним головним розпорядником бюджетних коштів обгрунтованих лімітів споживання. Наприклад: Бюджетна установа провела торги на закупівлю 1000 кВт на суму 300 000,00 грн. Укладається договір на 300 000,00 та реєструється в ДКСУ на загальну суму в межах затверджених бюджетних призначень. Балансоутримувач на підставі рахунків кредиторів та згідно укладених договорів надає рахунки орендарям на відшкодування даного виду енергоносія. Кошти, які сплачує орендар, відображаються як відшкодування балансоутримувачу вказаних витрат. Після цього балансоутримувач формує платіжні доручення на розрахунок з обленерго. Відповідно ці З00 000 гривень мають бути в кошторисі бюджетної установи. Щодо залишку кошторису, який утворюється після надходження відшкодування від орендарів, то якщо це загальний фонд, то залишаються невикористані кошторисні призначення. Проте, з Вашого питання не зрозуміло, яка сума була закладена на закупівлю електроенергії до додатку до річного плану на самому початку і навіщо Ви зменшили бюджетні призначення з 89 тис. до 90. В зв’язку з цим, у Вам необхідно збільшити бюджетні призначення до фактичної потреби і, якщо це не протирічить вимогам Цивільного та Господарського кодексів України та умовам Вашого договору, укласти додаткову угоду до вже діючого договору з РЕС. В той же час вносити зміни до додатку до річного плану не потрібно, оскільки до річного плану/додатку до річного плану вносяться закупівлі, а додаткова угода не є закупівлею у розумінні Закону. Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигніть передплатити журнал до 31.12.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Ольга
05.12.2017 11:23

Доброго дня! Хочу дізнатися, коли публікую звіт про укладений договір, чи потрібно вносити інформацію про виконання договору. Якщо так, то який документ додати у вигляді файлу

Відповідь: Добрий день! Обов’язок замовника оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю встановлено у ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Ця вимога відноситься виключно до договорів про закупівлю, укладених за результатами однієї з процедур, передбачених ст. 12 Закону (відкриті торги, переговорна процедура, конкурентний діалог). Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Обов’язку замовника оприлюднювати звіт про виконання договору по договору, за яким укладено звіт про укладені договори ні Законом, ні іншим нормативно-правовим актом не передбачено. Детальніше з питанням оприлюднення звіту про укладені договори можна у журналі № 8 (59) за серпень 2016 року на стор. 8-13 та у журналі № 11 (62) за листопад 2016 року на стор. 15-18.

Наталія
04.12.2017 15:23

Доброго дня! Допоможіть розібратись у такій ситуації: наше підприємство має намір укласти трудову угоду з фізичною особою (не підприємець) для надання підприємству юридичних та інших послуг, чи маємо ми укладати дану угоду відповідно до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», тобто вносити дані послуги до річного плану та здійснювати всі інші дії згідно вимог зазначеного закону?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до п.20 ч.1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом. Згідно ч.1 ст. 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. За результатами процедури закупівлі сторони укладають договір про закупівлю. Відповідно до п. 5 ч.1 ст. 1 Закону договір про закупівлю - договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари. Згідно ч.1 ст. 36 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до статті 21 Кодексу Законів про працю України трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Трудовий договір на відміну від договору про закупівлю не є господарським договором, питання укладення, виконання та розірвання такого договору регулюється трудовим законодавством. Таким чином, наймання фізичної особи саме за трудовим договором не є закупівлею у розумінні Закону, а тому її не потрібно вносити до річного плану/додатку до річного плану. Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигніть передплатити журнал до 31.12.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

Іра
04.12.2017 12:36

Наша компанія є постачальником послуг у сфері будівнитцва. Просимо надати розяснення стосовно державних закупівель, які оприлюднюються на даний момент, отже більшість закупівель мають вартість від одного мільйону та більше, але в документації конкурсних торгів замовник зазначає що учасник повинен виконати роботи в повному обсязі до кінця 2017 орку, що технічно неможливо. Підкажіть будьласкА, чи є можливість переносити даний стро виконання робіт на 2018 рік і яким чином примусити замовник провести відповідне перенесення у документації, отже у них є бюджет на дані роботи тільки на 2017 рік?

Відповідь: Добрий день! Замовник самостійно визначає умови закупівлі, зокрема строки виконання робіт, виходячи зі своїх потреб, специфіки предмета закупівлі, а для будівельних робіт – проектно-кошторисної документації, яка пройшла державну експертизу в установленому законодавством порядку. Також рекомендуємо Вам, якщо це процедура відкритих торгів звернутися до замовника. Згідно частини 1 статті 23 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усізвернення за роз’ясненнями та зверненнящодоусуненняпорушення автоматично оприлюднюються в електроннійсистемі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягомтрьохробочихднів з дня їхоприлюдненнянадатироз’яснення на звернення та оприлюднитийого на веб-порталіУповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону. На жаль, з Вашого питання не зрозуміло, про яку закупівлю йде мова: допорогову чи надпорогову, а тому дати детальну відповідь неможливо. Прохання конкретизуйте Ваше запитання (зокрема, яка це процедура закупівлі, яка стадія закупівлі) і ми дамо на нього більш детальну відповідь.

Віталій
04.12.2017 10:16

Статтею 4 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено, що закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Виходячи з викладеного, річний план, додаток до річного плану та зміни до них повинні бути затверджені на папері за формою, встановленою Уповноважених органом. Наказом МЕРТУ № 490 від 22.03.2016 (із змінами) "Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель" встановлено, що Додаток до річного плану закупівель, до якого вноситься інформація про закупівлі, очікувана вартість яких не перевищує сум, зазначених в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, складається за формою річного плану закупівель шляхом заповнення відповідних полів в електронній системі закупівель. Як повинен називатися саме додаток до річного плану закупівель для затвердження на папері та в електронній системі закупівель?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Форма річного плану затверджена Наказом Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490 (далі – Наказ №490). Окремої форми для додатку до річного плану закупівель Наказом №490 не передбачено. Відповідно до п. 2 Наказу Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490 додаток до річного плану складається за формою річного плану, затвердженої цим же наказом. З нашої практики ми затверджуємо додаток до річного плану за формою річного плану і замість зверху назви річний план пишемо – додаток до річного плану. Також на майданчику при введенні і нформації можна в розділі примітки дописати, що це додаток до річного плану. Детальніше з рекомендаціями щодо планування можна ознайомитсиь у випуску журналу №4 (67) за квітень 2017 року на стор. 34-37.

Віталій
04.12.2017 09:55

Добрий день. Чи обов’язково в договорі про закупівлю повинен бути зазначений код ДК 021:2015, наприклад 09110000-3 – Тверде паливо? Яка відповідальність за зазначення в договорі про закупівлю лише конкретної назви предмету закупівлі (Вугілля кам'яне марки ДГ)?

Відповідь: Добрий день! В Законі України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) прямо не вказано, що в договорі про закупівлю в предметі договору необхідно вказувати код за ДК 021:2015, але слід звернути увагу на наступне. Відповідно до п. 18 ст.1 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Порядок визначення предмета закупівлі (далі - Порядок), затверджено наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454 (зі змінами). Зокрема, предмет закупівлі товарів замовник визначає згідно з пунктом 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару. Конкретна назва предмета закупівлі, код та назва відповідного класифікатора предмета закупівлі, визначених у відповідності до цього Порядку, зазначаються в річному плані, оголошені про проведення процедури закупівлі, повідомлені про намір укласти договір, звіті про результати проведення процедури закупівлі. Виходячи з наведеного рекомендуємо в договорі про закупівлю також зазначати код та назву відповідного класифікатора предмета закупівлі та конкретну назву предмета закупівлі. Також звертаємо увагу, що згідно статті 164 14 Кодексу України про адміністративні правопорушення здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг без застосування визначених законодавством процедур закупівель; оцінка пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій), тендерних пропозицій не за критеріями та методикою оцінки для визначення найкращої пропозиції конкурсних торгів (кваліфікаційної пропозиції), тендерної пропозиції, що міститься в документації конкурсних торгів (кваліфікаційній документації), тендерній документації; укладення з учасником, який став переможцем торгів, договору про закупівлю за цінами і обсягами, що не відповідають вимогам документації конкурсних торгів (кваліфікаційної документації), тендерної документації; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі відповідно до вимог законодавства; ненадання інформації, документів та матеріалів у випадках, передбачених законом, тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб від семисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Також відповідно до статті 180 Господарського кодексу при укладеннігосподарського договору сторонизобов'язані у будь-якомуразіпогодити предмет, ціну та строк дії договору. Отже при поданні тендерної пропозиції учасник погоджується з предметом договору, який встановлений у проекті договору, в тендерній документації і в оголошенні. Рекомендуємо Вам щоб предмет закупівлі починаючи з річного плану, оголошення, тендерної документації, повідомлення про намір та договору про закупівлю не відрізнявся. Шановні колеги! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» повідомляє про можливість замовити за доступними цінами індивідуальне навчання із врахуванням специфіки саме Вашої організації. У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією, а також з розкладом навчань та семінарів Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71.

Наталія
30.11.2017 16:47

Згідно ЗУ "Про публічні закупівлі" статті 2 пункту 4 пп 5 дія закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є - товари, роботи і прослуги, якщо ціни (тарифи) на них затверджуються державними колегіальними органами. Нашим під-вом яке проводить діяльність в окремих сферах господарювання затверджується інвестиційна програма НКРЕКП (яке є державним колегіальним органом). Ми можемо дані товари, роботи і прослуги проводити без застосування ЗУ "Про публічні закупівлі"?

Відповідь: Добрий день! Відповідно до п.5 ч. 4 ст. 2 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон, Закон про публічні закупівлі) дія цього Закону для замовників, які провадять діяльність в окремих сферах господарювання, додатково не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є, зокрема, товари, роботи і послуги, якщо ціни (тарифи) на них затверджуються державними колегіальними органами, іншими органами влади відповідно до їх повноважень або визначаються в порядку, встановленому зазначеними органами, у тому числі якщо визначення таких цін здійснюється на аукціонах. З цього випливає, що якщо замовник, який провадить діяльність в окремих сферах господарювання, він здійснює закупівлю товарів, робіт і послуг, передбачених п.5 ч. 4 ст. 2 Закону, без дотримання вимог Закону про публічні закупівлі. В той же час, це не означає, що такий замовник може здійснювати закупівлю будь-яких товарів, робіт і послуг, передбачених його інвестиційною програмою, затвердженою НКРЕКП, без дотримання вимог Закону про публічні закупівлі. Тобто, п.5 ч.4 ст. 2 Закону стосується конкретно замовників, які провадять діяльність в окремих сферах господарювання у випадку, коли такий замовник закуповує конкретно товари, роботи і послуги ціни (тарифи) на які затверджуються державними колегіальними органами, іншими органами влади відповідно до їх повноважень або визначаються в порядку, встановленому зазначеними органами, у тому числі якщо визначення таких цін здійснюється на аукціонах. Увага! Акція на 2018 рік (Плати за один отримуй два усього за 212 грн). Встигніть передплатити журнал до 31.12.2017 на весь 2018 рік та оплатити до 1 січня 2018 року і, Ви отримаєте друкований журнал та доступ до електронних версій з 2011 по 2018 рік включно.

ніна
30.11.2017 11:57

Шановні консультанти, скажіть будь ласка, ми провели відкриті торги на канцтовари і в специфікації до договору вказаний папір і ще 20 позицій (карандаші, ручки..). Зараз нам необхідно закупити ще папір, але ми вже його вибрали, а карандаші і ручки в нас є, але нам їх більше не потрібно. По даному договору ще залишилося 60 тис.грн. Як нам поступити правильно? Зменшити додатковою угодою суму договору чи розірвати договір? Дякую

Відповідь: Добрий день! Відповідно до умов ч.4 ст. 36 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Відповідно до ст. 180 Господарського кодексу України господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Згідно ч. 4 ст. 36 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених у ч.4 ст. 36 Закону, але випадок, коли можна внести зміни до предмету закупівлі, зробивши перерозподіл між різними товарними позиціями, в цьому переліку випадків не передбачений. Таким чином, якщо по окремим товарним позиціям, які передбачені у специфікації до договору, необхідно закупити додаткові обсяги понад встановлені у договорі ліміти, а по іншим товарним позиціям потреба у закупівлі відпала, замовник може зробити наступне. Якщо умовами договору передбачено, що договір діє до певної дати або до повного виконання сторонами своїх зобов'язань, замовник та постачальник зможуть внести зміни до істотних умов договору в частині зменшення обсягів закупівлі за договором по всім іншим товарним позиціям, які ще не вибрані, керуючись при цьому, п.1 ч.4 ст. 36 Закону. Таким чином, договір буде виконано, про що замовник повинен буде відзвітувати у встановлені ст. 10 Закону строки. Якщо договір діє виключно до конкретної дати, тоді після поставки всіх необхідних товарних позицій і їх оплати, сторони зможуть розірвати договір про закупівлю у порядку встановленому ст. 188 ГК України. Рекомендуємо також звернути увагу на лист МЕРТУ № 3302-06/29640-06 від 14.09.2017, в якому зазначено, про порядок придбання товарів, робіт і послуг, здійснення закупівель замовником у разі, зокрема: 3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель; 4) коштів зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у частині четвертій статті 36 Закону. Детальніше з даним листом МЕРТУ Ви можете ознайомитися в Журналі № 10 (61) за жовтень 2016 на стор. 38 - 42

Наталія Кияницька
29.11.2017 12:10

Доброго дня!Підкажіть, будь-ласка, чи необхідно публікувати зміни в плані закупівель (і як технічно це зробити) через зменшення вартості закупівлі (електроенергія) в результаті укладання додаткових договорів на зміну (зменшення) суми договору. Дякую.

Відповідь: Добрий день! Відповідно до ст. 4 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) закупівля здійснюється відповідно до річного плану закупівель. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. Хоча питання щодо корегування річного плану в Законі не врегульовано, не рекомендуємо Вам вносити до річного плану закупівель будь-які корективи після оголошення процедури закупівлі. Про це зокрема зазначено у листі МЕРТУ (листом МЕРТУ № 3302-06/29640-06 від 14.09.2016 детальніше з даним листом можна ознайомитися в Журналі № 10 (61) за жовтень 2016 на стор. 41. Щодо тексту листа, то там встановлено, що форма внесення змін до річного плану закупівель/додатка до річного плану, періодичність і характер таких змін (зміна очікуваної вартості закупівлі, предмета закупівлі, орієнтовного початку процедури закупівлі тощо) законодавством не визначені та не обмежені . Тому замовник може періодично вносити зміни до річного плану закупівель/додатка до річного плану відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, до здійснення відповідної закупівлі. Отже зміни замовнику необхідно вносити до річного плану тільки до початку проведення процедури закупівлі, тобто подання оголошення про проведення. Після проведення закупівлі ніякі зміни не потрібно вносити). Також звертаємо увагу, що у формі річного плану затвердженій наказом МЕРТУ від 22.03.2016 № 490 зазначено, що замовник встановлює розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувану вартість предмета закупівлі. Таким чином, у Вашому випадку, різниця між очікуваною вартістю закупівлі і сумою договору про закупівлю, в т.ч. зменшеною шляхом укладення додаткових угод, показує отриману економію коштів. Детальніше з рекомендаціями щодо планування закупівель можна ознайомитись у випуску Журналу № 4 (67) за квітень 2017 року на стор. 34-37.

Ірина
29.11.2017 08:35

Доброго дня! Просимо надати роз’яснення щодо визначення предмету закупівлі по поточному ремонту. Відповідно до порядку визначення предмету закупівлі «Під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 “Склад та зміст проектної документації на будівництво”, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до Єдиного закупівельного словника.» 1. Враховуючи той факт, що поточний ремонт – це послуга. Просимо пояснити чи підсумовується у плані закупівель сума за кожним поточним ремонтом по коду (як наприклад по товарам)? Тобто механізм досягнення порогу в 1 млн. грн такий самий, як і по товарам чи як по роботам (сума по коду не підсумовується) ? 2. Чи може у плані закупівель за одним кодом бути одночасно запланований капітальний та поточний ремонт ( наприклад код 45210000-2)? Заздалегідь вдячні за відповідь

Відповідь: Добрий день! По першому питанню. Предмет закупівлі визначається згідно Порядку визначення предмету закупівлі (далі - Порядок), затвердженого наказом МЕРТУ від 17.03.2016 № 454 у відповідності до Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) та основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749. Згідно п. 2 розділу ІІ Порядку під час закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінейним обєктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією ДБН А.2.2-3:2014 “Склад та змість проектної документації на будівництво”, затверджених наказом Мінрегіону від 04.06.2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до Єдиного закупівельного словника. Тобто, питання перевищення вартісного порогу встановленого для вартості предмета закупівлі у ч.1 ст. 2 Закону розглядається окремо за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінейним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури, в деякій мірі, по аналогії з роботами. По другому питанню. Як вже було зазначено вище, поточний ремонт - це послуги. В той же час, капітальний ремонт відповідно до п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону відноситься до предмету закупівлі робіт. Порядок визначенні предмету закупівлі робіи, визначено в розділі ІІІ Порядку. При цьому, в Законі, або у підзаконних актах, немає заборони на включення до річного плану одночасно за одним кодом ДК 021:2015 закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з капітального ремонту і вони між собою не сумуються, оскільки є різними предметами закупівлі. В той же час, при перевірці замовника, у перевіряючих може виникнути запитання, якщо поточний ремонт і капітальний ремонт будуть проводитись на тому ж самому об'єкті (приміщенні, ділянці об'єкта) протягом одного року. Запитання можуть стосуватись принципу раціональності та ефективності витрачання коштів в частині того, що замоник буде пояснювати чому він провів на об'єкті і капітальний і поточний ремонт, а не одразу капітальний і чи не призвело це до перевитрат державних коштів. Інше питання полягає в тому, що замовник може навмисно поділити предмет закупівлі окремо на поточний і на капітальний ремонт з метою уникнення процедури відкритих торгів. Це стосується ситуації, коли сумарно вартість обох ремонтів первищувал б вартісні межі встановлені в ч.1 ст. 2 Закону, а окремо це будуть дві допорогові закупівлі. В такому випадку, закупівлі досліджуватимуться на предмет наявності порушення вимог ч. 7 ст. 2 Закону. Шановні колеги! Редакція журналу «Радник в сфері державних закупівель» повідомляє про можливість замовити за доступними цінами індивідуальне навчання із врахуванням специфіки саме Вашої організації. У нас Ви отримаєте індивідуальний підхід до кожного клієнта і додаткову знижку на річну передплату журналу «Радник в сфері державних закупівель» в розмірі 30 %. З детальною інформацією, а також з розкладом навчань та семінарів Ви можете ознайомитися у рубриці нашого офіційного сайту, яка має назву «Навчання/семінари» за посиланням http://radnuk.com.ua/Obuchenie, або за номером телефону (044) 451-85-71.

Всього записів: 3192
Сторiнки: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10  вперед